Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O redakci prózy a udělování výběrů

02. 09. 2014
9
57
4865
Autor
StvN

Měl jsem teď náhodou trochu víc času číst a všiml jsem si, že se tu za posledních pár měsíců objevilo několik zajímavých prozaických autorů. Je to pro mě příjemné překvapení, protože to v průběhu posledních roků nebylo normální. Písmák fungoval spíše jako průchozí stanice. Noví autoři publikovali pouze jednu povídku a zmizeli. A bylo jich hodně. Vůbec mě nebavilo číst. Koho by to taky bavilo. Přijde mi samozřejmé, že v souvislosti s tím odumřel klub Redakce prózy.

Nechci si tu teď hrát na snoba a na hrdinu. Prostě je mi líto, že dobré povídky nezískávají výběry tak, jako tomu bylo dříve. A teď máme na dobré povídky štěstí. Nemáme ale Redaktory, kteří by výběry udělovali. Na stránkách klubu se můžete dozvědět více detailů. Něco málo okopíruji sem do diskuse. Pojďme se zase věnovat próze a nedělejme z toho vědu. Ať má dobrá povídka šanci vyniknout, ať má autor radost, že má jeden, dva, tři výběry. Dokázali jsme si, že jde dobře psát i bez výběrů a zároveň, že výběr nikoho dobře psát nenaučí. Ano, dokázali jsme si, že to jde i bez nějaké "Redakce". Ale je to hezké. Nakonec, proč ne?

Ozvěte se mi do pošty, pokud máte zájem nebo pokud máte otázky. Nedokáži odhadnout, jaké povědomí o redakci tu teď vůbec panuje a co o ní noví písmáci vědí. Věřím, že veřejná diskuse nebude znehodnocena :)

http://www.pismak.cz/index.php?data=club&id=69360

Hlavní náplní práce Redaktorů je čtení a komentování děl umístěných do Arény.

Na rozdíl od běžných uživatelů mohou redaktoři udělit dílů Výběr. Při udělení tří Výběrů se dílo automaticky posouvá do tzv. Zlatého výběru.

Redaktorem se může stát každý uživatel, který:
 
1. Působí na Písmáku déle než 3 měsíce
2. Používá ověřený nick (ne alter)
3. Zašle vysvětlení literárních zkušeností a cílů
4. Je průběžně aktivní, zejména čtením a komentáři prozaických textů
5. Má slušné vystupování.výběru. Redaktorská vážná kritika má modrou barvu.

57 názorů

careful
03. 06. 2016
Dát tip

Tak jsem si to pročetla a pročetla komentáře a pár poznámek...dost lidí tu má pravdu... tady se spíš uznávají různá nezaživná a bezobsažná hledání ztracenýho času, co patří do předminulého století, a na moderní, nebo zábavnou liraturu se tu moc nekouká, nepodporuje se... a je to částečně i tebou...

...k rozdělení próza poezie...nějaká možnost je taky fajn nápad, ale chápu, že na to je i Stvn malej pán... taky jsem došla k názoru, že vlastně nechceš slyšet jiný názor než svůj... prostě všichni blbci, jen ty génius, ale zároveň si to, jak na ostatní působíš trochu uvědomuješ, protože si prý nechceš hrát na snoba a na hrdinu, na které si hraješ neustále... myšlenka jako taková, tedy nalákat nové členy redakce, je fajn...jenže ty chceš mít v té redakci nejlépe své klony... požadavek na slušné chování, dle tvého osobního posudku, aneb Stvn-Guth Jarkovský:DD..to je fakt směšný...jsi na internetu..umělci často jsou bohémové, nejen zaprdění intoší šroubující precizně automobily... ty se občas trochu snažíš překonat sám sebe, ale málo a blbě "stývne"...jo a tyhle hovadiny ti zbytečně zasírají profil, hoď si to někam do složky, protože přes ten bordel tě pak nikdo nečte...


Jdeš do sebe, to je dobře. Nechť se daří.


Lakrov
30. 11. 2014
Dát tip

Pro 57188418432178751875: Rozdělení poezie a prózy hned na úvodní stránce by přehlednosti Písmáka sice pomohlo, ale zdá se, že se něčeho takového nedočkáme. Přistup přímo a pouze na prozaická díla lze řešit i jinak: Na hlavní stranu Písmáku vůbec nechodit, uložit si do záložky URL ("odkaz") nejčastěji sledované prozaické kategorie (např. http://www.pismak.cz/index.php?data=list&kat=16 tj. povídky) a zapamatovat nebo si poznamenat, že další prozaické kategorie končí čísly 10, 17, případně 19,20 a 21. Přepsáním jedné či dvou číslic na konci URL se pak snadno dostaneš jen k dílům, která tě zajímají, tedy k próze.

