Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seProč mi říkáš
28. 06. 2010
9
24
1575
Autor
bílá holubice
Proč mi říkáš
déšť je třeba k tomu
aby duše zprůhledněly
aby smyly všechno bláto z sebe…
Milióny Sluncí pak zazáří tu z nebe???
Ty slzy co očistnými nazýváš
jsou zbytečné a marné
když láska
svět
už
neovládne
24 názorů
bílá holubice
08. 07. 2010
Musím uznat, že ve verších cítím jistou lehkost bytí. Zároveň jsou znatelné pocity autora, celkově je cítit, že autor chce sdělit velice hlubokou myšlenku, daleko, daleko hlubší, než se dá vycítit po prvním (či druhém, třetím) přečtení. A tak čtu dál a dál, dokola, pořád. Protože ve mě vzbuzuje fascinaci.
Co se týká formy, nemám jedinou připomínku, protože mi na ní nezáleží. A kdyby záleželo, tak právě zvolená forma spolu s obsahem tvoří kompozit velice líbivý.
Ad Přesýpací hodiny a další: Svět a mír, svět a láska, miliony sluncí... Klišé? A proč? Proč by měl autor přijímat všeobecně zažitá dogmata, která vlastně sama o sobě ani nedávají smysl? Svět a mír nemusí znamenat svět bez válek, může to znamenat Nirvánu, může to znamenat "život po životě" (což můžete označit za klišé zrovna tak). Všechno, co jsme kdy četli, tu už jednou bylo, ať už jako myšlenka, nebo jako psaný text. Slovo "klišé" je jen nástroj, který svádí k omezenosti. Přestaňme se poutat k několika výrazům a zkusme při čtení prožít trochu empatie.
Ano, prostě to slovo nemám rád! :-)
bílá holubice
02. 07. 2010bílá holubice
02. 07. 2010bílá holubice
02. 07. 2010
bílá holubice, napsala jsi to moc hezky, ač s tím závěrem souhlasit nemohu. Ta fialová je moje oblíbená a hodně mne také zaujal celkový tvar dílka. Promiň no, ale jsem jen chlap. :-)))*
" z sebe" je velká krkolomnost...v dalším řádku se ke všemu přidává velmi naivní rým ("z sebe", "z nebe"), celek poraženecký až ukňouraný - a ta fialová mu dodává až morbidní, snad i cirkusovou barvu.
bílá holubice
29. 06. 2010bílá holubice
29. 06. 2010bílá holubice
29. 06. 2010bílá holubice
29. 06. 2010bílá holubice
29. 06. 2010Amélie Bezduchá
29. 06. 2010
na tento druh poesie snad ani nenanášejme tak těžký prach kritiky omego;)
poetické to je, jemné a pěkně napsané, děj taky vystopovatelný..
mě například se děsně líbí ten pathetický end*