Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sex62x (Blikání)
Autor
Můra73
Blikání svíčky -
tváří sestry se mihl
maminčin úsměv.
41 názorů
Watashi wa haiku ga kore made watashi o tōrisugita koto o mitomenakereba narimasen, soshite watashi ga sorera o yomi hajimeru chokuzen ni, imademo uta wa watashi to onaji kurai tōku ni aru to omoimasu.
Káťo, já tenhle text stále považuji za haiku a ne za senrjú - vím, že se na tom zcela neshodneme, ale já myslím, že tady je skutečně vše, co by mělo haiku obsahovat, a to vč. kigo (původně mi to nedošlo, ale mám za to, že, podobně jako v haiku měsíc znamená automaticky měsíc v úplňku, zde svíčka znamená Dušičky). Text se tak odehrává na pomezí lidského a přírodního a s ohledem na dodržení všech strukturálních i formálních pravidel (a absenci komické roviny textu) bych ho řadil k haiku.
Magdalene, velmi mě zaujala Tvá zmínka o lítosti. Ve vyznění Tvého komentáře jako celku je pro mě velmi inspirativní.
V době, kdy jsem tenhle text publikovala tu byla pro haiku i senrjú jen jedna společná kategorie. Ano, je to senrjú, text zaměřený ne na přírodní motivy (haiku), ale na člověka.
A že se nepovedlo? Nu, někdy se něco nepodaří. :)
Je mi líto, ale haiku to není. Možná hezké senrjú i když nevím, jak se mohl tváří sestry mihnout maminčin úsměv? A co s tím má blikající svíčka společné? Tak toto se ti nepovedlo. Snad příště.:-)
Děkuju Vám za zastavení v dávnu. :)
Tenhle text si tak nějak přiběhl v tom místě, v tu chvilku. S odkazem na Jana Skácela... napsal se sám, já ho jenom našla. :)
Jedna z tvých naprosto dokonalých a to nejen formálně, zde bych však rád upozornil, že jde o výtečný názorný příklad možností haiku zachytit nejen moment, ale i na pozadí jakoby genetické dědičnosti emoci, která byla cíleně připomenuta jen okrajově a přitom je jádrem haiku. Jemné, krásné.
atkij; naopak, myšlenkové přesahy jsou tím, co je pro formu haiku ceněné nejvíce.
Tohle je jedno z tvých nejlepších haiku,které mám velmi ráda,takže tip,ať stále žije.
Adriana Bártová
27. 02. 2017super, i když haiku není moje zrovna nejoblíbenější, T*
Adriana Bártová
19. 01. 2017jj, myslím, že to je nádherně výstižné, T*
jejdavilda
12. 01. 2017Je to jasné, odehráva se to na hřbitově a sestra je reptilián*
CarverIsBack2
07. 01. 2017*
Karpatský knihomoľ
04. 01. 2017masterpiece
Jedno z nejlepších českých haiku - za textem se ukrývá obsáhlý příběh. Přesah je tak obecně lidský, že snad ani nelze, aby nezarezonoval téměř v jakémkoli čtenáři...
Páči sa mi, že popri krásnom zachytení momentu a sile obsahu berieš ohľad aj na zvukomalebnosť - prevaha salbík s "i" vo všetkých slovách okrem posledného vytvára v závere krásne uvoľnenie.
Darmo-šlap
18. 02. 2014Náhlá podoba?
tedy já haiku nerozumím vůbec, přiznávám předem. v tomto kontextu se ptám : není tento text jaksi haiku na druhou? totiž kouzlo krátkého okamžiku nabídnuté s podtržením krátkého okamžiku? představila jsem si to bliknutí.... jestli blábolím tak pardon
Evženie Brambůrková
10. 02. 2014Pěkné a reálné*
Stárnoucí vlk
10. 02. 2014líbí se mi, akorát mě mírně znervózňuje, jak napasovat první verš na ty další :o) *