Drobná potíž nastane jen na začátku měsíce, protože z měsíce minulého je zobrazen pouze poslední den.

P.S. promiň, že na avízo reaguji s týdenním zpožděním, nějak se mi toho nahromadilo... :-)


StvN
30. 11. 2014
Dát tip

Ještě na okraj. Když vezmeš například horor Psycho, nebo Ptáci, nebo něco od Tima Burtona, nebo Kinga, tak to jsou reálné příběhy. Horor je jenom litereární postup, který má jiný efekt než jiné postupy, ale není pravda to, co říkáš. Ale máš pravdu v tom, že z pohledu nováčků je těžší napsat horor, protože to víceméně předpokládá, že zvládnou základy psaní a ještě k tomu něco přidají. Ale to není důvod upravovat měřítka. Měřítko je jen jedno a tím je klasická literatura.


StvN
29. 11. 2014
Dát tip

Aha, takže napsat Hledání ztraceného času je vlastně jednodušší než napsat Hobita.


Jana: Nekritizuju nic (snad - zpětně svý komenty nečtu). Jenom tohle jsem pochopil jako diskuzi o redaktorech, o nějakém udělování výběrů redaktory a tak podobně. No proto jsem vyjádřil názor. Udělování výběrů mě za těch x let, co jsem tu, nikdy nezajímalo, netoužim po tom, zjistit jak funguje, a tak jsem se vyjádřil jen k tý části článku o redaktorech, je tam i něco jako kdo by měl být redaktorem, jeho zkušenosti a atd.

Co se týče chabé úrovně hororů, to ti tak pochopitelně přijde,... protože v povídce založený na něčem reálnym, se tolik nemusí fabulovat. Prostě něco napíšeš, nemusíš skoro nic vymejšlet, protože život to vymyslel za tebe a není tam tolik, co zkazit.  Jenom stačí nenapsat slova a souvětí tak moc blbě, aby to lidi dokázali přelouskat. Další výhoda je, že lidem se myšlenky automaticky spojí, když povídka vychází z něčeho obecně známýho. Proto určitý nesmysly nevnímaj - je to jako když vynecháš písmenko ve známém slově, skoro každej ho přečte i s tím písmenkem. Ale když napíšeš horror, fantasy, tak musíš podat mnohem komplexnější "výkon". Musíš tvořit něco, co lidem automaticky nenaskočí, takže každá chyba je víc vidět. Proto se ti podle mého názoru zdá, že horory jsou tu v horší kvalitě než díla, co se ti líbí, ve skutečnosti ta kvalita je dle mě na stejný úrovni. Ale jenom názor. Stesky ne, prostě diskutuju. Stesky by byly, kdyby se mě nějak PM dotkla. Mně tam nikdo nic neudělal.


StvN
29. 11. 2014
Dát tip

Ano, PM je pojata vazne. To je smyslem celeho meho snazeni. Nemohl bych se tomu jinak venovat. Nemel bych z toho radost.


Janina6
29. 11. 2014
Dát tip

Helgi, pořád nevím, jestli kritizuješ ty, kdo hodnotí povídky v Povídce měsíce (což je kdokoli, kdo se zúčastní hlasování), nebo redaktory, že „přehlížejí“ některé, řekněme zábavnější, žánry. Činnost redakce opravdu nerovná se Povídka měsíce. Ale pokud budeme konkrétní, tak můžu-li mluvit za sebe, dala jsem v poslední době výběr třeba sci-fi povídce Jakuba Němečka. Já mám sci-fi ráda, i horrory, ale když si přečteš ty zdejší, tak v naprosté většině případů je to opravdu slabota. Takže ne kvůli žánru, ale kvůli chabé úrovni textů se jich ve výběrech neobjeví mnoho. Nebudu přece nadšená z povídky jen proto, že je to horror, když je mizerně napsaný.

