Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePouštíš si starýho Nohavicu
27. 09. 2001
8
0
3300
Autor
Petula
Pouštíš si starýho Nohavicu,
ten pásek je už plnoletý.
Má mladší hlas
a hladkou tvář.
Stejně jak ty, před těmi lety.
Zas jdeme vpřed
a rudě vlajky vlají!
Zlý to byl čas!
Však teď je mládí v háji.
A komu požalovat?
Bolševik vzal ti mladá léta...
A dnes?
Na koho vinu?
Že tvůj hlas, tvář i duch odkvétá...
Nohavicu poslouchám a bohu děkuji, že jsem mladší z Husákových dětí...
plnoletý, plnotučný... rádo poslouchám...
opravdu duch odkvétá? vyraší prostěradlo a opadá? ;o))
Petule, Petule... Chtela jsem sem napsat muj bezprostredni pocit, ale radsi si ho necham... jinak zacatek basne je bombasticky....
Bezejmenny
03. 10. 2001
Jiste ze zpival, ale ma vetsi tvorbu jen jako textar, nez zacal zpivat...Texty mel vzdy vyborne, krasne vyjadrovaly atmosferu, a nakonec to s tou jeho jednoduchou hrou na kytaru velice sedlo...
Velice hezke, jednoduche a pravdive...Az na jednu vec... Nohavica nikdy nemel a nema hladkou tvar...:-))))))
A jeste, jedna vec. Nohavica toho za komunizmu moc neodspival.
Psaval jen texty...
Ale basen je povedena - tip za "mou soucasnost"...
a ty pásky byly z koncenrtů nahrané na takových chrastítkách a s chrchláním a šuměním a zpíváním publika...
jo , Helčo a wopi a bylo to neskutečně krásné a mělo to fantastickou atmosferu, při které běhal mráz po zádech :-)))
Petulo : TIP ! :-))))
Jejda!!! Pluto, ale to víš, že nazpíval... Zpíval tak asi od roku 1982...
Mám jeho docela fajnové věci z let 1983 / 1984 / 1985.
A jsou tam i záležitosti, které jsem (tehdá!) NESMĚLA ŠÍŘIT...
Mělo to dva důvody:
a) Byly totiž v podstatě ve studiové kvalitě...
b) Byly, přinejmenším, na zákaz veřejné činnosti.
To za b) možná stačí i k té poznámce o pomahačích...
(Možná také, že si ho StBáci zapsali, aby vykazovali činnost.)
A co se tkne jeho tváře, to bude asi nedorozumění. Ono totiž spojení "hladká tvář" neznamená vždy a jen výlučně "holá tvář". Jistě, kníra měl, ale TVÁŘ MĚL (oproti dnešku) HLADKOU, zdaleka ne tak hrubou a zbrázděnou... (Starostmi, nevyspáním, láskou, strachem, kumštem,... atd.)
A vůbec, poslouchejte Nohavicu, hned bude na světě o trochu líp!
░▒▓-_-▓▒░
Jasan, souhlas, poslouchejte Nohavicu a čtěte Petulu:-)))))*****
Jo, a taky navíc oceňuji vybraný font písma, ten k té básni ladí!!