Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČetba pro děti
Autor
Zordon
Nemáte někdo zajímavý tip na četbu pro malé děti? Už mi trochu dochází invence :)
Jsou to předškoláci, takže verneovky, foglarovky a mayovky nás teprve čekají. Máte někdo nějaký nápad nebo vzpomínku na oblíbenou knížku z dětství?
Zatím jsme četli:
Rumcajs
Ferda Mravenec
Medvídek PÚ
Broučci
Malý princ
Letopisy Narnie
trilogii Už se nebojím tmy, Prázdniny v nebi a Já chci být dospělý
Pinocchio
Karlík a továrna na čokoládu (mimochodem toto je knížka, u které se spíše zasměje dospělý než dítě)
Marry Poppins (tuto knížku jsem nějak nepochopil)
čteme Hobita a v plánu mám ještě Dalekou cestu za domovem.
Předem díky za inspiraci.
40 názorů
Tip na knížku, která tu ještě chybí:
A. de Quincey, Poslední drak (v překladu Jarmily Emmerové)
Byl podle ní i večerníček.
Nespornou výhodou je potom i absence rizika zhmotnění hlavního hrdiny v bytě. :)
řádku, díky ta tipy (zvlášť za ty Bratry Lví srdce...sám jsem kdysi četl a to je knížka, která určitě stojí zato, jen jsem na ni nějak momentálně zapomněl...
Jsou o zatím kluci ale na holky taky dojde :)
Astrid Lindgrenová: Bratři Lví srdce, Ronja, dcera loupežníka a i další knihy,které napsala vedle Dětí z Bullerbynu (např. Lota z rošťácké uličky)
Taky teď znovu vyšla Bella a Sebastian.
Jsou to kluci nebo holky?
Pro holky,až budou trochu starší, určitě od Petry Neomillnerové Amélie a tma, Amélie a barevný svět a třetí díl, který zatím nevyšel, ale vyjde. Fakt je to krásný. Dcerce jsem to četla už teď, ale klidně by to chvilku počkalo...
>...Dášenky se trochu bojím, aby se mi nezhmotnila v našem bytě...
Ještě lepší by byli Pejsek s Kočičkou :-)
dítě_na_skleníku
05. 03. 2014nejbáječnější dětská kniha pro duši i očíčko je trnkova zahrada!
Díky všem za nápady. Udělám si seznam a vyrazím do knihovny nebo na nákupy.
Jen té Dášenky se trochu bojím, aby se mi nezhmotnila v našem bytě :)
Díky všem za nápady. Udělám si seznam a vyrazím do knihovny nebo na nákupy.
Jen té Dášenky se trochu bojím, aby se mi nezhmotnila v našem bytě :)
Já jsem nedávno byla nadšená z knížky Tobiáš Lolness/ Život ve větvích + Elíšiny oči - koupila jsem ji dceři a je moc krásná...vydalo ji nakladatelství Baobab
a ještě mě napadla jedna kránsá Děvčátko Momo a ukradený čas/Michael Ende - v mnohém podobná Malému princi... čtu si v ní dodnes, ačkoli mě rodiče nikdy nepředčítali, jakmile jsem to uměla sama, měla jsem v knihovně nos pořád:)
Já jsem nedávno byla nadšená z knížky Tobiáš Lolness/ Život ve větvích + Elíšiny oči - koupila jsem ji dceři a je moc krásná...vydalo ji nakladatelství Baobab
aleš-novák Děkuji za důvěru, něco mám pro trochu větší děti, poslouchají a rozumnějí i ti nejmenší školáci, - "Prapověsti naše s trochou vtipné kaše". Na další knížku si děti musejí do září počkat.
reka: Mám něco i nejmenší - bohužel vyprodáno, ale několik výtisků ještě mám "zašitých" pro sebe - "Slovní hrátky se zvířátky""Zašil" jsem si pro sebe i pár výtisků "Pěkně podle abecedy", tento titul je také vyprodaný.více na mém webu, kde můžete na knížky (a někdy i do nich) mrknout
Co Paní Láryfáry od Betty MacDonald? Jo, a Foglara nám doma četli už jako předškolákům :-)
aleš-novák
04. 03. 2014Marcela.K.
