Macecha, Bíša, Jazylka - díky za zastavení a komentáře.
Whitesnake: Takoví, co ani nevědí, jak se jmenujou jejich sousedi, jsou nejhorší, ti totiž toho o nich nejvíc napovídají :-))))
Mějte se,
Marek
A té Diany jsem si všimla, až na to bylo upozorněno. Mně to více sedí na tu "Janu." :-)
ano, také mě hned napadla Johanka z Arku. Je to napsáno moc hezky. Tak, jak to mám ráda.Vznešeně a vzletně... T***
celkom zaujímavé, postupom sa to trochu zlieva s tými rovnakými koncovkami.
Vše jasné, moji milí mladí přátelé. Všem hodně inspirace.
Bílej, obdivuji tě jako autora, ne proto, že jsi objevil akrostich - i když to taky. Marek je gentleman a máme spolu podobný vkus. Stačí? Ty jeden hade?!
No dovol... drby :-) já, který neznám ani jak se jmenujou moji sousedi???
Jé, tady budou drby :-)))
Tak sice je zřejmé, kerou jsem měl na mysli, ale nakonec, nápis je nápis - a jméno tam není upřesněný :-)) Je tam jen to křestní - a i když v civilu máš jiný, Tvůj nick vyjadřuje :-)))
ok, Di, není proč mě chválit, sám jsem to uviděl až na podruhé :-)Co spolu máte? A hned! :-)
Ale tebe taky obdivuji, hade :-)
Chtěla jsem se zeptat, co jsi myslel těmi akronymickými literamí - a páni! Právě jsem to uviděla! - tam je já, Diana! No to mne podrž!
Marek jistě myslel bohyni lovu nebo princeznu Dianu, ale stejně je to příjemné :-)
To možná ano, ale volíš KONKRÉTNÍ formu a o té jsem se zmiňoval
Honzyk - nemyslím, že ta slova jsou až tak velká, nenávist, strach, láska, víra - to jsou hlavně slova, kerá k ní tak nějak patří.
Vím, co myslíš lávkou i proč Ti je milejší, než honosné mosty - budeš se divit, mám to podobně...
Whitesnake - máš pravdu, ale v tomto případě jsem chtěl zdůraznit něco jinýho než dobrodružství...
Diana - jsem rád, že líbí, možná jsem v něčem taky staromódní, i když hrozně rád objevuju nové.
Díky všem za zastavení,
mějte se,
Marek
Lady Di, vaše sympatie jsou patrně vice versa - viz závěrečný akronym. Tohle mě zase naopak potěšilo - akronymické litery jako opravdová světýlka na konci tunelu.
Ano, je to slavnostní, až trochu patetické, ale pokud je to o Johance z Arku - a to by být mohlo, pak se mi to zdá velmi přiměřené. Mně se tvé verše vždycky líbí. Ale vím o sobě, že jsem dost staromódní. Ode mne rozhodně T*
Už tě poznám po dvou verších :-) tentokrát jsi zvolil rozmáchlé "intro" i s typickým přesahem. Tuhle formu, kdy jsem varioval pouze dva rámy v poměrně dlouhém celku jsem už taky několikrát vyzkoušel, ale nezdá se mi, že bys zvolil šťastně: "est" a "adu" tě zákonitě po nějaké chvíli (zde navíc téměř okamžitě) svedou do slepé uličky. Ne opakování - to je programové a formálně správné - ale do pasti PODOBY rýmů. Sám uznávám tezi, že není důležité jaké rýmy (i Kryl někdy rýmoval cest/trest) se použijí, ale JAK. Muamarku, ty sis to zjednodušil, ty barde :--) a až na výjimky rýmuješ obdobnou podobu, pak ti to o to lehčeji otlučou o hlavu. Chybí mi větší dobrodružství v rýmech (nabízely se metricky správné a mnohem lepší - např. rýmovat dvouslabičné se čtyřslabičným atd.)
Je to až "barokně" přetížené množstvím silných slov, které činí celkové vyznění slabým...
...jen jestli se Diana nelekne těch "velkých" slov z první strofy...pro mě Zvíkovskej most - a já radši lávky:)))....i houpat se trošku nad vodou můžou...:)