Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStavěli věže
17. 08. 2012
11
17
2262
Autor
Muamarek
Vylili vanu, s vanou dítě,
ani ten výkřik nevydral se z úst,
dav boří bránu přímo jankovitě,
stoly šel vytřít, prázdné, bez langust
Stavěli věže, s nimi hráze,
jazyk se tříštil, po vzestupu pád
ve slovech řeže prázdné fráze
o tratolišti, o pastýři stád
Zlatili modly, zato víru
topili v lázni, všude jenom žár
pálil, když bodli – za satyrů,
do slabin, blázni, první lidský pár
Poslechli hada, s hadem blíže
peklu i ráji ocitli se tím,
že co se žádá, často hryže,
v duši se krájí tělo s dojetím
17 názorů
Lotoska, Safián, Jiří: Díky za Vaši návštěvu a za komentáře, krásný večer :-))
Možná, že ktitik neměl na mysli ani tak jazyk, jako spíš celkový ráz básně. Dneska čtenáři nemají rádi vznosné básně, říkají jim posměšně "velká poezie". Já si nemyslím, že je vázaný verš překonaný. Jenom se musí umět. A na to je soudobý člověk příliš líný, myslí si, že stačí srazit pár slov a je tu báseň. Také je tu příliš předchůdců, kteří to uměli a přidat jen drobeček ze svého je obtížné.
Richard Hrob
18. 08. 2012
Davide:
mohu se zeptat, podle čeho se určuje jazyk 19. století - tento mi přijde naprosto současným? Slova tříštit a ocitnout se máme stále ve slovníku a u jiných mě zastaralost nenapadá.
"Rytmus se také celkem drží" - drží se snad úplně, ne?
K obsahu: Ony nešly ty stoly utírat, šly je vytřít, myšleno je tím, že z nich šly pojíst poslední drobty. Je to fráze - vytřít talíř - v tomto případě stůl.
Text je zcela konkrétním, každá sloka si bere na paškál jednu konkrétní věc. Myslím, že to lze z toho vyčíst. Vysvětlovat blíže to nehodlám, to nedělám rád a nechávám prostor jiným.
Nešlo o rozcvičku, ale o sdělení. Věřím, že má šanci si své cíle najít.
Díky za zastavení a obsáhlejší připomínky,
hezký víkend,
Marek
DavidPetrik
17. 08. 2012
And how could you know, what Adam had been looking like, Norko?
Gringoo, Diano: Díky moc oběma :-))
Gringoo: A to jsem to po sobě četl... Děkas, to by tam hodně rušilo...
Krásný víkend všem :-))
Pěkně napsané Marku, jen bych pár zbytečných písmenek vyškrtl:
že co se žádá, často hryže
Výborné! Nevěřila bych, že je možné něco tak současného napsat na starozákonní motivy. Forma je dokonalá a rýmy chytré, neobvyklé. A ten závěr!!!
Přečetla jsem několikrát.
***