Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNěmý film
Autor
Umbratica
Němý film
Střechy si osedlal dým
a cválá nedělí
Sníh zasypává jizvy
po rýči pluhu i úderech zvonu
a tiše pohřbívá blátivé stopy
okolo prázdného kostela
Jak je dnes daleko k vítání jara !
Hra vázne
kra ke kře v řece pevně lne
krá nezakopne o skřivánčí trylek
a všechny ty vločky
všechny ty saze
připomínají němý film
letité škrábance
a maková zrníčka v hemživé šedi
Obrázky jsou však v pohybu
a kdosi za kopcem
úporně točí klikou
25 názorů
4U,
moc děkuji za hvězdičku a budu se snažit,aby se ti moje dílka líbila i v příštím roce.
a2a2a,Lyryku,
moc děkuji za výběr.
Díky za přání ,qíčalko,
taky tě moc ráda čtu a všechno,co přeješ ty mně,přeju i já tobě.
atkij,
začal nový měsíc i rok,řeka už zase teče a já ti přeju hodně úspěšných básní v roce 2018.
Čudlo,Evženie,Agáto,
děkuji za přání a budu moc ráda,když mě budete číst i v příštím roce. Agáto,těším se na tvoje nové básničky i na to,že si čas od času popovídáme.
Dodolo,
V roce 2018 ti přeju hodně zajímavých experimentálních básní,které si vždycky ráda přečtu. - Myslím neustále na to,že někdo za kopcem točí klikou. Nechtěla bych skončit někde ve smrádku a teploučku jako hrdina mé Inverze(2.1.18).
Bobe,
já si ale vždycky ráda přečtu i názory člověka,kterému se moje dílka nelíbí. Třeba má v lecčems pravdu.Dokonce je mi takový kritik sympatičtější,než ti ,kteří jen mlčí,protože on si dal aspoň tu práci,aby mi napsal svůj názor. Pro řadu lidí totiž já nebo ty,Bobe,vůbec neexistujeme.Možná ani ještě nezaregistrovali to,že tu jsme.
K básničce "Noční hlídka" :
Čudlo,Evženie,Dodolo,
díky za tip. Byla to asi jen bezvýznamná improvizace pro zvláštní období roku. Jsem ale ráda,že vám ta básnička udělala na chvilku radost.
Bob Větvička
22. 12. 2017Bob Větvička
22. 12. 2017První verš má kouzlo, prázdný kostel a poslední sloka celá spolu hodně souvisí a nabízí varovnou tesknotu. Čtivé a líbezné, jak je to u tebe vždy.
vypichuju to, co KK.. super... jinak ti přeju taky krásné svátky a pohodu umbr...
Z ladovské poetiky vytrhne poněkud znepokojující závěr, takový... existenciální :-)
Připojuju se k přání, tobě i všem na Písmáku a k tomu podstatnému aspoň trochu toho sněhu
Evženie Brambůrková
21. 12. 2017Krásné a pohodové svátky a ten nový rok také. :-)
Bodejt' by to nebylo sedlácké. Vždyt' já jsem selka. A jurodivá děcka na návsi ? - Ty miluju - vždyt' jsem psala úvodem,že je to taková ladovská pohlednice. - Jurodivá děcka uplatním v nějaké příští básničce . Mám ráda,když se něco děje. Mám ráda akci,pohyb a vzruch. Tahle básnička je moc poklidná,to je pravda.
Hezké vánoce,White.
Whitesnake
21. 12. 2017je to takové snaživé, přízemně sedlácké, takové ty střechy, co si osedlávají dý, a sníh, co zasypává jizvy, vzlyk, vzlyk, a rýče pluhů a blátivé stopy a kostel.... už dlouho jksem nečetl takou zátopu klišé. Chybí snad jen jurodivá děcka na návsi. Hrůza!
Knihomole,
taky ti přeju moc pěkné svátky na Slovensko a trochu ti závidím,že nejspíš u vás zase sníh bude a u nás ne. Ted' padá,ale je to jen takový poprašek.
Karpatský knihomoľ
21. 12. 2017jéé
kra ke kře v řece pevně lne
krá nezakopne o skřivánčí trylek
to už áno
pekné sviatky Umbratica
Líbí se mi.Goro, že pořád zkoušíš něco nového. Taky mám v plánu svoje básničky v příštím roce trochu inovovat. No - uvidím,co na moje nové poetiky řeknou čtenáři.
Aha, tak přáníčka ZDE:-)
Děkujeme za to, jak nás vnitřně obohacuješ, pro mne osobně jsi velkou inspirací. Krásné Vánoce, Um.
Díky,Leraku,
jsi tady nováček a proto ti přeju na Písmáku hodně úspěchů. Když vydržíš a nenecháš se ničím znechutit,budeš se tady určitě cítit dobře.
Já tobě osobně,Kočkodane, přeju krásné a pohodové svátky a v příštím roce se zase budu těšit na tvé překlady mých haiku do jazyka dada.