Co se týká Povídky měsíce, jsou tvoje stesky naprosto nepodložené, stačí se podívat do klubu na seznamy vítězných povídek, a okamžitě zjistíš, že se v nich objevují všelijaké žánry, a to nejen v nominacích, ale i mezi vítěznými povídkami. Pro příklad, v loňském roce byly mezi vítěznými povídkami: fantasy „Pekelný rebel“, humorná experimentální hříčka „Než padne klapka“, ne snad horror, ale určitě napínavý příběh „Nenávist“, humorná pohádka „Lépe hůře“, sci-fi „Kolonie č. 17“. A to mluvím jen o těch, co svoje kola opravdu vyhrály, ne o druhých a třetích místech.


STVN: Jinak já v tom přirovnání s Miss neříkám, že každý se může stát Miss, ale že každý se může pokusit Miss ČR sbalit. Já se o to ani nepokusím, protože logicky předpokládám, že nemám, co nabídnout.


Rikam elfi fantasy a fan fiction, ale tech zanru zadupanejch do zeme je tu vic... clovek, co pise horror, to radsi vlozi jinam, parotoze vi, ze tady by nemel zadnu reakci.


to nezaridis, pm je celapojata strasne vazne... neumim si moc predstavit, ze byste tam zaradili elfí fantasy nebo fanfiction a jeste ji dokazali zhodnotit a vubec prijmout za liteaturu. Mate jasno, co je ddobrej zanr, co spatnej, takova nebeska kavarnicka. Nemelo by smysl najednou tam natvrdo zaradit neco fuj. Prumerne napsana fanfiction Harry Potter by proste stejne nedostala seriozni hodnoceni, ale prumerne napsana slzozdimacka takovou povidku uplne roznese na kopytech. Prvni krok by byl redaktor, kterej dokaze prijmout to, ze vsechny zanry jsou si rovny, respektive on by musel preferovat opacny spektrum nez ti soucasni redaktori, aby to castecne vyrovnal. Musel by ale hodnotit zase tak, jak se hodnoti danej zanr. Tim by prislo vic lidi .... nas blbecku, treba by je to zacalo bavit, no a za rok, za dva, by nas tu bylo tolik, ze uz by melo smysl nominovat dilo do pm. 


Janina6
28. 11. 2014
Dát tip

Helgi: "Proč je PM přecpana tema jakoby myslenkove vytunenyma povidkama ze zivota. Proc je to v 9 z 10 dilech samej povznesenej vyraz, takpva ta nucena inteligence." Jestli to není třeba tím, že zdejší autoři takový povídky píšou?

Teď třeba byla v nominacích taková kratinká vtipná jednoduchá sci-finka od Dannyho, která mě teda stylem naprosto neuspokojila, ale některým čtenářům se líbila a pár bodů dostala. Akorát holt nevyhrála, protože se vězšině lidí, kteří hlasovali, líbily víc jiné povídky. To máš těžké. Bylo by super, kdyby se zapojilo víc čtenářů, aby nominace i vkus hlasujících byl různorodější. Ale jak to mám zařídit?


Tak to neni. Nevytykam, jenom odpovidam na tvuj koment. Nominovat sice muzu kohokoliv, ale udelam tim vic skody nez uzitku. No a kdo vyhral poslednim pm? Ty. Kdo je druhej? Vigan. To vam to jako jeste neco prinasi? Samozrejme, ty zase odpovis obecny fraze. Vsichni mame stejny prava, zejo, takze ja muzu neco nominovat, ono to pak dostane od tebe koment... "hele mel by sis precist nejakou knizku", k tomu navdavkem par posmesku, jeden bod ode me, a je to, mame odskrtnuto, vsichni jsou si rovni. Ale jako muzu, samozrejme. Vubec si nestezuju, jenom proste pisu zduvodneni, proc nikoho nenominuju. Nevadi mne, ze si tam kazdej mesic date stejny dila, fakt ne, a preju vam to.


StvN
28. 11. 2014
Dát tip

Miss je omezena. Nemuzes nominovat jakoukoliv osobu zenskeho pohlavi a ani hlasovat nemuze uplne kazdy, ale jen nekdo, kdo splnuje podminky.

Podminky v PM jsou mnohem volnejsi. Nominovat muze kdokoliv, cokoliv, co je formalne povidka (nerikame, jaka ta povidka ma byt). Hlasovat muze tez kdokoliv, pokud splni to pravidlo, ze napise kratke vysvetleni.

Ty bud predjimas neco, co neni pravda, nebo povazujes za dobry text neco, co jini lide za dobry text nepovazuji, coz se muze stat, jen mi neni jasne, proc bys to mel nekomu vycitat.

