Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRenegáti
Výběr: Print
14. 12. 2001
11
0
2266
Autor
Matyjustin
Renegáty
vykořisťovaných sídlišť
vyhnali z mládí na zastávky
mimo-městských autobusů
na cestu píchly koňské dávky
podivné amnézie
A s ním tok dospěláckých hnusů
Renegátům
Z lesíka za silnicí
Jež odolalo světu
V momentě znesvětili
Rakety bez výpletu
Dvě svaté relikvie
Aniž by se mstili
Našel jsem mapku
Zmazanou od nugátu
lesíka za silnicí
a křížek vyznačený
pastelkou renegátů
tak notně
smutně
mi je
a teskním čím dál více
když vidím směšné souřadnice
kde uboze a stroze hnije
Tvářička dětské insignie
Tak z Podolí, z Lékárny? z P.... :c) hezky umíš navodit zakopávání válečných raket :c)
Slova která mi nic neříkají...ale sálá z nich ten pocit atmosféra která oslovuje a pohlcuje...
Pekař pletoucí vánočky je přítomen při každém našem kousnutí do tohoto křupavého pečiva. Kam se ovšem ztrácí když housku dojíme? Slova jak tančící tužka se s neviditelným inkoustem po zažloutlém pergamenu v tanci otáčí. Možná že budoucnost dá nám sílu poznat a nahlédnout autorům pocit té chvíle toho okamžiku.Skloubení inteligence s citem je někdy tvrdý oříšek :-))
Tohle není zrovna moje krevní skupina, ale každá báseň má svého autora i své posluchače, takže to neznamená, že není dobrá.
Kafci, ale je-li 4p , tak nevim, co komu vlastne davas.... Vidím Renegáty vykořisťovaných sídlišť nebo renegáti?
Pejsku... tys to nemoh vědět... ale já narážím na náš (já a Maty) rozhovor o tom, jak často při čtení Matyjustinových básní musí lid český šmátrat po Slovníku cizích slov, pokud je aspoň trochu tupější, a jak je dobré či nikolvěk cizích slov v české poezii používati... ;-)
Pejsku, to ale není odpověď na to, zda je dobré tam tu cizinu tlačit nebo ne... nevím
Mně se to nelíbí... ale asi jak kde... Maty to zase umí :)
Jasne, to je vec nazoru, takova poezie Ezry Pounda je plna reckych (psana navic reckou abecedou) a latinskych slov i vet a je to podle mne to nejlepsi, co bylo napsano. Na druhou stranu, cetl jsem spoustu basni psanych "cistou" cestinou a nedokazaly mne nijak oslovit. Muj nazor je, ze nemame pravo autorovi kecat do toho, co pise - muzeme jen naspat svuj nazor, jak to na nas pusobi. No a odpadlici vykoristovanych sidlist....nebo zradcove? No moc mne to nezni, renegat je renegat...hlavne pak renegat Kautsky :-))
A já cizí slova miluju:))) Připomínají mi, že mám doma slovníky:))) A Pana Březinu a vůbec první půlku dvacátého století... (neznáte slovo? Tak buď je to kytka nebo brouk, vyjma Březinových děl:))) ) A vůbec... a vůbec se mi to moc líbí... a jinak mi to připomíná Karla Kryla:)))
(´k já zas du...:) )
Gastarbajtr
14. 12. 2001
líbí, ale stejně je tam příliš omšelých veršů - jakoby už mnohokrát použitých... líbí se mi hlavně závěr....
Matyjustin
12. 12. 2001
ja nevim...nesedi mi to...muj osobni nazor, moje vec...narozdil od toho kdy te ctu jindy a ziram, ted ne...
Matyjustin
11. 12. 2001
budiz ti to pricteno k dobru, tu odvahu bych nikdy nemel :o)) navic bych tim zrusil Pismaka :o))))
Matyjustin
11. 12. 2001
Maty, ale jo :o))) dat sem tech tak odhadem 300 sracek co ukryva muj suplik, plus tak 50 veci co ceka na to aby sem prisly, plus veci co budu cist v Rakovniku, plus tech 125 tady...fuj dela se mi blbe :o))))