04. 03. 2014Eduard Petiška - Martínkova čítanka, Birlibán, Pohádkový dědeček, pohádková babička, Alenka malířka... je toho moc, všechny O krtečkovi.
Pohádky od Zuzany Novákové (Džbánek pohádek)
Krása nesmírná - ruské pohádky s ilustracemi, na které se nezapomíná :-)
Uspávanky od Jana Skácela (ty jsem musela číst dokolečka před spaním)
Neználek (všechny díly)
Zhoř Antonín - Dorotka a mořští loupežníci
aleš-novák
04. 03. 2014Z deníku kocoura Modroočka, j. Kolář, obrázky Zmatlíková
Dášenka, Čapek
Pro dnešní děti buou velmi oblíbené,tato dvě zvířátka má kdekdo v jejich okolí - pokud je nemáte přímo doma?
Miroslawek
04. 03. 2014Jo a zapomněl bych na Šrutovy Lichožrouty (1-3).
Miroslawek
04. 03. 2014Devatero pohádek bratří Čapků
Drdovy České pohádky
Karafiátovi Broučci
Různé Ladovy pohádky (Kocour Mikeš, Bubáci a hastrmani, O chytré kmotře lišce, atd.)
A V. Čtvrtek nenapsal jenom Rumcajse, např. O hajném Robátkovi a jelenu Větrníkovi, Cesty formana Šejtročka, Jak ševci zvedli vojnu pro červenou sukni... Maková panenka a motýl Emanuel, Vodník Česílko, Víla Amálka, Vodník Čepeček, apod. to nejsou jenom večerníčky ale i knížky ;)
Britské Pohádky o mašinkách (Mašinka Tomáš) mi sice k srdci nepřirostly, ale děti, resp. kluci je milují.
Mému synovi je půldruhého roku, takže nás takovéhle knihy teprve čekají (a už se nemůžu dočkat, až to přijde, on už teď knížky miluje, ale hlavně protože si v nich můžem prohlížet medvědy a tak).
Zkusil bych další knihy od Dahla - Matyldu, Čarodějnice atd.
Knihy od Miloše Nesvadby (Bubetka a Smítko, Malířské pohádky - já jsem měl soubor Dětem a měl jsem ho hodně rád). Potom jsem celkem dobré věci slyšel o Radku Malém. Píše poezii pro dospělé, ale prý píše i dobrou poezii pro děti. A Pavla Brycze, od něho se mi líbily věci pro dospělé, a ten prý teď píše knihy skoro výhradně pro děti, takže bych se podíval i na něj.
Mně naši četli Kiplingovy "Knihy džunglí", když jsem byla nemocná... pamatuju si, jak jsem se kvůli tomu těšila dokonce i na studené zábaly :-)
aleš-novák
04. 03. 2014Četli jsme občas dětem (nutno poznamenat, že před 20 a více lety :-) ) příběhy ze starších pohádkových knih vydávaných v rozmezí 30.- 50. let 20. století, tj. dětské knihy po našich rodičích. Nebyl to žádný počin směřující ke zpřístupnění "pravé" literatury nejmladší generaci. Šlo o to udržet je v posteli, třeba když byli nemocní a k tomu se tyhle "ukecané" staré pohádky docela osvědčily. Nebyly to ty známé (možná po několik generací zprofanované) sbírky pohádek od K.J. Erbena nebo B. Němcové. Byly to zřejmě spíš výmysly autorů, snažících se pobavit (nebo ovlivnit?) děti v uvedené době. Nevzpomenu si teď na jména autorů ani na názvy knih; S jistotou si ale vzpomínám na několi žertovných říkanek z těch dvou nebo ťří knížek a předpokládám, že že naše děti (dnes už ne-děti) by si na ně vzpomněly(i) taky.
P.S. A s tím Hrubínem vyjadřuji souhlas s alešem_novák(em). Na zzlatého se podívám.