Je tady urcite prostredi, ktere je tvoreno lidmi, kteri sem radi chodi. Bylo by proti jejich prirozenosti, kdyby hlasovali pro neco, co se jim nelibi.

No a ja nezastiram, ze moji snahou, kterou se snazim prenaset i na ostatni, je zaroven urcita kultivace ctenaru. Urcite bych mohl prosazovat typove jine texty, ale moc nevim, proc bych to delal. Nepredpokladej, ze tu lidi nemaji vlastni hlavu. Urcite maji. Asi kdyby meli radeji brak, tak budou vice podporovat brak. A netvrd mi, ze existuje na Pismaku nejaky underground, ktery povazuje za zbytecne prijit do PM, nominovat a hlasovat jenom proto, ze dopredu vi "co bychom na to rekli". 

Je to jednoduche. Kazdy ma stejnou sanci se prosadit. Uvadet jako duvod neuspechu to, ze dopredu vis, ze neuspejes, to je pitomost. Kdyz nekdo neco chce, tak se proste snazit musi. Jak muzes ocekavat, ze to zaridi druzi? A jak muzes ocekavat, ze ty nebudes delat nic a druzi to zaridi ke tve spokojenosti? To chces trochu moc, ne?


Jasně, ale proč bych měl nominovat něco, co předem vim, že se vám nebude líbit. Je to stejnej princip, jako ta věc, proč netoužim po Miss ČR. Není to tak, že bych si říkal, že je to píča, to vůbec, ani to není tak, že bych si říkal, že na ni nemám, absolutně ne, ani to není tím, že bych si říkál, že tenhle typ ženský mi nemůže nic dát, sakra - mohla by mi dát žejo, ale je to tim, že si myslim, že já bych nenabídnul nic adekvátního, po čem ona touží. Takže proč plejtvat časem - mým i jejím. Proč plejtvat časem vašim, když dopředu vím, co napíšete? Asi tak, dsřív jsem pár děl nominoval, ale dostaly kotel a ještě spoustu negativní kritiky, podle mě ani nebyly pochopený. No a určitě se mi nechce potom chodit pod ty díla a prát se za ně. No a když bych to neudělal, tak tam bude hlavně ta blbá kritika typu... "přečti si nějakou knížku", nebo "hele nedočet jsem".  Akorát bych nominováním zkurvil náladu autorovi. Myslím, že se tomu říká medvědí služba.


StvN
28. 11. 2014
Dát tip

Nominovat dila do PM muze kdokoliv. Neni to omezene na to, co ty rikas.


Jana... to je jednoduchy. Proč je PM přecpana tema jakoby myslenkove vytunenyma povidkama ze zivota. Proc je to v 9 z 10 dilech samej povznesenej vyraz, takpva ta nucena inteligence. Po brakovy literature ani pamatky. To co vy kazdej mesic vynasite do nebes, je pro me jeden zanr, na urovni napr. Fantasy s elfama. Proste jedno a totez furt dokola. Takze kfyz uz dalsiho redaktora, tak zastupce nas blbcu, co nechceme lustit, jakou uzasnou stokrat vyrcenou myslenku autor schoval mezi uzasne prociteny vzdechy.

Janina6
25. 11. 2014
Dát tip

Mám pocit, že Dero už Písmáku nevěnuje tolik času nebo pozornosti jako dřív. Je to škoda.

Na druhou stranu, to, že věci nefungujou tak dokonale, jak by se nám líbilo, ještě neznamená, že se máme na všechno vy....  Jinak nerozumím, jakýma "normálníma" očima se má redaktor dívat na prózu. Já myslím,že jsme v první řadě "normální čtenáři", jenom možná takoví, kteří toho už hodně přečetli. A obsáhnout jako jednotlivec většinu žánrů by bylo sice ideální, ale dost těžko zvládnutelné. Takže jsem ráda, že si můžu občas s radostí přečíst nějaké to sci-fi nebo fantasy, zatímco "mušličky" s radostí přenechám Zdendovi :-)


StvN
22. 11. 2014
Dát tip

S Derem se znám a mluvil jsem s ním o tom několikrát. 


