Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKde je angažovaná poezie? Kde je jt?!
Autor
Lyryk
Většinou mlčím, protože se často mýlím a mnohdy nerozumím dobře cynickým pravdám politiky. Ale dnes již nelze mlčet. Pomyslnou kapkou vylití mých adrenalinů se stalo odsouzení členek punkové kapely Pussy Riot (PR) na dva roky ruského vězení. Z toho dvě jsou matky malých dětí. Nevídané! A ruský prezident Putin se ve světovém zpravodajství usmívá se slovy: stát se to, co udělaly někde na Kavkaze ani by se soudu nedočkaly.
To jistě. Ukamenovali by je.
Ale kde je naše skvělá kohorta angažované poezie. Jaktože nespílá strůjcům světové nespravedlnosti? Není náhodou někde na dovolené z výtěžků své vlastní pro sebe angažované poezie? Kde je její hlavní představitel jt – Jan Těsnohlídek ml.? Uklidnilo by mne jedině, že jel v době své dovolené nastavovat hruď proti kamenování ještě horších a neznámějších nespravedlivě stíhaných holek.
Mám ale spíše strach, že si někde užívá úplatku pravoslavné církve, že nic nepíše proti restituci církví.
A kdyby se někomu zdálo, že tyhle dvě problematiky spolu nesouvisí, tak ho chci ujistit, že souvisí. Každý poslančík by si měl uvědomit, že církve dnes tvoří duchovní kulisu politickému prospěchu. Na obyčejné lidské utrpení, kromě jednotlivých duchovních poctivců, nemají čas. Musí vytěžit les, oholit pole a zpeněžit nadbytečné a nevyužitelné nemovitosti, aby měly na PR. Public relation a neomylný copyright na Písmo Svaté, to je hlavní starost církevních pohůnků, kteří se snaží vzkřísit pro chtivé ruce politiků poslední zbytky křesťanského fundamentalismu. Ne náhodou je hlavním fundamentem těchto snah NEOMYLNOST. Neomylní mají takovou autoritu a dostatek všech informací, že jsou prostě předurčeni nám vládnout. A jt spí???! A angažovaná poezie se zrovna někde angažuje jen pro sebe?
Vyzývám touto cestou našeho bdělého ministra zahraničí, aby zakázal vstup do naší prozatím trošku svobodné země všem neomylným strukturám, které by se snad vnucovaly při chystaných oslavách 1150 výročí věrozvěstů Cyrila a Metoděje 25.4.2013 na Velehradě. Vrcholní zástupci neomylných ze zahraničí jsou pro obyvatele této země nepřijatelnou zátěží. Země by se mohla prohnout pod tíhou pokrytectví a ve vzniklé jámě bychom se všichni dotýkali na jedné hromadě. Požaduji z tohoto takřka bezvýznamného místa na internetu, aby neomylný katolický papež a poněkud méně, avšak téměř stejně, neomylný pravoslavný patriarcha nedostali na tuto akci vízum. Jejich neméně neomylní předchůdci totiž společným svárem zavinili vlastně zánik této bohulibé mise na Velké Moravě.
Pokud neomylní vízum dostanou, slibuji, že se tam vypravím okupovat část Velehradu s protestní básní na transparentu, kde jim vyčiním alespoň za všechny ženy neordinované na kněze, za krutě hloupý svět bez antikoncepce a staleté tmářství o homosexuálech či čarodějnicích.
KDO Z VÁS TAM PŮJDE SE MNOU? Nebo: KDO Z VÁS MI PRO TU PŘÍLEŽITOST NĚCO PŘIPÍŠE?¨