Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePrůhled
Autor
Umbratica
Průhled
Letadla nad hejnem vran
a fialová pára...
Trhlinou v šedi
najednou vidíš
ten vyšší nebeský provoz
v růžových paprscích
skrytého reflektoru
Až se zas opona zacelí
zbude ti tady dole
jen polňačka pro pěší
a její vyrudlé bláto
Můžeš si potom představovat
všechny ty movité cestující
nahoře nad svou hlavou
a jejich - jiné možnosti
Kolik jim chybí do andělů ?
12 názorů
Kočkodane,
já jsem v letadle párkrát letěla,byly to sice nezapomenutelné zážitky,nicméně mým oblíbeným dopravním prostředkem je plachetnice.
Leraku,
ve všem s tebou souhlasím. Nedávno jsem slyšela,že v Itálii byla založena Strana proti pokroku.Až zapustí tahle strana kořeny i u nás,budu aspoň vědět,koho mám volit.
Magdalene,
auta bych nechala na zemi. Ta se na rozdíl od letadel dají očistit od škodlivin.U letadel něco takového není a nebude možné.
Markel,
i když to tak možná vypadá,nejsem pesimista.Pořád si myslím,že tzv. Pokrok se zastavit dá,pokud o něj lidé nebudou stát. Věřím,že násilím se pokrok lidem vnutit nedá.
gabi,
díky za hvězdičku.
gabi tá istá
17. 03. 2018...*
Už vše pro člověka podstatné bylo vymyšleno! "Pokrok" už jen směřuje k zisku a naší nekonečné potřebě pohodlí. Už jen ten paradox šetření času, kterého máme stále více jako v deficitu.
Bůh nás opouští do exilu jiných galaxií. Nepotřebujeme ho. Stejně tak se emancipujeme od přírody. Svět sestává se z miliardy božstev!! Píšeme bibli pokroku.Je otázkou, kdy to Země s namyšleným a jediným článkem přírody (který nic nedává a jen bere) s námi ukončí.
Člověk mechanicko-virtuální anděl. To je snad cíl. A zatím, ještě v lidských duševních, fyzických podobách, máváme křídlama empatie, poezie a krásy.
Tvá báseň, jedno poetické zamyšlení!
Ano,Dodolo,
po jistou dobu se celkem otevřeně mluvilo o tom,jak dopravní letadla poškozují ozonovou vrstvu. Už se o tom tak nějak muvit přestalo a všechno se svádí na určité druhy plynů,kterými se plnily lednice nebo spreje a taky na hovězí dobytek,který produkuje metan. O letadlech se už tolik nemluví,natožpak o raketách. Pokrok je přece Pokrok a ten nelze zastavit.
Ten vyšší nebeský provoz... realita je méně poetická, den po 11. září byly v USA pozastaveny všechny lety a globální teplota prý klesla o jeden stupeň (což je z hlediska odborníků hodně)
Diano,
v čínských tušových kresbách je obvyklým námětem venkovan - mraveneček s otepí klestí na zádech mezi ohromnými skalními útesy.Současnou dobu by asi charakterizoval kresba takového venkovana s obřím Boeingem nad hlavou.
Dnes se většina lidí modlí k "andělům",kteří létají v letadlech,hlavně v těch soukromých nebo těch privilegovaných státních.
Možná jim do andělů chybí víc než těm, kdo šlapou vyrudlé bláto polňačky.... Moc pěkné, k zamyšlení ***