Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDeset let mé tvůrčí práce
Autor
zzlatý
Deset let mé tvůrčí práce
Uplynulo právě deset let od doby, kdy jsem našel pěkného koníčka a začal psát pro děti knihy. Vím, že každý autor má ambice mít své čtenáře a takové mám i já, a tak mojí cílovou skupinou se stali čtenáři nejmenší - děti.
Začátky byly velmi těžké, kdy mě učitelky nabádaly ke psaní a vydání knížek a já vůbec netušil co s tím, kde začít. Nakonec se podařilo vše uspořádat a první brožura spatřila světlo světa.
Seznámím Vás tedy alespoň v kostce se svojí dosavadní tvorbou. Mé knihy jsou asi ve 300 našich knihovnách, ale čtou je děti od Austrálie, Mexika, Venezuely, až po USA, či Kanadu. Nejméně jedna kniha je i na Giblartaru.
Zatím jsem napsal 5 knížek, ve dvou dalších jsem ještě spoluautorem a napsal jsem pro děti veršované divadélko „Čím je skládka pro zvířátka“, které se hrálo na devíti místech naší republiky. Byl jsem se na něj podívat například v Žamberku, v Březové (UH) nebo Jihlavě. Moje knížky, které jsou kromě posledního titulu rozebrané, byly vydávány v tomto pořadí: „Dívej se kolem“(2005), „Pěkně podle abecedy“(2007), „Slovní hrátky se zvířátky“(2008) a „Prapověsti naše s trochou vtipné kaše“ (2013). Poslední kniha, která je k mání, je zatím ta moje nejhezčí „Svět jako na dlani“ (2014). Ta je určena začínajícím čtenářům, má 120 stran, je v ní 86 barevných obrázků, na křídovém papíru s pevnou a šitou vazbou. Začíná předmluvou z pohledu sluníčka, co všechno na Zemi vidí:
Slunce na svět kouká z výšky
jak obří květ pampelišky
a občas se pousměje
nad tím, co se pod ním děje.
Než ulehne ke spaní,
má svět jako na dlani.
A mnohé, co vidí z výšky,
vepsal jsem do této knížky…
Také jsem měl již desítky besed pro děti i s autorským čtením, a to pouze na Moravě, protože jezdit dál mi nedovoluje můj zdravotní stav. Proto jsem, bohužel, musel s omluvou odmítnout i několik pozvání do Prahy nebo do Plzně, Karlových Varů, či Liberce. Besedy jsem dělal mimo jiné v Jihlavě, Třebíči, Hodoníně, ve Studénce nebo Ostravě. V knihovně Jiřího Mahena jsem kromě besed uváděl i soutěž v kreslení „Co se skrývá v makovici“, k 15. výročí úmrtí Františka Nepila.
Odhaduji, že, pokud se mi podaří přivést na svět ještě dva tituly, tak budu mít mezi čtenáři kolem 10 000 knih. Na mém webu www.zdenekzelezny.cz , si můžete otevřít nabídku „Archív“ a přečíst si rozhovor pro profesní magazín „Best off“ nebo poslechnout některou ze čtyř nahrávek v Českém rozhlasu Brno.
Zdeněk Železný - zzlatý
15 názorů
skoro mě odradily ty - na můj vkus moc sebestředné - řeči kolem, ale básnička o sluníčku je pěkná, gratuluju. ať se daří.
smokrew_b8ie
16. 12. 2014Gratuluji k desátým narozeninám První (zzlaté) Řádkya přeju hodně nápadů a energie do další práce.
Zordon: Děkuji, doufám, že se "Svět jako na dlani" Tvým dětem zalíbí.
Jarmila M: také mám husí kůži, a také nevím, co napsat, tedy alespoň díky za povzbuzení...
Aleš: Správná otázka, mám jeden Mercedes značky Fabia, zděděný po synovi (odkoupený) a KANÁRY NEMÁM ŽÁDNÉ, NEB PTACTVO NEPĚSTUJI...
Dept : děkuji
aleš-novák
09. 12. 2014Jarmila_Maršálová
09. 12. 2014... ani nevím, co napsat, mám husí kůži)) blahopřeju a nedej se!
Zdeňku, gratuluji k výročí. Je to pěkný kus dobře odvedené práce (tedy pokud se koníčku hodí říkat práce).