Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLen tak zvečera
Výběr: hermit, Lyryk, kafka, Print, , Naso
11. 04. 2002
23
0
2947
Autor
Bix
sadá slnko, sadá
na päty, na horu
hľadá milý, hľadá
v žene pokoru
v hore polhoru
v lese lesostep
v lese zavyl vlk
v milom skapal pes
som medzi poslednými čo túto báseň čítajú (bude to tým, že nestíham čítať avíza a aj menej času na tvorbu Písmakov)
Tá ľudovosť je zrejmá na prvý pohľad (v ľudovej poetike sú dovolené aj gramatické rýmy), najmä v prvej strofe. Tá druhá je už viac ladená do filozofického tónu - hľadanie nenachádzaného (pričom to kráne vystihuješ znižovaním významu predošlého slova: hora-polhora, les-lesostep). Zaujímavá je aj kotradikcia/paralela (?) vlk-pes. S tým psom je to o to interesantnejšie, že v závere básne odkazuje na známe české príslovie "chcípnul tu pes" a keď to premietneme do ničnečinenia/neodhodlávania sa milého dostáva to naozaj nový rozmer...
Takže čo?
tipovýber tože!
s tejto básničky som trochu zmätený. neviem ako si nesedí, ale to je asi moja vina.:-))
Bebíšku, čo si myslíš o tomto ? Som celkom zvedavá...myslím báseň, nie to, ako sa tu ujala...ď.
Pekná básnička. ****
Ale prečo "Len tak z večera" ? To "len tak" znie príliš ležérne.
Pepuľo...ona tá básnička mala byť "len tak"...ale napodiv, dopadla takto ( nemám pri nej ani hlbšiu kritiku )...uvažovala som, či ju sem vôbec dať :o)
na prvý pohľad mi táto básnička pripadala čoby hranie sa na ľudový motív, ale jej koniec vo mne vyvolal druhý sled - je silne moderný a vuobec! prechod z ľudovky na spomínaný druhý sled v druhej slohe je výborný! a posledná veta? drsný dámsky cinizmus (v istých prípadoch iste oprávnený)... = emancipačný:) TIP!
- je to svébytné (svojské) ... máš čich i oko .... a já pořád, koho mi to připomínáš ...
cosmosphereX
11. 04. 2002
Krásná báseň, krásná slovenština, je to milé. Jednak ta báseň a pak to, že si alespoň zde nepřipadám jako rozdělené dvojče.
Braček,neviem, či poznáš slangovú frázu, že niekde "skapal pes"...znamená, že niekde je poriadne mŕtvo,poriadna nuda...
tohle je zase jedna z básní, které musím číst víckrát, pořád jim nějak nerozumím, něco mi v nich jakoby vadí, ale zároveň zjišťuju, že jsem jimi uchvácen....:-)
t
v
Ahojky!
tak...tu som dosť rozpačitý....asi ak ohermit...ale mne tam nič nevadí...len nejako nedokážem rozlúštiť tie posledné dva verše...
mám tak rád tvoje básne...
:)
denis
Mythus, já jsem si to velmi prozaicky zjednodušila:
Přiznej jiným sílu, moc,
jinak ji sám ztratíš
Od deseti k pěti,
a od pěti k nule.
A zase bude sama...
░▒▓-_-▓▒░
Bix, promiň mi, prosím, mé komolení významů...
Bix, promiň mi, prosím, mé komolení významů...
1.strofa-spomenula som si na nasich velkych mrtvych basnikov!
2.strofa-vlci a psi? co je lepsie? pre mna vlci...
Lidová, lidová...
Bix, Tvoje "umělé lidové" básně jsou tak kouzelné...
Pár řádek a tolik obrazů a pravdy... Tak blízko slovům...
░▒▓-_-▓▒░
«*»