Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBysty
13. 11. 2001
6
0
816
Autor
Géba
Jsme bysty vlastní nesoudnosti
a překračujem práh rychlých úsudků
vetřelce myšlenek
zabíjíme po prvním doušku
odsouzenci anonymních kroužků
lhostejnosti
máme se
a olizujem kosti
prostořeké neslušnosti
Tak neváhej
obejmi mne
jan tak
jako mlhu kraj
chci zastřít všechny viny
tryskej pookraj
Busta - keď človek na ňu pozerá musí sa proste opýtať, aký bol zvyšok toho celku. Či busta naozaj vystihuje podstatu celej osobnosti - v tvojej básni docela hej, lebo snažíš sa evokovať ľudskú nedokonalosť a naše všeľudské poklesky. Aspoň v prvej časti básne. Finána časť básne je akoby akýmsi kontrapunktom protiváhou časti úvodnej, lebo sa odvolávaš na city nežnosti (obejmi me) a ľahkosti (tak ako mlhu kraj) a pravdaže v tom cítiť túžbu po dokonalosti (chci zastřít všechny viny), po naplnení toho všetkého (tryskej pookraj).
Áno, nasovi sa to celkom páči a nezaváha pri tipe!
:-)
dám jen tip, i když se mi to lbíí moc
líbí se mi to moc, až na závěr: výzva v posledních dvou slovech najednou zabřinčí do klidného proudu této básně, která svým klidem a tichem připomíná nevím proč lesní říčku... a najednou tryskej pookraj! ...a ani předtím v té tišině nebylo slyšet hučení vodopádu...;-).... rozumím, ale nesedí mi to tady...
"obejmi mne ... jako mlhu kraj"!!!
Ten konec mě ale také poněkud ruší.
Přesto tip.