StvN: Prohoba, ty jsi dosebezahleděný až hrůza, myslíš si, že seš novej Kafka, nebo co? V tvém přístupu - který se projevil už v reakcích na Kamila - se dokonale zračí to, že ti vlastně vůbec nejde o nějaké zlepšení, o nějakou  "společnou věc", ale čistě o prosazení tvých zájmů, respektive je to nějaký tvůj projekt, na který sháníš lidi, nejde ti o literaturu jako takovou. Mysli si o tom, co já si myslím, co chceš. Ok, klidně Derovi napíšu, přepošlu mu, co jsem napsal tady. Sice věřím, že kdybys byl co k čemu a udělal to ty, mělo by to větší váhu, protože jsi zaprvé redaktor a za druhé už tady máš - dovolím si tvrdit - nějaké jméno (na mě se Dero může s klidem vysrat, kvůli mně podobnou změnu asi neudělá), ale ok, budu "makat", jak s ohromujícím nadhledem poznamenáváš, a napíšu mu.


Zdenda... jo pochvala. Zatim pokaždý, co ses nějak věcně vyjádřil u mě, tak jsem musel uznat, že pravdu máš. 


StvN
22. 11. 2014
Dát tip

Helgi:

Povídka měsíce a redakce je tak trochu propojena, když vezmu v úvahu, že hlavní náplní práce redaktora je věnovat se prozaickým dílům a v povídce měsíce se snažíme věnovat těm jakože nejlepším povídkám. Takže to dává smysl. Menší smysl by dávalo, kdyby se tomu redaktoři vyhýbali. Jak redakce, tak povídka měsíce jsou otevřené skupiny, kdokoliv se může účastnit a cokoliv změnit, pokud to dává smysl.


StvN
22. 11. 2014
Dát tip
57188418432178751875: Beru si to osobně, protože to píšeš mně. Majitelem Písmáka je Dero. Můžeš napsat jemu.

No co se týče redaktorů, tak jste docela jednostranně zaměřený. Samý intoši, co řeší dost podobný věci. Proto kdybych se měl vyjádřit čistě k tomu, kdo by měl bejt redaktorem, tak prostě nějakej normální člověk. Člověk, co je schopnej přenýst se do jinejch žánrů a dívat se na ně normálníma očima běžnýho čtenáře. Jenže redaktorů už je stejně moc. Třeba u povídky měsíce mám pocit, že tu snad skoro všichni jsou redaktoři. Každej měsíc se tam sejde ten samej hlouček intelektuálů - díla vložený od redaktorů, většina komentářů od redaktorů a celý to divadlo čím dál víc stejný. Vyjímka je možná Zdenda, ale u toho je občas těžký rozklíčovat, co vlastně k dílu říká. Když nevim, jestli píšu dobře - dílo vložim na net, aby mi k tomu někdo něco řek, ale pokud tam najdu jenom hodnocení, že píšu na hovno, tak z toho prostě poznám jenom to hovno. A to mi fakt nevadí Zdeňkovo peprnější výrazy - to je v pohodě, ale prostě někdy neřekne nic, jenom to hovno. No asi by se prostě redaktoři měli snížit aspoň k jedný dvěma větám, který by autorovi pomohly.

 

Co se týče zařazování do výběrů ... jsem tu s přestávkama několik let a nemám ponětí, o čem se bavíte. Nějaký výběry jsou mi u prdele, sorry. Na litweb buď jdu vložit dílo, anebo si dílo přečíst. Hledat někde nějaký tlačítko (předpokládám, že kdybych ho našel, rozkliknu nejlepší díla serveru - nejspíš hlavně od redaktorů :-)) tak na to nemám chuť - jak už jsem napsal dřív Písmák je pro mě uživatelsky nepřehlednej a to klikání mě akorát rozčiluje. 


StvN: Bereš si to, co jsem napsal, velmi osobně, což jsem vůbec neměl v úmyslu způsobit. Pouze jsem chtěl naznačit, co si myslím, že je opravdu velkým problémem, který znesnadňuje celé tohle snažení. To, že řešíš redakci, je samozřejmě v pořádku a je chvályhodné, že se nějak angažuješ, že ti o něco jde, ale já jsem jako běžný návštěvník Pismáku pouze napsal, kde je podle mě ta hlavní chyba, která samozřejmě působí negativně i na jakékoli další snažení - tedy včetně redakce. Píšeš, že jsem alibista v práci. Já ovšem, při vší upřímnosti, nevidím velký význam v řešení redakce, když tento základ zůstává zcela zanedbán. Vím, že ty to asi neovlivníš, ale kde to mám napsat? Tuhle diskuzi chápu zkrátka jako impuls pro nějakou změnu, tak to píšu sem.


