Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSCHODY
21. 01. 2002
2
0
1511
Autor
Majkika
SCHODY
Sedím na schodech
bez vidiny stínu.
Sedím na místě
mé současnosti.
Sedím tam, kde ticho šeptá
listům.
Vnímám vůni jara.
Spi!
Jsi skutečnost nebo jen závoj
šera?
Jsi budoucnost očím zaslepena.
Šeptej!
Jsi a nejsi, v zemi sedících.
Pláčeš skryta líci
mlčících.
Jemný vzdech a ticho.
Jen na místě,
zbyl tu opar
po stínu
klečícím.
Armande, ale ty první tři nejsou rýmy, pouze asonance. Snad by se dalo hádat o rýmovosti některých dvojic: šera/zaslepena - a stínu/listům má stejné kombinace samohlásek (e...a, i...u), ale na rým mi to připadá hrozně málo.
já nejsem student UK obor jazyk český... mně se to rýmuje.. a pokud se takovému ne zcela zřetelnému rýmu říká asonance... no, nebudeme se hádat o slovíčka ne? :))) Ty víš co jsem myslel.
Albireo:
stínu/listům
současnosti/spi
šera/zaslepena
sedících/líci ....mlčících/klečícím
to je podle mě dost na rýmovanou báseň. :)))
Rýmy, přestože tu jakoby hrají jen jakousi doprovodnou roli a jsou trochu nezřetelné, tvoří nicméně podstatnou složku básně.
Armande, ať to čtu jakkoli, vidím jen dva rýmy, a to jeden je gramatický (sedících/mlčících) a jeden jen jednoslabičný (jara/šera). K tomu několik sporadických asonancí. To bych skutečně do katogorie rýmovaných nezařazoval.
Tím nechci říci naprosto nic proti básničce samotné - líbí se mi a nerýmovanou poezii mám také rád. Rýmy jsou jen ozdoba a dobrá báseň zůstává dobrou i bez nich.
vždyť to JE rýmované!!! to je neuvěřitelné... !! a pokud to někdo nedokáže poznat, tak ať to nevykřikuje do světa.
Tak.
teď sem se rozčílil...
mě se to moc líbí... je to lehké, vzdušné, plynoucí a o něčem *
(a jeli tam pár chybiček, tak mě jsou ukradené)
Montyjackovi asi šlo spíš o to RÝMOVANÉ.
Mně na tom vadí jedno místo, a to "sedím na místě mé současnosti". To je podle mě germanismus, mělo by být "sedím na místě SVÉ současnosti". Kazí to můj jinak dobrý dojem z Tvé básně, Majkiko... Ale neber mě zas moc vážně... v podstatě se mi to líbí :-)
Také se mi to dost líbí. Nechápu, kde Proklí vidí tu "otevřenou smyslnost" - že by si domýšlel, co asi dělá ten klečící stín?
"Jsi budoucnost očím zaslepena."? Trochu přestřelené, nemyslíš? Je to celkem dobré, nevím jestli s pathosem pracuješ úmyslně, pokud ne, je ho moc, pokud ano, je to dostačující... trochu bych ubral, příliš emotivní, vyzývající, otevřeně smyslné.... nevím, zkus něco, jeslit chceš
m.
Šlo hlavně o pocity,jen jsem se chtela vyjádřit.Nemá to přece děj,na to ,aby to mohla být epika,nemyslíš?
Šlo hlavně o pocity,jen jsem se chtela vyjádřit.Nemá to přece děj,na to ,aby to mohla být epika,nemyslíš?