Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVšesíť
Autor
Dodola
Když černá pantomima oblak
zastře publiku zrak
je pak snadné si zmýlit prst
ukazující na Měsíc
s Měsícem samotným
mládě chápana
se netušenou silou
drží matčiny měkké srsti
a drobná pěst novorozeněte
unese tíhu vlastního těla
když podáš prst
přijme celou dlaní
ať jsi matka nebo nejsi
to je pak těžké vyrůst
ze srážek
ať už s Měsícem
nebo s oblaky
kam hlava dosáhne tak snadno
to je pak křehké
svlíknout kůži
zahřátou kutikulu
někde pod širákem
pustit
žilou do pavučin
naslepo metamorfovat
pádem do vše síťě
kde prst je všude
Měsíc je všude
jsi všude
16 názorů
Silene, taky děkuji, co se týče zdrojů myšlenek - věřím slovům klasika, že "vše je jedním":)
Je zakaždé velkým požitkem, potká-li čtenář autorský kousek, kde si může hledat své spodoby v narýsovaných mentálních mapách, přičemž se ještě vždy něčemu přiučí či se dozví byť jen drobnost (až velikou věc, případně plurál).
A pro autora zase dilematem, jestli přičrtnout určitou pomocnou linku vysvětlivkou, z jakých myšlenek čerpal, či nikoli, a nechávat na čtenáři, zdali se sám dopátrá nebo právě již znal.
Třebas si je tak i sám poznávat. Kdožví.
Každopádně, za přídatné vysvětlivky komentářů děkuji. :) A báseň samu jakbysmet.
a2, ty poslední verše jsou tam důležité, ale dík za výběr, potěšil. I u toho Přelomu dík, trochu jsem ten závěr upravila.
Zjišťuji s potěšením, že Písmák, co se týká kvality básní, prožívá jakési obrození a to díky řadě především ženských autorek. Trochu zápasím s posledními dvěma verši a umím si představit báseň i bez poslední sloky. Ale zase mi tolik nevadí. Moc hezké.
Danny, Evičko, supi, Diano, Evži, Yane, díky za spoluzamyšlení:)
Goro, Atkij, dík za výběr
Musaši, o tom (lpění) to je
Qíčalo, co vyšťouráš, to bude platit :-)
Dagmaram, s tím Měsícem je to známé buddhistické přísloví, možná jsem měla dát do prologu
Evženie Brambůrková
29. 10. 2018Dobré postřehy./T
Myslím , že není dobré , když úvahy o "všesíti" začínáme od prstu ,na kterém se udrží lidské nebo zvířecí mladě . Není dobré uvažovat o celku od jednotlivosti ,na které uplí naše pocity a předsudky. Mnohým trvá celý život než "se pustí" ,než obětují ten sveřepý prst ,který se úporně čehosi drží . Teprve až potom mohou "všesít´" spatřit alespoň v mlhavých obrysech .
Tip za básničku ,která mě donutila formulovat stanovisko k danému problému .
Hluboce obsažné...máš dobré nápady, myšlenky, Dodolo...pavučiny sítě jsi protkala do celé básně...
K oblak - bych zvážila přidat ů.../nezdá se mi oblak - zrak/