StvN
21. 11. 2014
Dát tip

Každej má řešit to, co má řešit. Já přece nemůžu říct, že se vyseru na redakci nebo na prózu proto, že Písmák neni přehlednej. Tohle je typickej přístup alibistů v práci. Ten ti řekne, že něco nemohl udělat, protože čekal, až někdo jinej udělá něco, o čem on je přesvědčenej, že se musí udělat dřív, protože to je důležité. Takový to: "Já to udělám, až..." Přitom to s tím vůbec nesouvisí. Můžeš to udělat teď? Můžeš. Tak makej. Já mám na starosti redakci, tak řeším redakci.


StvN: Je to škoda, protože kdyby se nejprve pořešilo tohle, pak by byla podle mě i větší chuť a nadšení posunout to celé ještě dál.


StvN
21. 11. 2014
Dát tip

Asi vás zklamu, ale já za tohle vážně nejsem zodpovědnej. 


Také souhlasím s tím, co napsal Kamil - jako čtenáře mě nepřehlednost úvodní ztránky a absence elementárního rozdělení tvorby na prózu a poezii vysloveně odrazuje od čtení a zpětné dohledání některých děl, u nichž si člověk třeba nezapamatoval přesný název a nemůže tedy použít vyhledávač, se v tom návalu "blbůstek" a "indispozic" jeví téměř nemožným. Nevím, zdali existuje jiná diskuze, kde by bylo relevantní tohle řešit a kde by existovala šance, že si to přečte člověk s možnostmi učinit v této věci nějaký posun, tak či tak jde o otázku zcela nadraženou všem ostatním, pokud je řeč o zkvalitňování tohoto webu ve smyslu rozšíření čtenářké i autorské základny.


Souhlasím s tím, že Písmák je nepřehlednej. Určitě by mu prospělo, kdyby se prozaici neztráceli pod miniaturami a básničkami. 

Druhá věc je jeho studenost, uzavřenost a vůbec, novej člověk se tu těžko prosazuje. A taky z každýho chválenýho díla cejtím hlavně snahu dosáhnout nejlepších možných obratů, procítěnosti a podobných krávovin. Všechno je tak strašně inteligentní, až mi to nebaví. Možná by se mohl Písmák občas snížit a nebejt tak ledovej.


StvN
18. 09. 2014
Dát tip

Mozna by sis mohl dat prihlasku do klubu. 


StvN
16. 09. 2014
Dát tip

Děkuju za upozornění, ale tohle skutečně nebylo předmětem diskuse. A nepomůže to. Ne v našem případě. Když tam byli prezentováni aktuální členové, ještě v době, kdy to bylo čerstvé, tak se k nám stejně nikdo nepřihlásil. Já nevim, Lakrove, fakt mi to neni doteď jasný, co za buňku v tvojí hlavě tě nutí prudit, zabývat se malichernostmi, věčně se mnou bojovat, ale nepomáhat. To je nějaká psychóza, nebo se jenom nudíš, nebo jsi tak blbej, nebo na mě žárlíš? Ochota z tvojí strany nula, pochopení nula, snaha nic.


Lakrov
16. 09. 2014
Dát tip

Taky by se asi hodilo aktualizovat titulní stránu klubu Redakce Prózy. To, že jsou na ní prezentováni členové, kteří už redaktory nedávno či dávno nejsou, neprospívá věrohodnosti redakce. Představením aktuálních členů by noví redaktoři získali ve vnímání autorů vyšší důvěru.


StvN
11. 09. 2014
Dát tip

V rámci možností orane, v rámci možností.


oran
11. 09. 2014
Dát tip

ja bych to delat nemohl, minimalne nemam slusne vystupovani :-) jinak styvne preju at dobre vyberes :-)


StvN: Tvůj argument nemá faktický smysl. Ani jako přirovnání nesedí, má tedy sloužit pouze jako rádoby pseudointelektuální chytrá odpověď, když si jeden neví rady, víš o tom?


StvN
05. 09. 2014
Dát tip

Kamile, tvůj nápad je stejně dobrý jako nápad, že by bylo dobrý zlevnit rohlíky.


StvN: A proto zavrhneme každý nápad, který není smyslem tvé diskuse?


StvN
05. 09. 2014
Dát tip

V pohode. 


