Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePietní televizní akt
Autor
Movsar
Pietní televizní akt
Národní se proměnila v otevřenou scénu: každý se může ucházet o roli ve večerních zprávách. A každý chce být ve své roli nezapomenutý, proto přichází nejen s plamínkem, ale i s řečí. Co je všem těm řečem společné: ujištění (jsme národ!), perspektiva budoucnosti (je ale třeba ji hlídat), svoboda (sahá se do všech rejstříků Listiny), paměť (je třeba podržet ji). Večer, už doma, vezmou do rukou horký hrnek s čajem a s rodinou se sesednou kolem obrazovky. „už jsi tam, už jsi tam!“ budou křičet děti, jako když prvně z auta zahlédly Jadran. Revoluce (neexistovala).
Sex on the beach
Ligotavé jazyky stroboskopu už olizují taneční páry i osamělé, hudba si houpe svou. Barman žongluje s láhvemi a zuby loupe kokosy a pak ty tesáky cení na dívky. „Sex on the beach?“ tak tu stojí otázka, jedna z variací na kořalku v barevném prádýlku. A už to šumí přílivem. A už se to koulí pískem…
Štěstí
Štěstí. Asi někde bude. Nebude to v kasinech nebo v nadýchaných rekvizitách hollywoodských filmů. Spíš v docela nenápadných koutech světa. Třeba někde v Michli. Sedí v autobuse, promrzlém až ke gumě harmoniky, a čte. Pod čepicí a kostěnými brýlemi bys ji přehlédl. A pak se ztratí. Protože štěstí nečeká.
5 názorů
Goro, to tedy podepisuji. První pohled na moře je zjevení! Nezapomenutelné!
Co je štěstí? To tebou vykreslené je dost uvěřitelné, jakož i další postřehy. A nejvíc - vzpomínka, když jsem v Bulharsku spatřila moře:-), autobus jel alejí velkých stromů a najednou ...na to se nedá zapomenout, ani na chrousty, kteří létali za večerů do vlasů:-( dík