Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNávštěva
Autor
Zbora
Zase máš po čase
ruce položené
na tom domluveném ubruse
Mluvíš o sobě
plníš věty fašírkou výmyslů
předháníš se
Do plodové vody kouře
rozhazuješ rukama
- tenista
lapající raketou
po odraženém dechu chtíče
Na dně vypité lahve
tluče chlap
berlí do stěn
14 názorů
Dá se do toho třískat ze všech stran jako do pytle, ale furt to bude jenom to třískání
škoda toho až nefunkčného presýtenia :
plníš věty fašírkou výmyslů / fašírka sama o sebe znamená "zmes "
nevidím dôvod zdôvodňovať ešte výmysly, v podstate to vyplýva už samo /
Do plodové vody kouře / síce originálny obraz, ale v tejto polohe príliš premetaforovaný, snád pohľadať iný spôsob-presah /
tenista lapajíci raketou po odraženém dechu chtíče /- opätovne také "nesústredené " v rámci spracovania.
záverečné tri riadky boli pekné, tam to som zobrala celé. Ako celok na mňa trochu vlažné, asi práve tým spomínaným predimenzovaním.škoda, myšlienka pekná, ten presah na tenistu celkom vkusný- ale asi viac zceliť, učesať.
kouzelná_květinka
19. 09. 2018a jsme zase u těch metamorfózních metafor, u kterých se nenechá chytit ani mucholapkou...chjooo
Obvykle to nedělám, ale rád bych vám poděkoval, že jste se rozepsali. Moc mi to pomohlo.
Ani lyrické, ani erotické, dokonce ani Bukowski. Přemýšlím, kam tě zařadit
mně se líbí první tři strofy (také bez fašírky) a pak už jsou slova jakási moc kulometná...
Radovan Jiří Voříšek
01. 09. 2018plníš věty fašírkou výmyslů ... výborný!
Do plodové vody kouře ... výborný!
- tenista
lapající raketou po odraženém dechu chtíče ... výborný
Na dně vypité lahvetluče chlap berlí do stěn ... výborný
Vytáhl jsem verše, které se mi fakt líbí, až tak, že mě uhodily do oka
Bzučím /s dovolením/, že první, druhá strofka mi navodily tento malý příběh - doma, za svým stolem člověk plný sebevědomí,svých pravd, bájivé lhavosti - třetí, čtvrtá, pátá vynáší na světlo boží skutečný stav věcí, vše nenávratně ztracené, co mohlo být a nebylo...velmi smutné...
Třetí a čtvrtá malinko slabší než ostatní, i když nápady nechybí...
Bzzz...a jsem pryč:-)
starej Rendl, jen reakce, tak trošku bzzzuknu:)
Záleží, jaké si sám člověk postaví měřitka a jaký tip sdělení má pro něj určitou nadstavbovou hodnotu, to je maximálně v pořádku.
Kdybych měla tipovat pouze ta díla, které přijímám bez výhrad a jsem jimi přímo oslněna, zřejmě bych tedy čekala hodně dlouho, nebo bych jen musela brouzdat po výběrové a nejen ... písmácké historii.
Zrovna tato se mi líbí mnohem víc než Bonbóny, které na mě púsobí až podbízivě a nebo je neumím patřičně zpracovat. Přítom téma stáří a úcta ke stáří je mi velmi blízká.
Zde vnímám silný emoční podtex, určité paradoxní voľání o pomoc, ve chvíli kdy už je z hlediska nuceného pozorovatele příliš pozdě tento stav zvrátit.
...a tak zas letím ... bzzz:)
Pěkné. I s chlapem a berlemi...líbí se mi zvukové ozvy...stačí se začíst a tím zaposlouchat.Úsporným, ale úderným výrazivem tvých veršů psaný mikropříběh...
Jak jsem již někde zmínila, styl mi připomíná Santiin a její tvůj... Hutné a zemité básnické vyjádření je mi blízké.
Nad - lahve bych přidala čárku...