Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePopelení sněžných sov
Autor
Movsar
Popelení sněžných sov
Venku se popelí sněžné sovy a pár oken ještě neřeklo poslední slovo. Kdo usíná po pravdě a kdo ne, to se jen tak nepozná. Někteří se poznali náhodně a pravda je to poslední, nač myslí, když usínají, když venku se popelí sněžné sovy.
Hodina po půlnoci
Hodina po půlnoci, rozčtvrcená jako citrón v kořalce. Dancingy sytí vůně člověčiny a ústa bludiček zvlhla v pilné práci. Osvěžovny bere kvas. Duše pijáků se tetelí jako horký vzduch na obzoru, vedou se diskuse a nesouhlasit je jako škrtnout sirkou v muničním skladu. Duše pak létají širokým okolím. A do toho teče věčný pramen rzivé vody. Ještě k ránu poteče, pokud někdo neuzavře HUP – hlavní uzávěr piva.
Vinný šenk
„To víno vrhá rubínový lesk a v dechu má květ, notu nízkou, pryč je hned,“ vítá návštěvníky šenku průvodčí večerem. A oni usedají v smích. Nebude trvat dlouho a přijde zapomnění. Nakonec se vytratí do rubínového rána a těm, co si nedají říct, bude v dechu naměřen květ.
Klobásné zákoutí
Za Kvádriem už se lidí krmí klobásami. Tučnými čůrky zdobí brady, neví si s takým kusom mäsa rady. Ale olej se vsákne póry a dodá pleti nezbytné živiny. Jen jezte! Kdysi dávno prý klobásy zakazovali: připomínaly lulíny.
Kolbaba na ledu
Kolbabu na ledu, poručí si zlatomládežníci. Barman se ujme díla a než se Michal David dorazí zpátky z hvězdy Třetí galaxie, pestrobarevné drinky vyrostou z barového stolu. Přijde na doušky i hlty, dívky odhodí roušky, chlapcům nastaví dekolty. Tak takhle píše ta kořalka, co se po ní rozvolňuje morálka.
Neděle
Neděle. Kafka ji rád neměl: neděle jako připomínka, že člověk tu je pro pondělí, stvořen pro životaběh. Neděle má taky své barthesovské punctum: pudink. To není jen věc salónu, Pudink do každé rodiny! znělo poválečné heslo, shazován byl z humanitárních balónů. A co vy? Berete proti melancholii vanilku?
12 názorů
díky lakrov. to je milé označení klob ásník. něco jako kloboučník, člověk neví, zda jde o věc klobouku, či moučníku.
Oceňuji zajímavé slovní obraty: ...pár oken ještě neřeklo poslední slovo... ...nesouhlasit je jako škrtnout sirkou v muničním skladu... i parafrázování zkratky ...HUP... Odněkud ve mně vyvstalo slovo klobásník, ale nevím, kde se vzalo. Básník o klobáse? Nebo básník za klobásu? Kolbaba půüčuje v Müchli auta a Neděle je šestá(k). Tip.
P.S. za klobásníka se omlouvám, už vím, odkud se nalepil: Z nějakého TV-hnusu.
díky, přátelé. jsem rád i za zprávy. na pivo osobně nejsem, ale zrovna tu kůži z pudinku, tu mám nejradši. a neříkám to, jak se někdy říkají takové ty truchlášky typu: hnědý banán, ten je nejlepší, tlusté maso, to je to nejlepší a pod. mně tak nějak šmakuje. tak kdyby u vás zbyla :-)
Moc krásné:-) Já nevěděla, že když otevřu náš HUP, bude tam pivo:-)
pudink dělám často, je to u nás oblíbený dětský pamlsek:-) jen tu kůži navrchu nemusím, z té se mi zvedá..nedělá dobře
aleš-novák
10. 01. 2016mě samozřejmě nejvíc potěšilo, že v každém domě je hlavní uzávěr piva
Ne všechny jednotlivé věty, ale je jich tam spousta rozházených, které stojí za Tipipit ... Některé vzácné, některé vtipné ...
S dnešní potravou pro duši jsi to vzal zgruntu poctivě. Nevím, co vypíchnout...krom sněžných sov mi učaroval slogan Pudink do každé rodiny. Jdu jej vařit.../T.