Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTemné veduty
Autor
Umbratica
Temné veduty
Zimní pohledy na město
připomínají linoryty
z dávné LŠU
Černá je kolmá na bílou
do větví jako do pavučin
se chytily vrány
Tisknu ale své veduty
na stále stejném lisu ?
Totožné stožáry
totožné koleje
totožné mosty vyklenuté
nad hlučnou řeku z vagonů
jen ten kdo sníval u zábradlí
o metalovém rytmu kol
už rezignoval : konečná
20 názorů
Kočkodane,
básnička zůstává,protože se lidem líbila. To čtenáři rozhodnou,co zbude na nástěnce.
Knihomole.Diano,Evženie,Dodolo,RL,
díky za chválu a za tip.
Leraku,
jako dítko jsem chodila do LŠU,obor výtvarný. - V poslední době jsi už druhý,kdo mi píše o Duškovi. Je to sice dosti excentrický pán,ale jsem přesvědčená,že bych se s ním v mnoha věcech shodla.
aleši,
já vím.Jsi hudebník a tak se ti mohu přiznat. Mám ráda metal. Vždyt' je to v podstatě velmi patetická vážná hudba.
Zvedavec,štírko,
tu "konečnou" jsem myslela symbolicky.Někdy má člověk pocit,že třeba jako autor se už nehne z místa.Fascinuje mě ale lidská duše(včetně té mé vlastní),která nemusí stárnout ,když nechce a může se náhle(obrazně řečeno) přemístit do exotických destinací.
Četly jste Tuláka po hvězdách od Jacka Londona ?
Konec je o někom, který je jen kouskem Tebe... čili konečná se nekoná...:-) Krásné obrazy...
Evženie Brambůrková
26. 02. 2018Probuzení dávných dob... LŠU a první neumělé pokusy stát se umělcem.
Líbí se mi. :-) /T
súzniem s tým, čo napísal Lerak v druhom komente
a škoda by bolo naďalej nevyužívať túto krásnu formu dialógu či výpovede, ja, nekritik a literárny neznalec, to vidím - amatérsky - tak, že píšeš krásne
konečná je, keď Ty skončíš, to je konečná v Tvojej tvorbe,
ale ani to nie je celkom konečná, pretože i po rokoch môžeš svojimi dielami osloviť ďalších a ďalších, ktorých možno ani v tých komentároch nebudeš mať šancu stretnúť
Koľkých veľkých umelcov ľudstvo ocenilo, až keď sa o tom nemohli dozvedieť, posmrtne! Otázka je, čo by si z toho Ty mala? V istom zmysle mi pripadá nesmierne cenné a hodnotné, ak niekto niečo s nádejou vytvára, hoci nedovidí na výsledok.
aleš-novák
26. 02. 2018metalový rytmus vlaku...
diskuse o poezii nikdy nekončí, přestávka několika dnů či týdnů nehraje roli...:o)
Teď jsem si přečetl komenty a ještě reaguji. V. Dušek mi jednou řekl. "V psaní je velmi duležité, se NENECHAT otrávit. A případný úspěch je vždy JEN začátkem."
Řekl bych "verš, výtvarné dílo!" Ta druhá strofa - jen zírám v obdivu. Tak bych chtěl tvořit verše! Třeba vedutou oka.
Karpatský knihomoľ
26. 02. 2018/* (ako zvyčajne)
atkij,
právě ted' jsem ale psala jednomu z těch,se kterými tady vedu velmi dlouhý dialog : všichni máme před sebou možnost dalšího postupu.Nejhoší,co může člověk udělat je to ,že rezignuje a řekne si : na víc nemám.Někde je strašně těžké být trpělivý nejistotě vstříc. Ale třeba kniha I t'ing radí skoro na každé stránce : "bud'te trpěliví". ... Takže - tahle básnička je spíš jen taková náladovka. Byla bych nerada ,aby se "konečná" pro mne stala existenciálním pocitem.
Před pár lety mi tady napsala jedna autorka,že používá svou stránku jen jako takovou nástěnku ,na kterou občas něco "připíchne" a pak to zase sundá. Poslední dobou se mi taková představa docela líbí.
Goro,
v životě jsou období,kdy se najednou vůbec nic neděje. Měla jsem v plánu během února si povídat o poezii s některými lidmi tady,s nimiž jsem v lednu kupodivu konečně navázala dialog. - Leč nestalo se. Někteří se na Písmáku přestali objevovat a jiní dopisování se mnou prostě v půlce přerušili,aniž bychom se nějak pohádali. Poslední dobou mám tudíž pocit,že to,čeho jsem dosáhla,je asi mé maximum,že je to má "konečná".
gabi tá istá
26. 02. 2018myslím si, že dosť ľudí ťa má v oblíbených, ako ja, a tak nezáleží na dátume, nestratíš sa
Na rezignaci času dost:-)
Ten zimní pocit /a nejen/ jsi bravurně ztvárnila.
Díky za hvězdičku,gabi.
Je to jen další básnička ze šuplíku.Do konce měsíce už zbývá jen pár dní,a tak si myslím,že už si ji ani moc lidí nepřečte. Ale i když udělá radost jen několika čtenářům,bude to lepší,než kdyby ležela dál v šuplíku.
gabi tá istá
26. 02. 2018...*