Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sematematická úvaha
Autor
aleš-novák
Václav
byl druhým dítětem
které měl s třetí manželkou
Karel čtvrtý
křtěný
Václav
24 názorů
aleš-novák
05. 06. 2016souhrnný dík, Ivčo
Když já tomu nerozumím... (čemu zase nerozumíš Péťo?... Film Na samotě u lesa) /***
Evženie Brambůrková
01. 06. 2016Mám jen slova obdivu. /T
aleš-novák
01. 06. 2016teda ten nevolník byl nájemcem půdy, pronajímatelem byl majitel panství...
královi bych se nebránil, nevolníctví zrušil přeci už Pepík dvojka...
Jarmila_Maršálová
01. 06. 2016ještě že nám tam nahoře nesedí král
aleš-novák
01. 06. 2016Nevolnictví: Stupeň poddanství, kdy závislá osoba nemůže o své újmě změnit ani bydliště, ani povolání, ani jiné stránky svého života a života svých dětí. Ke všemu (i k sňatku) potřeboval nevolník povolení vrchnosti. Nevolník byl dědičným pronajimatelem půdy a byl tak právně vázán k jejímu majiteli (pán). Vztah zahrnoval také fyzickou závislost rolníka a jeho povinnost respektovat pánovu vůli.
Jarmila_Maršálová
01. 06. 2016to vás učili ve škole?
aleš-novák
01. 06. 2016král lidu nic nepředával, lid byl jeho majetkem...:o)
Jarmila_Maršálová
01. 06. 2016podle tohoto vzoru to funguje doteď (krom 4. řádku); jen pořád přemýšlím, co lidu dokázal předat 2letý král, leda tak...
aleš-novák
01. 06. 2016ještě jsem vám přidal prolog, abyste viděli/y, jaký to byl chlapík :o)
aleš-novák
01. 06. 2016měl jsem v mobilu poznámku "rodina Čtvrtých"...až když jsem se kouknul do wikipedie, vzniklo to stupňování...
toho Václava teda přidám na konec, děkuji za nápad...tím se uzavře kruh