Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSyntéza
Výběr: a2a2a
22. 11. 2009
7
19
1823
Autor
Richard Miške
Tma sa sype zo striech.
Dotieravá hmla vytesňuje ulicu
spestrenú chodcom.
Ten nestúpa na čiary,
bozkáva renesančné fasády,
a keď je naozaj zle
oblečie si zebru z priechodu
a splynie s hmlou.
19 názorů
Richard Miške
27. 02. 2010Richard Miške
27. 02. 2010
Jde o text, který hned zaujme, ale současně ponechává čtenáře na holičkách, tedy určitě mnohého, co tím chtěl básník říct, což je i nemusí být dobře. Prolog básně má velmi dobře vystiženou atmosféru, je výtečně vtahujícím vstupem a nasměruje. Druhá část je ve výrazném kontrasu s první, zádumčivá a přitom v souladu s úvodem. Silnou devízou této druhé a v podstatě rozhodující části básně je další vnitřní kontrast mezi bozkávaním a útěkem do hmlhy. Pro mne velmi atmosférický text, který nijak nehodnotí, jen vyjadřuje pocity, na jejichž pozadí si lze snadno doplnit třeba i tu nejsilnější emoci.
Richard Miške
23. 11. 2009Pišta_Hufnágl
23. 11. 2009Pišta_Hufnágl
23. 11. 2009
To je takový fígl, Pišto, jak vyzdvihnout určitou část textu, aniž bys musel psát líbí se mi to jak tam ten to. Používá se to tady odnepaměti. Udivuje mne, žes našel odvahu zeptat se až teď, ale při Tvé přirozené plachosti je to vlastně úspěch.
Pišta_Hufnágl
23. 11. 2009Richard Miške
22. 11. 2009
začiatok bol dobrý, no v takej atmosfére som čakal niečo hlbšie alebo tajomnejšie.. akosi mi to nesadlo. No prve tri verse pekne