Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePromyka na šikmé ploše
Autor
MKbaby
Žasnu jen - malá promyka
od bytu dveře mi odmyká.
"Copak tu děláš, promyko?"
"Šla šem ši jenom plo míko!"
31 názorů
Evženie Brambůrková
10. 03. 2016Hady nebrat, mungy ano a Knihy džunglí číst kdykoli. /T
Kolobajda, aleš: Když nechám klíče v zámku, mám jistotu, že je neztratím :-) No, jednou se mi to opravdu stalo :-)
Gora, hanka: Inspirujete mne, dámy. Knihy džunglí jsem četl někdy v druhé či třetí třídě a už si z toho nepamatuji nic. Zkusím si to zase přečíst :-)
8hanka, agáta:
Bejby má rád ptactvo vodní,
ať už vod něj nebo vod ní,
neštítí se tlačenky,
rád však vůni kačenky :-P
já promyku znám.-) ale k nám domů nesmí, snědla by nám našeho Pepíka a syn by moc plakal ( a mamince by se ulevilo, protože ta pláče, vždy, když Pepa uteče z terárka.-)
asi uz bola u nasich susedov, videla som vyhodene ich vchodove dvere, urcite zabudli nechat kluce vo dverach, dobre im tak:)
aleš-novák
10. 03. 2016klíče nechává Baby ve dveřích... zvenku...aby mu zloději nepoškodili dveře.
Kdo se díval včera večer na Prima ZOOM na pořad Síla života? Bylo to o Madagaskaru. A tam byste se o promyce a jejich spádech dozvěděli mnohem víc. Akorát mi neleze do hlavy, kde ta potvora vzala tvoje klíče?
: -)) /**
Gora, mam ju doma, je straaaasne osuntela, chodila v sirokej rodine z ruky do ruky a ked som bola minuly mesiac chora, zase som si v nej citala...hady nemusim, o to viac mi bolo sympaticke male zvieratko, ktore bojovalo s kobrami, ale aj ostatne zvierata boli skvele...prajem Ti krasny dnik:)
Hani, díky za připomenutí: no a Knihu džunglí jsem samozřejmě milovala, dodnes se mi zdá o Baghírovi a tak...
dovolim si citovat:
"Promyka mungo či promyka indická (Herpestes edwardsii) je promykovitá šelma vyskytující se na jihu Asie. Je známá tím, že loví i velké a prudce jedovaté hady. Indové ji proto s oblibou dávají svým dětem a nechávají ji přespávat v dětských pokojích - nejen jako domácího mazlíčka, ale též jako ochranu před hady. V některých zemích, kam byla zavlečena člověkem, je vedena jako nebezpečný invazní druh. Rudyard Kipling ji zvěčnil ve svých Knihách džunglí, kde vystupuje sameček tohoto druhu, Riki-Tiki-Tavi. V Číně se z její srsti vyrábějí štětce, které jsou sice širší, ale přesto dokáží udržet tenkou linii."
Agátka, s bejbym sme pri kachničke za jedno:))) A myslím, že aj munga berie ako sympaťáka:)
Koniec koncov, neviem si predstaviť, žeby Bejby zapíjal kachničku pohárom mlieka, pokojne ho nechá mungovi, verím tomu
Gora, nečítala si Knihu dzungli? Tam mungo zachránil dieťa a vlastne celú rodinu pred jedovatými kobrami, odvtedy je mojou láskou:)
Na tu záhadnou promyku se budu muset kouknout, ale nic dobrého ve smyslu širšího dobra to asi nebude... /T.
:)))))))))))))))
z promyky mám štětce
dělá čárky tence
jinak bacha na ní
wiki dobře radí
Mungo láska moja,
Teba sa všetky hady boja,
škoda, že tu nežiješ,
prečo brániš len ľud Ázie?
I ja sa bojím jedovatých tvorov,
bola by som iba tvojou,
nosila Ti mlieko, otvárala dvere,
náš vzťah by bol vždy len o dôvere
aleš-novák
10. 03. 2016určitě jde zas o nějakou provokaci...mistr je totiž taky strunatec, teda aspoň na profilu měl fotku s kytarou...:o)
aleš-novák
10. 03. 2016aha!!! a já myslel, že je to nějaká příbuzná skuliny...:o)
aleš-novák
10. 03. 2016(akorát teda nevím, co to vlastně je ta promyka...tak snad jsem si nenaběhl...)