StvN
04. 09. 2014
Dát tip

Lakrov, tvoje spekulace jsou totalne nesmyslne. 


StvN
04. 09. 2014
Dát tip

Kamile, smyslem tehle diskuse neni hledani reseni tveho napadu. Promin. 


StvN
04. 09. 2014
Dát tip

Machine, to neni na tebe. 


Lakrov
04. 09. 2014
Dát tip

Název této diskuse považuji za nesmyslný. Vyvolává pocit, jako by udělování výběrů bylo tím hlavním, proč se na Písmáku scházejí jak autoři, tak redaktoři.

Pilotní text diskuse působí dojmem, jako by si klub redaktorů prózy (představovaný spíš jedincem) v posledních pár měsících (či spíše týdnech) začal vůbec všímat, že tu nějaká próza a autoři jsou. Tuším i proč by si toho mohl začít všímat. To, že začal odumírat klub redaktorů a proč, že nikoli následkem nedostatku čteníhodné prózy, už je jen (má) spekulace.

 Věty ...Dokázali jsme si, že jde dobře psát i bez výběrů... nebo ...Ano, dokázali jsme si, že to jde i bez nějaké "Redakce"... považuji za velmi výstižné a následováníhodné.

Oproti letošní (zimní) diskusi "Redakce prózy" hledající odpověď na otázku co by měla redakce prózy vůbec dělat, je tahle diskuse o krok dál: Jasně říká, že redakce by měla udělovat výběry. Otázkou zůstává, kdo to bude dělat a komu.

Asi se nespletu když napíšu, že chceš sestavit skupinu lidí, kteří budou určovat co je a co není dobré, a stát se jejím lídrem.

 Další vyplynuvší otázky: -- K čemu jsou dobré výběry? -- Pomohou výběry autorovi (usilujícímu o rozvoj) víc než (byť často laické) názory čtenářů? -- Čemu nebo komu je vůbec tohle "hierarchizování" (odhlížející k počátkům organizační struktury Písmáku) ku prospěchu? -- Nebylo by  písmácké próze (jedná se asi o šest kategorií) více ku prospěchu zřetelnější vyčlenění z množství ostatních typů děl (tak, jak navrhuje Kamil Sikora) než očekávání nejisté aktivity od narychlo naverbovaných spolupracovníků?

Děkuji za avízo.

P.S. Technické provedení pilotní výzvy k diskusi (viz poslední řádek) nezvyšuje dojem o úrovni redakce.


StvN: Ne někdo jiný - hlavní admin. Kdybych to mohl udělat já, už by to dávno bylo.


StvN
04. 09. 2014
Dát tip

Kamile, odbočil jsi od "co mohu udělat já" k "ať to udělá někdo jiný". Smyslem této diskuse je něco jiného, než na co jsi reagoval.


StvN
04. 09. 2014
Dát tip

R.L. - kdo si chce najít, tak si to najde. Podle čeho bys hledal dobrou povídku? Dnes je jediná šance podle počtu tipů. Ale to je zrádné, protože to nevypovídá vždy  zcela o kvalitě díla.


unisex
02. 09. 2014
Dát tip

support


Mnohem lepší než nějaké výběry by pro podporu prózy na Písmáku bylo rozdělení děl na Prozaická a Poetická hned v hlavní liště. Když si otevřete záložku Díla, vychrlí se na vás změť jakýchsi povětšinou Blbůstek a Volných čehosi, kde se prozaici ztrácí a to jak vizuálně, tak i motivačně. To je zcela inverzní oproti např. klasickým knihovnám, které vždy začínají oddělením prozaickým a básně jsou až v zadním oddělení. Tím nechci nikoho snižovat, prostě jen popisuji situaci. Je mi jasné, že napsat dvouřádkové volnoveršové sdělení dá méně práce nežli povídla, ale jiná cesta není! Kdyby byla na hlavní liště za záložkou Písmák záložka Díla prozaická, pak Díla poetická, potom Autoři atd., věřím, že by se časem pozice prózy značně zlepšila, jelikož by próza vykoukla z nepoměrně většího množství tvorby, se kterou nemá nic společného, kam ani nepatří a kde ji ostatně i málokdo hledá. Pak by se přidali další a jsem si jist, že za pár měsíců by tady zažila próza renezanci.

PS: Argumenty ohledně filtru neberu, tady jde o koncepci sebevědomého žánru s vlastním oddělením.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru