Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNeděle IV.
Autor
Gora
Kaple u cesty
skrývá v zazděné nice
schránku úmluvy
Žába na žábě
- láska něco unese -
cestou z jezírka
Svažité stráně
fialkoví okvětím
ve stínu buků
Morový sloupek
s vydroleným kamením
obrostlý mechem
32 názorů
Gogine, dík moc za názory, taky se mi ty žáby zdají...že by snad mohly splňovat haiku, no, pozeptám se ještě:-)Dík!
pěkné ... drobná sakrální architektura - a její odraz v literárních miniaturách
plus trocha přírodní lyriky uvnitř
co se týče diskuse zda haiku-nehaiku... tak žáby jsou dle mého haiku jako vyšitý ... a s drobnou úpravou, aby splňovaly oněch formálních 5-7-5 bych to dal klidně ještě jednou samostatně
Hugo Ramon
03. 04. 2017schránka úmluvy je zavazující záležistost :-)
blacksabbath
03. 04. 2017jedna, dvě, tři, čtyři......kousnutí do chleba s medem.....:-))).........*/***
Evženie Brambůrková
02. 04. 2017Pěkné /T
Karpatský knihomoľ
02. 04. 2017Čítal som s radosťou /*
Jo, to vydrolené kamení zní líp a když tam není to "ochořel" - i když mně se to líbilo, brala jsem to jako nadsázku - je to vlastně haiku. I když "zpevněný mechcem" je možná metafora, nevím, jak dalece mech zpevňuje, možná jo ;-) Kdyby tam bylo "obrůstá mechcem", už bych to bez problémů brala jako haiku (ale to není rada na další změnu, jen se mi to při čtení vynořuje). A o senrjú celkem dost ví třeba Alenakar...
pekné miniatúry
- a len za seba - ten morový stĺp mne naopak pripadá práve veľmi zdravý obrastený "mechem", pretože život napriek ťažkým podmienkam zvíťazil. Tak nech zvíťazí i v podmienkach morových rán. ;)
Dodolo, díky za nízory...ještě se musím kouknout, co je to senrjú:-), zatím jen tříbím myšlenky a styl, vše pod mini:-)) Dík!
Ta první je perfektní! U poslední bych možná "nerovného" nahradila něčím jiným, ale taky skvělé. Některé z těch miniatur bych se nebála zařadit mezi haiku, resp senrjú, třeba tu žábu.