Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Září 2010 - Vyhlášení

16. 10. 2010
5
32
3639

Vyhlášení soutěže o povídku měsíce za září 2010:

1. Stalker autora Mrzout (13 bodů)

2. Plody tak vysokých topolů autora Saetri-Ihn (8 bodů)

3. .preludium. autora .duke. (6 bodů)

    Bimbas autora Bohouš Krejza (6 bodů)

    O nešťastné lásce André Oliviera autorky The_MaRtinečka (6 bodů)

    Život na niti a houpe se autora UchoNaKoleji_ (6 bodů)

 

Bramborovou medaili získává text JSEM AFEKTOVANÁ LENTILKA autora Měrka_out (5 bodů).

 

Bez bodu v tomto kole zůstaly následující povídky:

Mimo realitu autora sharik

a

Poslední den, co Ti zbývá, se stejně počítá... autorky NimwenSiradon

 

Hlasovali: Kamil Sikora, selviskhed, 100Wzarovka, Big_George, Winter, Lakrov, brackenridge, Janina6, StvN, Lady de Winter, VT Marvin.

 

Gratulace vítězům, čest poraženým. :)


32 názorů

ok, je to blbost, to jsem nedomyslel...

Tragicus
19. 10. 2010
Dát tip
To je dosti hloupy (a zbytecny a nesmyslny) napad - nejvyse 10 nominaci, Kamile, A to natolik, ze nepovazuji ani za nutne nejak argumentovat.

Jsem pro omezení počtu nominací na 10 povídek měsíčně a povinnosti psát kritiky jen k povídkám, kterým dávám bod. To bysme rovnou mohli zavést kategorii "nejhorší povídka měsíce" a tam se vyřádit...

Janina6
18. 10. 2010
Dát tip
Saetri, jo, bylo by to lepší, ale jak začneš přidávat další pravidla, tak se někteří leknou :-) Obávám se, že by se možná někam vytratila ta radost, o které psal StvN.

StvN
18. 10. 2010
Dát tip
Zpočátku jsme o tom uvažovali, ale zatím jsme rádi, že to šlape alespoň takto.

Saetri-Ihn
18. 10. 2010
Dát tip
Nemyslíte, že by bylo vhodné zavést pravidlo, aby hlasující nemuseli psát kritiky jen k povídkám, kterým dávají body, ale i ke všem ostatním textům? 1. Sice by to trochu snížilo počet hlasujících, protože ne každý to stihne přečíst, ale chce PM, aby hlasoval někdo, kdo nepřečetl všechny texty/není schopný aspoň trochu popsat svůj názor na dílo? 2. Kdyby čtenáři museli psát kritiky ke všemu, mohla by kritická sekce debatovat nad vyloženě hloupými názory a i když by se ničí hlas nediskvalifikoval, dalo by to šanci ke zvýšení vkusu (či jak to nazvat) hlasujících. 3. I samotní autoři by se cítili lépe. Protože když někdo napíše "První místo dávám povídce XX od YY, ostatní nic, protože nestáli ani za to nic", tak to autora AA, který od pana hlasujícího nedostal žádnou kritiku, docela zamrzí. Nebo mu to vnukne myšlenku, že nebyl vůbec čten.

Bohužel poslední dobou tyhle soutěžní povídky nestíhám číst, jinak bych hlasoval

Janina6
17. 10. 2010
Dát tip
Vítěznou povídkou taky nejsem zrovna nadšena, ale jinak se mi pořadí líbí. Už nominace jsou silně subjektivní, natož hodnocení a hlasování, s tím nic nenaděláme, pokud je Povídka měsíce otevřená všem - a to je určitě dobře, že je. Mě potěšily všechny delší a pozorné kritiky u povídek. U mnohých jsem si uvědomila, co mi třeba při četbě ušlo, poučila jsem se jako čtenářka. Z tohoto pohledu mi zatím nejvíc daly kritiky Wintera, reky a StvNa (a proto otravuju, ať víc zdůvodňuje hodnocení - prostě abych si mohla přečíst jeho kritiky :-) Gratuluju všem účastníkům, myslím, že to tak špatné kolo nebylo, objevily se zajímavé texty, jen je trochu "dopilovat".

Makoves
17. 10. 2010
Dát tip
Tady neexistuje poražený.

Winter
17. 10. 2010
Dát tip
Taky jsem pro neomezování. Jinak souhlasím s rekou: nějaká pěkně sepsaná kritika by asi byl vhodnější, jsme přeci jen v literárním prostředí. Jinak na Stalkerovi mi nevadila ani tak brutalita či co (brutalita je dnes naprostý mainstream), ale spíš banálnost: že se ta povídka nesnaží překlenout k něčemu obecnějšímu nebo alespoň podat nějaké výmluvné svědectví o něčem důležitém. To je třeba ten rozdíl u Měrky, z nějž tak nějak dokážu odečíst zprávu o stavu světa.

