wow, ta poslední je jak úder zvonu.... wakata*
nádhera
každopádně, celek zaslouží potlesk a ocenění! Kvalitní diskuse s Lydií - souzním s tím, co píšeš (i když teda... napadlo mě, být tebou pozval bych Lydii na kafe, tam by to mohlo dostat i poetičtější obrys (v neodolatelně okouzlují ženské přítomnosti)). A slova by byla jako kafe.
souhlasím s J.Alka/ou/em - je to obrazech
Sympaticky provázané, s mírnou přemírou slovních cizáků souhlasím, ale kouzlo tvého miniverše :)funguje.
ad LYDIE, myslím, že to bez problémů rozumím a navíc čtu téměř všechny tvé komentáře a diskuse, kdy se nenecháš odzbrojit prvoplánovým "mačismem", popřípadě odkazem na svém meze... a hravě (byť někdy se skřípěním zubů) přecházíš poznámky o své trasparentní jednoduchosti argumentů, přestože tě to bolí...
Ohledně využívání "kýče" klišé" , to je na delší diskusi, a jsi jedna z těch, s kterými bych diskutoval do skonání poetického světa... ale nechci tě zahltit nepotřebným slovním marasmem.
Raději dva příklady:
Když uvedu intrem své verše, kupříkladu "Jsi mi tak vzdálená/A já ti tak blízko"... přistupuji k této introdukci jako ke tvárnému schématu a je pro mne výzvou jen odkolejit tak, aby to v efektu vlastně nevyznělo jako klišé. Což mi připadá jako (JEDNA Z MNOHA) rolí poezie.
Když ovšem egil vstoupí do své básně bránou typu ... čenichy z čedičů...", je to do sebe zahleděný manýrismus a tím pádem... mnoho neznalých obecných zákonitostí poezie, která by se - v ideálním případě - opravdu měla rozvíjet via INTO - KATASTROFA (:-) hlavně ne ta slovní a rytmická) - POINTA... na tuto hru přistoupí a hledá v básni víc, než je přítomno.
Co by mělo být tedy přítomno? Uzlení metafor, které si každý alibisticky vysvětlí po svém? Okázalé schéma, přinášëjící dané formě danajský dar - masku. Kterou si nasadíme vždy, když nejsme schopni vyjádřit dané, byť stokrát slyšené...
anebo proud veršů, jak když dýcháš, v nichž se obecné známá úsloví pojí s nečekanými zvraty atd.
Lydie, krása poezie je nesmírně subjektivní matérie, něky máš chuť na údernou miniaturu, někdy na asociační tok reflexních zážitků, někdy na ABAB bez toho,. aby to nutně musely být filozofick=é sonety.
Jsem stranš rád, že o tom přemýšlíš.
pravda, ovšem kdo by ODOLAL.- Díky, K, beru si k srdci, už je toho moc
Noc
je
mi,
zdá se,
nejbližší.
Opět
skvělá
práce.
Jen
to
řazení
do vertikály
už
pomalu
zavání
manýrou.
Neníliž?
Lyd, moc se za vše omlouvám, byl jsem včera poněkud ovíněn a to jsem pak nepříjemně sarkatistký a kousavý. Promiň
Tvým básním přicházím čím dál víc na chuť a stávám se závislým ; )
ááá, ta poslední je nádherná :) překrásné obrazy...*
Jo, tohle se ti povedlo a moc. Tip*
Překrásné- i s těmi cizími slovy, co jsem hledalo na googlu....
proč musím všechno, lýdieee, vysvětlovatKDYŽ píšu pro.... inTELIgentní lidííííí????
apropos: grotto... je skalní dutina (chceš-li jeskyně) proto i GROTTO i néééantrdállllll
že jsem tak n e s r o z u (ZUMBA! zumba!!!"!) te neeeeeejjj ???