Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVeselé lístky ve větru
Autor
bixley
Byl podzim a foukal studený vítr. Na buku se krčily pestře zbarvené lístky. Některé byly ještě zelené, ale většina jich byla žlutých nebo žlutohnědých, občas byly zbarvené i do červena.
„Vám to ale sluší,“ řekl jeden z nejstarších lístků, když si všiml, jak má jedna z mladých dam krásně zbarvené šaty.
„Ó, děkuji,“ řekla oslovená a ve větru se natáčela ze všech stran.
„Připadám si jak na módní přehlídce,“ přidal se další nahnědlý lístek. „Dámy jsou opravdu úchvatné.“
„Ale pánové, skromnost stranou, vždyť i vy jste elegantní,“ chtěla lístky potěšit starší červenožlutá ženuška.
Vtom se do stromu opřel silný vítr. Lístky se houpaly na stromě a nemohly se větví udržet.
„Dámy a pánové, držte si klobouky, jedeme z kopce!“ volal nejstarší lístek a padal dolů. Za ním padali další. Na zemi za chvíli ležel barevný koberec.
9 názorů
Hezký text a ještě hezčí konec, ten je právě na tom textu špičkový, protože neodvratný konec řeší s nadledem, ...držte si klobouky, jedeme dolů... a v barevném koberci přidává nový život.
S tím i/y je to otázka. Pokud jsou perdonifikovaní coby pánové a dámy, tak jsem dala i. Na začátku by se to měkkým i prozradilo. Nebo by to muselo být v přítomném čase... :-)
Díky.
Moc pěkné, bixley:_)
Jen tady : Lístky se houpaly
a vzápětí -. Za ním padali další. - dala bych také y:_)
Moc děkuji. Ještě o tom konci pouvažuju. (Původně se to jsmenovalo jen Vítr).
Hezká personifikace, říkám si při čtení úvodního rozhovoru barevných dam a pánů. Představuju si, jak jim to sluší a taky co všechno je možné při troše fantazie vidět při pohledu na "obyčejný" podzimní strom. Konec mi pak přijde -- jak už to na podzim bývá -- trochu smutný. Jako by za poslední větou ještě něco chybělo. Něco veselého, jak předesílá název, napadá mě a představuju si ty ležící dámy a... Ale asi to chybí jenom mně :-) Tip.
:) jj, přesně tak to je. Teď dělám mísy s lístky a budou přesně takhle vybarvené