Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seANIMÁLIE 54: S y s e l
Autor
Whitesnake
Seschlý sysel
z okna visel
u stoupence islámu
jenž si myslí
že mu sysli
tajně chcali na slámu
Selim syslu
svázal třísla
pověsil ho nad senem
z nerozmyslu
toho sysla
v stihomamu zvráceném
přiotrávil arsenem
Sysel na silonu visí
pod ním z teflonové mísy
stoupá smrádek z toxinů
sodík síra vazelína
i sírová kyselina
osud syslích zlosynů
Hučí Visla
jitří smysly
islamisty ve stínu
Selim sysla
vnímá v mysli
jako v zadku osinu
Zbytek syslů naskáká
do Vltavy
tak je splaví
k baru Vočka Szyslaka
...
23 názorů
Whitesnake
04. 06. 2013Dajakbol, já to myslel s úsměvem, jen jsem tam nedal smajlík :-)
Ale White, sysel, mysl, visel... – dobre viem, že ie to vo všetkých gramatických kategóriách dávno vyrýmované alebo aspoň ľahko predvídateľné( chýba azda už len průmysl, blysnout a [dvo, troj-]jčíslí v príslušnom tvare), na tomto poli veľmi nieto čím tromfovať: každý má rovnaké karty. Predstaviť banálné rýmy v novom kontexte, a pokiaľ možno v lepšom, (chutnejšom/hutnejšom, vtipnejšom...) alebo aspoň porovnaťeľne dobrom – tak stojí zadanie. No a ja som sa s tým popasoval, ako som vedel. Ty si stavil na úrovni techniky a formy na vyčerpávajúcu hláskovú inštrumentáciu (i, s, l) aj mimo rýmov a neštandardnú rýmovú schému, a ja zas na sonet. A že on vyzerá oproti Tvojej košatej tragédii opticky skromne, to nemusí znamenať, že ťahá za kratší koniec. Kdeže funus;)
Whitesnake
03. 06. 2013Dajakbol, tmu se opravdu říká přijít se SYSLEM po funusu, co ty na to???