Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCvičení moře.
Autor
StvN
Člun.
Vlny.
Moře.
Zvuky.
Ticho.
Zvuk moře neutichá.
- Nikdy.
Písek.
Kamení.
Voda.
Kamení leží na písku.
Voda omílá písek a kamení a houpe člunem na vlnách.
Klid.
Ticho.
Pomáhání.
Slunce.
Klid a ticho.
Záda.
Neutichající zvuk moře přináší klid a ticho a slunce za zády, když pozdní chvíle objímají člun, který se houpe na vlnách.
Opuštění.
Hledání.
Počátky.
Chvíle.
Momenty.
Ve chvílích hledání - nachází momenty opuštění.
Pohyb.
Mračna.
Hora.
Bytí.
Pohyb člunu na vlnách je pohybem člunu v mracích.
Hora je.
Ostrov.
Pobřeží.
Písek.
Písek leží na úpatí hory.
Hora leží na ostrově.
Ostrov leží v moři.
Moře omílá kameny ležící v písku. Moře omývá horu.
Vyvrhne moře člun na pobřeží?
Představy.
Lana.
Vazby.
Některé vazby nejsou uskutečňovány pomocí lan.
Člun v mých představách je vázán lany ke dnu a čeká, zda jej moře utrhne. Je to poprvé, kdy jsem přiznal člun v představách.
Objevování.
Poznávání.
Ztrácení.
Sítě.
Lehátka.
Síť představ, které nachází zejména ve chvílích, kdy jiné ztrácí, unáší člun na vlnách moře, jež objímá ostrov a horu, na jejímž vrcholu sedí člověk, který tohle všechno vidí. Je to vidoucí člověk a dívá se na pohyb člunu ve vlnách. Vidoucí člověk nepřemýšlí o tom, zda se člun v mých představách zbaví lan, která ho poutají k mořskému dnu, a nechá se vynést na pobřeží.
Objímání.
Dílo.
Perspektiva.
Změny.
Některé změny jsou velice malé.
Některé změny jsou tak malé, že je nevidí ani vidoucí muž nebo žena z vrcholu hory. Je to jen jejich perspektiva.
Směry.
Tam - a - zpět.
Vědění.
Souvislosti.
Pochybnosti.
Kdybych se pohyboval, a člun kdyby plul.
Pomalost.
Vazby člunů k mořím překonají vazby lidí k člunům.
Nikdo není rybáři.
Ležím v člunu, který se houpe na vlnách a přes hranu se dívám na rybářskou loď, která z dálky vypadá jako člun, a za mými zády se tyčí hora, k níž směřuje příď mé lodi, zatímco lana se lámou pod hladinou. Kdybych seděl na vrcholu hory, viděl bych zlomená lana.
Slupka hladiny.
Pohyby tam - a - pohyb zpět.
Vzdalování se je přibližování opačným směrem.
Rybářská loď, která z dálky vypadá jako člun, se vzdaluje tím více, čím více se má loď, jejíž hrana vrhá stín na má záda, přibližuje k ostrovu hory.
Sen se stal skutečností.
Hladiny.
Místa.
Z místa pod hladinou se jevím jako zlomený muž.
Dno mého člunu zakrývá celé nebe.