Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sesom spravnak
16. 08. 2010
18
18
2724
Autor
Hasdrubal
Uvidel som ten kočiar hneď .
Decko ležalo
veselo kopalo nohami a jeho
foter sedel v aute. Telefonoval.
ako som sa priblížil
Mohol som to dieťa uškrtiť alebo
pobodať mohol
som ho ukradnúť
ale pač na to nemám
predstavoval som si
len ten tanec
čo by mal potom doma.
18 názorů
na tom textu, který je takovou pominutelnou momentkou, je sympatické jakási chlapecké svěží pozitivní vnímání, to především, rytmicky v pohodě, plyne jedním dechem,
není to ani psychopatické ani bukowskoidní. koule to docela má ač chceš nebo ne. někdy tak taky přemýšlím. rozhodně skvěle napsané - žádné zbytečné slova okolo, pointa...není co dodat
v poetice si pokročil od prostejch obrázků k vyprávění příběhu a musim uznat, zdá se mi, že dramaticky se ti minipříběh poved vystavit dost dobře, nepostrádá to potřebnou (sebe)ironii, odsejpá to, pointa mi přijde zajímavá...
každopádně tip, klub a avízo..
prije mi to ako prirodzene myslienky. obcas sa stava. ze ta take nieco proste napadne.
nechapem tomu. preco by dajme tomu nemohol pisat basne psychopat.
a docela sa ohradujem proti tomu ze som bukowskeho farma. niektori ludia jednoducho takto hovoria. a pisu. ano - bukowskeho mam rad. ale to neznamena ze chcem pisat ako on. a ani tak nepisem.
ak dovolis, ohradim sa aj voci tomu ze som pozer. nie som. ovsem. dokazat to je asi hodne tazke, vsak. co ti ale v tejto basni prislo pozerske? pokial obcas pisem. o tom ze nemam co zrat - tak je to pravda. nevidim dovod preco o tom nepisat. je to sucast prirodzeneho exhibicionizmu. ktory v sebe mam.
to absolutne nie je pokus o bukovstinu. a ani to nie je pokus o to mat gule.
co je na tom psychopaticke?
Hleďme, další pokus o bukovštinu, která bude působit drsně a syrově. Jenže to se neděje. V tomhle žánru jsou důležité tzv. "koule". Jestliže je nemáš, nepiš. A už vůbec nepiš o tom, na co je nemáš. Ještě navíc když nejde o žádnou pěknou věc - to dítě je v tom přecejen (jako jedno z mála) dost nevinně.
Kdybych si nemyslel, že jsi pozér, myslel bych si po té básni, že jsi psychopat a ještě k tomu zbabělý.