Z různých důvodů jsem se v tomhle kole nedostala k hlasování. Myslím si, že je to dobře, protože tak nejsem jednou z těch, co vynesli Stalkera na stupínek, a myslím si, že je to špatně, protože jsem tomu nemohla zabránit.

StvN
17. 10. 2010
Dát tip
reko - máš pravdu. Jen považuji za nutné čtenáře trochu popíchnout. Big George - nezlob se na mě, ale cenzura to není a nebude to cenzura ani ve chvíli, kdy by nakonec došlo k nějakému omezení. Je to jen otázka nastavení pravidel. Jinak Stalker je podle tebe dobře napsán? to bychom hodně slevili se základních požadavků na sloh.

reka
17. 10. 2010
Dát tip
Rád bych se přidal do diskuze (i když jsem zase nestihl hlasovat do PM, což mi je líto). Ať už je vítězná povídka povedená po slohové stránce nebo ne, a ať už je násilí v ní samoúčelné nebo ne, nemyslím si, že tyhle důvody by měly vést k zavádění omezení u povídek. (I když netuším, jaká omezení máš na mysli: Ale:"Tohle byla výjimka. Je mi trochu líto, že nás autoři tlačí k tomu, abychom zaváděli omezení." mi zní dost divně a zbytečně výhružně. Fakt nás autoři tlačí k nějakým omezením?) Co bych viděl já jako smysluplné, je vysvětlit, proč je (podle tebe) vítězná povídka nepovedená. Jít kamkoliv dál je podle mě špatně - jednak proto, že to nakonec povede k arbitrárním rozhodnutím (co je samoúčelné násilí a co už ne?), jednak proto, že tím otrávíš čtenáře, protože ztratí možnost rozhodovat - někdo bude dělat rozhodnutí za ně. Mrzoutovi samozřejmě gratuluju k vítězství.

StvN
17. 10. 2010
Dát tip
Lady, moc to hrotíš. Cenzura to samozřejmě není. Znovu zopakuji, že smyslem PM je upozňovat a podporovat prozaické texty a zároveň se snažit vychovávat jak autory tak i čtenáře k určité literární úrovni. Já jsem zde pouze vyjádřil posmutnění nad tím, že nám ta úroveň lehce upadá a že pokud by to tak mělo jít dál, tak to není směr, kterým bychom se měli ubírat. Věřím, že nám diskuse pomůže pochopit, co vlastně chceme. Ostatně ta povídka není ani po slohové ani po obsahové stránce moc povedená a já se docela divím, že má takový úspěch. Co se dotýká měrky, tak ten má za prvé lepší sloh a za druhé nevyhrál. Má své čtenáře a já to respektuji. Nelíbí se mi ale, že by PM měly vyhrávat brakové násilnické povídky. To by ta povídka musela být jinak napsána. Samoúčelné násilí tu nebudeme podporovat.

To nejsou omezení, to je cenzura. Jenom pro pořádek, jaký je rozdíl mezi Stalkerem a Měrkovými texty, kde se to násilím taky hemží a nikdo je předtím z Povídky měsíce nevyhazoval? Domnívám se, že pokud chceme zavádět omezení, měli bychom rovnou zrušit veřejné hlasování a nechat volbu povídky měsíce na elitě s frčky (admini, kritici apod.). To by bylo aspoň rovné a férové. Ne že si budeme hrát na veřejnou soutěž, ale zároveň budeme pečlivě kontrolovat, co se do ní dostane a co ne. To mi připadá poněkud nedůstojné. Další možností je zavést cenu kritiků - hlasy ometálované elity se započítají do veřejného hlasování, ale poté se sečtou zvlášť a kromě tří míst se vyhlásí ještě favorit kritické sekce. I to by bylo důstojnější než cenzurování.

StvN
17. 10. 2010
Dát tip
Víme, že to tak je, ale nebudeme to podporvat. Tohle byla výjimka. Je mi trochu líto, že nás autoři tlačí k tomu, abychom zaváděli omezení.

Parsifal
17. 10. 2010
Dát tip
Tak násilí je to, co dnes lid zajímá, že? Proto je tolik čumilů, když se stane nehoda, proto lidé chodí na krvavé akční filmy a proto je TV Nova tak populární... Jsme jen šelmy a krev nás láká ;-)

StvN
17. 10. 2010
Dát tip
Dost mě mrzí, že zvítězilo brakové násilí. Od čtenářů bych čekal trochu více kultivovanosti. No ale doufám, že je autor spokojen, že zneužil znásilnění kamarádky k tomu, aby se ukázal.

Proč ne

Saetri-Ihn
16. 10. 2010
Dát tip
Koukám, že krom prvního místa to bylo tentokrát neskutečně vyrovnané... Gratuluji vítězi a klaním se všem ostatním.

Parsifal
16. 10. 2010
Dát tip
Gratuluji všem, třebaže bych možná volil jinak. Bohužel jsem se ale k ohodnocení nedostal, což je obzvláště škoda, protože jsem si všechny povídky přečetl... Nu nešť, příště snad :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru