Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePrvní dny vztahu
12. 05. 2012
11
20
1676
Autor
Max Hutar
A ti kdo mají
nezničitelné zásobenství
v komůrce za pokojem
nasbíraná kyvadélka hodin
smýkání času, těla
Ti ve vzdouvání mořského hada
na květ ulehají
nevěřícně
kladou podmínky, dláždění chrámu
protože se znají
sotva jen pár hodin linkového letu.
A ti, kdo kladou
nenávist pryč, těžký převlečník ješitnosti
klenba se hroutí
směrem vzhůru
20 názorů
whispermoonlite
14. 05. 2012
whispermoonlite: obešlé kolečko variant... (sic)
Trauma: Díky za podporu:)
Mimoni, nikdo od tebe snad nečeká moderní literaturu. To co píšeš děláš správně, poezie se má číst pomalu nebo spíš pozorně, s otevřenou myslí, třeba i několikrát, ne?
Mám za to, že krása poezie nemusí být v jejím pochopení (možná právě naopak?). Nerozumím poezii, ne jen té tvojí, málokdy i pochopitelnou báseň pochopím po prvním přečtení, a ještě méně často si nějakou takovou přečtu znovu. Ty tvé básně ano.
whispermoonlite
13. 05. 2012
whispermoonlitovi: Děkuju za připomínky, myslím, že už začínám tušit, co mi vyčítáš... linkový let, hm, jasně. významový vztah k jiným obrazům, pokud budeme sledovat pouze formu a ne obsah, tak nula.
Jinak oproti předchozí básni, kde ses mi zastavil, je rozdíl v tom, že na tomhle nebyla dělána žádná postprodukce - minule jsem složitě "frankensteinoval" ne příliš dobře zachycenou impressi. Takže nejde tolik ani o posun, oba texty jsou cca rok staré, jako spíš o míru upřímnosti...
Což neznamená, že by tvá kritika zminula neposunula, právě naopak. Díky.
whispermoonlite
13. 05. 2012whispermoonlite
13. 05. 2012
Všem příznivcům děkuji.
Vindale, přečetl jsi špatně můj novotvar:-). Zásobenství, ne náboženství. Ale mám radost, že zrovna tobě se to čte lehce
Ahoj.
Zdá se mi, že se má poetika velmi tluče s myšlením lidí - čtyři ze sedmi reakcí jsou bezradné.
Je to zapeklitá báseň, zamknutá, zastrčená, zalomená. Ale o to přesně mi jde - o materiál pro studium, tedy i opakované čtení textu, které perspektivu básně neusebírá, ale používá jako odrazový můstek pro svou vlastní perspektivu, která s tím původním nemusí mít nic společného (ale může!).
Nemůžu psát moderní literaturu. Tato nemá ambice být studijním materiálem, protože osvícenský studijní materiál musí být jasný a zřetelný.
Proto možná určité zmatení?
vindal drámo
13. 05. 2012
,,Přečíst později" a pak znova a znova, pak mi možná dojde aspoň začátek a konec
tohle je na mě nějaký náročný dneska, jak píše a2, nějak se nestíhám vylaďovat na všechny metafory...
chybí mi jednodušší, plynulejší vyjádření obsahu, v každé sloce máš několik obrazů a mi se nedaří je pochytat a dát dohromady.