Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDivadlům
26. 11. 2009
13
28
3169
Autor
Gerrhen
Stářím ta nuzná nevděčnost
skapalnila skutečnost výsměchem,
že hledal jsem tě.
Meškajíc nahé objetí,
nepřišlas celá staletí.
Hrával jsem mnohým jevištím.
Publikum neštěstí milovalo.
Já jsem se nenáviděl.
Zahodit scénář, opustit?
Neumím osud obelstít.
Stojím tu pořád, proklatě.
Unaven volám tě s nápovědou.
Zpívám výkřikem,
do ticha, do tmy zhasínám.
Hvězdám i měsíci zašeptám...
...že znám tvou krásu
28 názorů
Miroslawek
01. 06. 2010
Když jsem to psal, v milé ani zábavné náladě jsem určitě nebyl, ale proti gustu žádný tentononc :)
Zvyknout či nezvyknuot, toť otázka :) Leč jak žít, to necháme na filozofech, my se zabýváme něčím jiným
Já bych řekla, na scénář si zvyknout a pozorovat zkušenější herce:-)
T.
Dosud ses neptal, jak se k nim dostat. Zkus knihovnu, oddělení literární teorie.
Samozřejmě až se dopracuju k faktům, o kterých mluvíš, moje básně se bezpochyby zlepší. Bohužel protože nejsi schopno mi napovědět, kde bych se k těm faktům dostal, všechno, co mi sem píšeš, je od kritika zbytečné, jako otázka ohledně astronomie. Jediná věta, která je od kritika pro mě přijatelná je ta, v níž se vyjadřuješ, že píšu špatné básně.
V literatuře existuje také spousta všeobecně uznávaných faktů. Kdybys o některých z nich věděl, nepsal bys tak špatné básně.
Ty hele, Gerrhen, to že Země obíhá okolo Slunce je taky jenom názor, viď?
Terminuscorner
30. 11. 2009
Konečně někdo, kdo se vyzná ve verších. I za takové kritiky jsem vděčný, je třeba neusnout na tipových vavřínech. Jenže. S obsahovou nulou nesouhlasím, podle mého názoru jsem do básně vložil spoustu skrytých významů a není moje povinnost abych je přinášel na zlaté lopatě čtenáři, který si báseň přečte jednou a nechápe. A hodnotit interpunkci v uměleckém útvaru je naprosto zbytečné, protože v básních se tolerují odchylky od pravidel pravopisu.
Terminuscorner
30. 11. 2009
Děkuji všem za krátké kritiky. Vyvodil jsem z toho, že se mi konečně něco podařilo. A ještě děkuji za váš čas