Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDuše slunce
08. 04. 2002
9
0
2301
Autor
Bhati
Ach Tibete,
sladký a máslový,
kdys svobody hnízdo...
Duše
slunce,
jež porodila...
Dala
lámu a
zpívá písně
na počest a na
vrub účtu
...lay lay lay...
Tamburíny
křídel
už tříštily se
na kusy...
Místa pro
úvahy není
neb čínský val
se řítí...
Rozšklebeně
chechtá se a
svět s ním
hraje
frisbee
roztočené
vz/d/orem nečinnosti...
Ach Tibete,
zlatý...
Jen nevyplať se
mantrami
své vlastní
existence:
\"Z mé matky bude nic.
Z mého přítele bude nic.
Ze mne bude nic.\"
Z Tebe tu, Tibete
bude nic...
Ze světa bude nic.
Nic obrovské
a okousané,
pokropeno
ro-zdrcením
statisíců...
Prokletí: Jen ¨poznámku...nejsem člověk "jednoho letáku"...
Petula...dívko...:-) Děkuji...
Proklí, asi jo...
Nicméně když jsem četla o tom, jak utíkali lidé z Tibetu přes zasněžené velehorské pláně na jih, aby se domohli vzdělání...
Jak to někteří z nich nepřežili a jiným chybí prsty, protože jim omrzly...
Pak je mi z toho smutno a tak... Proto je mi ta problematika blízká alespoň potud, že nynější "ne/svoboda made in China" je pro Tibeťany podstatně horší...
░▒▓-_-▓▒░
Petulko, myslím, že si rozumíme ;o)
je to veliká škoda, tibetská společnost se mohla vyvinout někam, kam to nelze odhadnout, ale holt byli tak úžasně OSVOBOZENI (od koho asi?) a OCHRÁNĚNI (před ký asi?)
Ach jo... jenže tolik toho už nejde vzít tpět. A ani Tibet nenosí na svých dlaních víc svých dětí než žlutých čínských červíků :((
Tak? Tak ;o))))))))
m.
Víš, Petulko, je to trochu nehezký módní artikl ;o)))))
Většina lidí ani neví, o co jde, v životě četli jeden leták a protože chtějí někam patřit, jdou a kříčí to, co ostatní. Můj osobní zážitek z jedné takové protibetské manifestace.
Rozumíš mi? Spíš ni jde o to, že se z nich stává gesto a zapomíná se na všehcno důležité.
Ačkoli nevoboda Tibetu je dle mého nesporný dluh světové politiky. Možná už je pozdě :(
Díky, už si rozumíme? ;o)))))))
m.
► Wopi, promiň, takového Tě neznám... Proč tak ironicky ve Tvém prvním příspěvku?
Básnička se nelíbí, dobře. Tak to napíšu a je to.
Ale k té čárce – já bych, zcela pochopitelně, tu čárku také dala o řádek výš, za to oslovení, jak se sluší a patří.
Ze začátku jsem to vnímala jen jako překlep (i když, zdá se, autorka ne) a jako takový bych ho tak moc neironizovala...
Zde se ovšem též přimlouvám za opravu.
► Prokletí, prosím, proč jsou Ti protibetské snahy protivné?
► Climaster, možná jsem naivní nána, ale pokud mám svého "tyrana" a žiji pod ním (po staletí...) – těžce, tvrdě, ale ve své identitě a kultuře a pak přijde "osvoboditel" a osvobodí mne od VŠEHO, od mého života, kultury, zvyků, národní identity i od toho, co můj "tyran", kterému jsem po generace otročila, vybudoval dobrého, myslíš, že je to skutečně to pravé?
V devatenéctém století v rámci "hejslovanství" (POZOR! Nemám nic proti obrozencům, NAOPAK DĚKUJI JIM!!!) bylo přáno názoru, že v Čechách bude dobře, až kůň ruského Kozáka bude pít z Vltavy. I stalo se... Následky odstraňujeme doposud...
► Hermite, děkuji, že jsi nepodlehl náladám! ☼
Za sebe to vidím takto: Téma je mi blízké, básničku si ale představovala trochu prostříhat a "doučesat"... Takové ty věci jako "Dala / lámu" či přepatetické "řícení čínských valů" a tak. [Já vím, já jsem ta pravá, která tohle píše, když dělám to samé... ;o) ] A intimita? Zde je, možná, trochu ta chyba? Nezaujatý / nepoučený čtenář se k ní nedostane tak bízko a tak ho dráždí věci, které vnímá ze svého pohledu jako nedostatky, byť je tak autorka, pro svůj intimní vztah, nemusí vnímat.
Za sebe to vidím takto: Téma je mi blízké, básničku si ale představovala trochu prostříhat a "doučesat"... Takové ty věci jako "Dala / lámu" či přepatetické "řícení čínských valů" a tak. [Já vím, já jsem ta pravá, která tohle píše, když dělám to samé... ;o) ] A intimita? Zde je, možná, trochu ta chyba? Nezaujatý / nepoučený čtenář se k ní nedostane tak bízko a tak ho dráždí věci, které vnímá ze svého pohledu jako nedostatky, byť je tak autorka, pro svůj intimní vztah, nemusí vnímat.
░▒▓-_-▓▒░
P.S. ► Bhati, promiň, nevládnu slovem až tak, jak bych chtěla. Jestli jsem někde šlápla do bláta, omlouvám se, nechtěla jsem potřísnit!!! P.P.S. ► Všem: Je (pro mne) zajímavé, k jakým relativně vyhroceným reakcím tato básnička vedla. I to je její určité ohodnocení... Můžete mi, prosím, odpovědět, proč Vás "rozohnila"? Můžete mi, prosím, odpovědět na mé otázky či názory. Kde tápu? Kde jsem mimo?
bhati: asi jsem měl dodat že ta neintimnost platí pouze pro mě, jako pro čtenáře...
význam však chápe téměř vždy pouze autor samotný...takže se omlouvám...a jak řekl dablik-
intimní je svým způsobem každá básen...
hermit: NO comment.
Drakkan: Jakto? Vždyť to jde ze mě a brečela jsem hodinu, JAKTOŽE TO NENÍ INTIMNÍÍ????????
Sama...tak tohle je jedna z mála básní, kterou jsem měla fakt za dvě minuty, tak nevím, o jaké snažení podle Tebe jde. Tohle moudro samozřejmě znám a souhlasím s ním, ale...v tomto případě...mno...
Ostatním děkuji a líbám...:-*
No já myslím, že je to fakt nejvíc o tom, jak sama říkáš - intimní, pouze pro Tebe. Někdy to jde tím snáz, čím méně usilujeme...
Bhati, přiznám se, že veškeré tyhle protibetské snahy jsou mi strašně protivné, promiň :((
m.
Nemám na to vyhraněný názor (každý kdo tohle řekne nebo napíše jej až na výjimky má, ale nechce ho sdělit) - takže ještě jednou - nemám na to vyhraněný názor
ginsbergovský nářek... zvlášť ke konci... :-)
kdys svobody hnízdo a neb čínský val - zní strašně.
vše ostatní ve mně budí nadšení a nitěrnou krásu... TIP.
Astalavista
08. 04. 2002
a mne se to libi, intimni to urcite je, jako vlastne kazda basen :o)
***!!!***
**...sice nevím co je v tom tak intimního..:o)..
...proč většina lidí opěvuje Tibet s Dalajlámou v čele...a odsuzuje Čínu jako bořitele "svobody"...při tom všichni Tibeťani byli vlastně otroky a odváděli Dalajlámovi a jeho klášterům krutý daně...a on se se svejma mnichama válel pod Budhou...