Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePohoř
07. 03. 2012
23
18
3147
Autor
Falka
Pohoř si
u mě
v ní
Pohoříš suše ty
údolím vlahým já
Jsme
úsměvní
Popelec dne
se obrací v prach
po hoři udolán
utíkáš hanbatý
s vráskami na patách
18 názorů
neznamosti
26. 09. 2012
Moc moc pekne. A neni to natolik zasmodrchane, aby bylo potreba ctenarum rozvazovat nitky na ocich. Nepomyslel bych, ze vrasneni zacina od pat :)
Ahoj Danielane: to není zalamování na efekt, ale postupné gradace point, posouvání významu: kdyby se to smrsklo k sobě, ztratí se postupné rozvinutí do několika point, čili sám příběh - Pohoř si (shovívavé vybídnutí pohovět si vs. pohořet a lidský průnik obého) - potom teprve přijde vztah, intimní ("u mě" - já přece vím) - a ten se až na třetím řádku z důvěrné pčedpokládané intimity "u mě" překlopí do tělesného, sarkastičtějšího "v ní"...
A celek: "u mě - v ní" se shrne na čtvrtém řádku v ono "úsměvní" - realismus života...
Tangens Omega36: děkuji za pozorný vhled - ale řekni mi, ty snad nemáš vrásky na patách? už jako dětem, s prvními kroky, se nám tam vyrývají, známky, že jdeme... a vidět jsou vždycky, když od nás někdo obnažený odchází...
Smetiprach
09. 03. 2012
Nejdřív se mi to nelíbilo, ale pak jsem si uvědomila to netradiční zacházení se slovy. Supr.