Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMezery do neskutečna
Autor
Movsar
Spleen posledního dne
Zas překračuji hranici, jíž je mi noční Vltava. Z důvodů čistě prozaických volím most, a ne brod. Zas mě zlákala romantika sídliště v neděli po setmění. Víkendoví ptáci se vracejí do hnízd, milenci hledají, kde by pořídili láhev vína a šunku, pejskaři v bačkorách, na balkonech světýlka cigaret a pár podivínů mezi betonovými stěnami. Beznaděj nedělního večera, spleen posledního dne.
Kadeřnictví vpodvečer
Kadeřnictví vpodvečer. Únava personálu i zákazníků. Hromady vlasů; v každém jednom jedinečný kód, zpráva o člověku, který brzy zmizí. Pro čekající tu mají bohatý výběr lifestylových magazínů: Hair, Bydlení, Elle, Ezoterika; dbají i na hygienu duše. Na stěnách velkoformátové fotografie modelek, ikony lazebnického chrámu. Orchestr: fény, strojky, nůžky a první nůžky. A řada umyvadel a v každém hlava.
Jakub z Neotrkanky
"Jablečné soté s ranními červánky a kávu ve vanilkové košilce." Servírka se usmála výrazem kvetoucí třešně a zmizela ve výstřihu cukrárny. Pak jako důkaz sladkosti předložila, co objednal. A Jakub z Neotrkanky se napil mocným douškem a propadlištěm hrdla nechal mizet soté i s červánky. Servírce za blůzou mezitím dozrávalo srdcové ovoce. "Ještě trochu mléka." Jakub z Neotrkanky byl zkojen.
Trochu jiná káva
Ona je zachumlaná v plédu, má martensky a baťůžek a pěknou tvář. On je podsaditý v manšestrákách, s vousy a s baťůžkem hlásícím se k fair trade. Káva jen z biobobů! Vystoupí na náplavce, kde v sobotu kvete velké ekologické lalulá. Projdou se, přivoní k medu od veselých včelek, mýdlu z lidských kostí, dají si doušek sušené vody. A pak si nechají odsypat do pytlíčku kýžené bioboby. Trochu jiná káva!
Mezery do neskutečna
Svět byl dokonale zmapován: google maps, wikipedie, wikileaks, aplikace k identifikaci obrazového materiálu, DNA.. Velmi ostré světlo informací padlo na věci. A přesto žijeme v době nejhorších bludů, fake news, jimž se masově věří. Jako by člověk uvnitř té dokonalé mapy skutečnosti z nějakého romantického puzení hledal mezery do neskutečného.
Rozmoklé stíny
Slzavému počasí neunikne žádné srdce. Zmoklé silnice zrána a navečer, nízký tlak a obloha, spleen. Mrtvý novinář, úplatný soudce, pistolník z autobusu, demonstranti na Václaváku, varhaník, co vraždil, dokonce i 23 ruských diplomatů. A taky milenci nebo Tomio Okamura. Déšť, co smývá stíny, dam i viníků.
Prostor literatury
Večer co večer propadají se do prostoru literatury. Čtenáři. V doteku s textem, dosahují uspokojení. Osamělé ženy, dospívající mudrci , studenti, básnivci, filosofové. A na služebně na kraji města kdosi čte text usnesení, jež bylo napsáno přímo jemu na míru. A ani přes tento krásně osobní rozměr téměř jistě spokojen nebude.
11 názorů
díky, upupo. ikony lesbického chrámu jsou pěkné až něžné vyjádření.
ano, tady se trhy konají často a lidé si tak připomínají ztracenou přírodu, aniž by se zamysleli nad tím, že ji sami zničili a dál ničí, třebas tím, že i 100m musí ujet autem; patrně by je jinak bolely hrozně nohy...
splín -presne to vnímam
kadeřnictví - Čítal som, že: ikony lesbického chrámu. Aj to by mohlo byť, nie?
Jakub - najlepšia báseň za x rokov!
ekologické lalulá - to je prdel! Sú takí magori. Jeden nám ponúkal: Dajte si, chlapi, to je zaváraná sója, to robila moja žena. Keď som ochutnal, naplo ma, a nie bez príčiny - bolo to total pokazené! Ale ten magor to žral, lebo je to "zdravé". Teraz je kultúrnym atašé na okrese.
mazery - Asi mal Luther pravdu, keď nabádal, že vzdelanie je škodlivé, a treba len veriť
stíny - Raz si nikto ani nespomenie na počasie týchto dní, keď budeme "rýt držkou zemi".
literatúra - Tá je dnes fakt divná.
díky, romane, za návštěvu a zprávu.
a díky agáto, jsem rád, žes posnídala s jakubem. :-)
... a ještě zestručnit a je z tvých miniatur geniální směs haiku ...
Poezie!