Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePrázdný dům
Autor
smyčka
jen prázdný dům
v mapách skvrn čísti mohu
z chodby výhled do vzpomínek
nahé skrýše beznadějí
síně temné
těm zašlým snům
prasklých zdí, chladných rohů
nepřiložíš do kamínek
opuštění nezahřejí
ten dům ve mně
26 názorů
Cetla jsem si komentáře - zajímavé. Opravdu je tohle věčné ženské téma... možná proto, že ženy jdou na vše přes city a jinak nechtějí ... prožitek by nebyl úplný. A protože každý máme svou realitu, ty dvě nejbližší se často míjejí....
Díky za napsané, ráda jsem četla.... T*
Richard Hrob
12. 01. 2015Líbí se mi to. Tipuji*
R.L. máš pravdu rozhoduje představivost, přičemž není klíčová reálnost představy, nýbrž její přesnost...
Paměť to jistí
oči domu jsou slepé i po tmě
neuslyšet mužské zaklení
ani ženskou lamentaci
rozptylová louka je němá
ale volá
Omlouvám se. Nebyl to zlý úmysl. jen jsem se snažil odpovědět, a i teď odpovídám, na tvou výzvu.
Co říci k básni? Ať už byla inspirována osobním prožitkem nebo ne, jedná se o typickou ženskou lyriku (to je kategorie, ne hodnocení) v jejím nejvlastnějším tématu. Nejméně od dob první trobadorky popisují básnířky stále znovu a znovu pocity opuštěné ženy. Za staletí máme tedy ke srovnání spoustu podkladů. I na servrech je toto téma často trekventováno. Je až zarážející, jak se tyto básně v základních rysech podobají. Na té tvé bych ocenil jemnost podání, soustšedění na vlastní pocity, stručnost a úspornost, soudobý výraz a přesvědčivost. K té přispívají i použité prostředky. Obě pětiveršové strofy maji stejnou metrickou strukturu, první dva verše jsou jambické, další tři trochejské. Jedná se tedy o vázané verše. Vezmeme-li v úvahu povahu českého jambu, je to velmi přijatelné řešení. Rýmy odpovídají povaze básně, nejsou ani okázalé, ani primitivní. Dobrá práce.
Pokud ti můj příspěvek přijde povýšený a arogantní, přičti to mému stylu, ne úmyslu.
Otázka není ironická, jen jsem chtěl vědět, jak si s milenkou poezií stojíš. Námluvy budou ještě dlouhé, ale, zdá se, mohou být úspěšné, Vázané verše jsou založeny na metru, rytmickém vzorci, kterým se verše řídí. Odchylky mohou být, ale přílišné rozvolnění hrozí rozpadem a neuměním. Metrum stanoví autor. Rýmy s tím nemají co dělat, ty mohou být i ve volném verši.
sestricka.slunicko1
04. 01. 2015*
Evženie Brambůrková
03. 01. 2015Snad se plaménky znovu rozhoří.*
blacksabbath
03. 01. 2015smutné........./***