Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

...a ráno se těším na jehnědy

15. 11. 2017
15
16
475
Autor
Lnice

je hnědá

 

hněvem šplíchla barvu

z očí

čeká

až se pootočíš

 

uprostřed jádra ořechu

 

(tvůj kříž

ve sněti nádechů)

 

neseš ji zpátky

v listech  lísky

s nadějí

hrou na otisky

 

roste

jak v notách

potmě

chuť

 

tady je

 

jehněda

 


16 názorů

Lnice
22. 11. 2017
Dát tip
Neberu to nijak negativně, Kolobajdo, neboj:) hezký večer

Kolobajda
21. 11. 2017
Dát tip

Leni, nenech se otrávit, ani se nemusíš nutit k dodržení ustálených postupů tvorby básní - jde tady jen o pocit. A ten mám z tvého počinu veskrze kladný...   :-)  /**


Lnice
18. 11. 2017
Dát tip

Neomlouvej se, není za co.-)  Jsem ráda, že ses tu zastavil, i s kritickým komentářem.  Překvapuje mě, že moje odpověď  na tebe působí negativně, psala jsem ji v dobrém úmyslu, že bude můj pohled zajímat.-).  Báseň V parku osvoboditelů  (http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=482581)  nechci hodnotit, pouze jsem chtěla  porovnat  rýmy, protože si nemyslím, že ty moje jsou z výprodeje.  Vyjádřila jsem svůj  názor…a věřím, že to neznamená, že už se mnou nemůžeš mluvit bez obalu a sem tam neprohodit i něco ne uplně pochvalného. To by byla škoda.-))


Zbora
17. 11. 2017
Dát tip

Ještě se vracím. Došlo mi, odkud cituješ a nevím, jestli to myslíš vážně:

http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=482581

Ten text je vynikající svojí nadsázkou, ironií až cynickou, svébytnou formou, má prostě koule. Je to přece diametrálně odlišný text, než tento Tvůj, ve kterém má jít snad především o něhu a jemnost. Bohužel na mě ale Tvá báseň působí taknějak beztvaře, bez výrazu - spíš jako nějaké formalistické cvičení.

Navíc i když se v básni použijí otřepané rýmy a udělá se to nějak zajímavě nebo nově, výsledek může být osvěžující. To ale není případ tohoto textu.

Měl jsem dojem, že s Tebou můžu mluvit bez obalu a semtam prohodit i něco ne úplně pochvalného. Příště se negativního reakci vyhnu. Omlouvám se. (To nemyslím nikterak zle.)

 


Zbora
16. 11. 2017
Dát tip

Děkuju za tip na pohádku :)

https://www.youtube.com/watch?v=yeZe4U2ElvU

Tvé ohrazení je Tvoje věc, já se nezlobim, ale reagovat na něj nebudu, pokud o to nebudeš vysloveně stát. Reakce pod díly vnímám jako výsotně interní informaci pro autora. Polemizovat s Tvojí "obranou" by mohlo být zajímavé, ale připadá mi to bezpředmětné. Jestli tedy dovolíš. Navíc si v podstatě odpovídáš sama :)

Mimochodem znáš tuto šílenost?

http://www.rymy.cz/rymy.php


agáta5
16. 11. 2017
Dát tip

jako naprostej laik ti to olajkuju :)  až tvůj komentář o jehnědách .. pěkný .. a ráno se těším na jehnědy v botech hnědých  :)


Lnice
16. 11. 2017
Dát tip

Zboro, to víš, že se nezlobím, proč taky, dokonce mi to ani není líto.-) ale musím se trochu ohradit, to se zase nezlob ty, prosím

rozsypané...jasně, začátek a konec není vázaný, proto jsem zvolila kategorii smíšené verše (mnohem víc mě baví vázat celou báseň, je to takový malý rébus, hlavolam, zážitek z tvorby), ale líbí se mi ta podobnost je hnědá/jehněda a tak jsem jí chtěla báseň ohraničit

nahodilost...nahodilost je čistě náhodná, inspiroval mě krásný loutkový film pro děti o Malém pánovi (doporučuji.-) a věta, kterou si Malý pán říká před usnutím a ráno se těším na jehnědy... (  ta věta, vytržená z kontextu mi připadá nesmírně milá) ale chápu, báseň by měla působit sama o sobě, i když maluje některé obrazy z filmu...

samoúčelnost...co si pod tím představit? napadá mě:  báseň nemá přesah do dalších rovin, slova vznikaly kvůli těm předešlým bez ladu a skladu...ale to mám načteno z komentářů...musím se přiznat, že v tomto se orientuji asi nejméně...někdy redaktor pochválí a jindy strhá a já to třeba vidím obráceně.-)

zlevněné rýmy ve výprodeji... zatímco moje: z očí/ pootočíš, ořechu/nádechů/potmě chuť, lísky /na otisky...jsou z výprodeje, rýmy lásce/ na procházce, čárku / kočárků, samců / ztroskotanců, značek / ptáček, parku /kočárků (V parku osvoboditelů), nebo hlavu / zprávu, rovnic / chce to víc, Bohnic / Beřkovic (Kdo souhlasí, dá lajk) jsou výběrové...snažím se v tom najít nějaký klíč, ale nenacházím.-)


Lnice
16. 11. 2017
Dát tip

Všem vám moc děkuju za zastavení* Ahoši, díky za (zřejmě náhodné, ale milé) privilegium tvé "první" básně na Písmáku.-)


Zbora
16. 11. 2017
Dát tip

Osobně mám dojem, že je to rozsypané. Nahodilost, samoúčelnost, nabídka zlevněných rýmů ve výprodeji. Nezlob se, prosím :)


vôbec nie prvá báseň, ktorú som tu prečítal a takáto nádhera


Ahoš
15. 11. 2017
Dát tip

No vida, to je ale přivítání. Vůbec první báseň, kterou jsem na tomto serveru přečetl a zrovna takováhle nádhera.


Líbí se mi. /T


Kočkodan
15. 11. 2017
Dát tip
To je ale náhoda - já jsem si sem odskočil od požírání vlašských ořechů. Až odešlu tento komentář beze stop negativní kritiky, tak louskáčkem zaútočím na poslední kousek. (křupavý smajlík)

Čudla
15. 11. 2017
Dát tip

Pěkné /*


Gora
15. 11. 2017
Dát tip

Umíš, Lenko.


Danny
15. 11. 2017
Dát tip
:)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru