Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOdkaz
Autor
Musaši
Odkaz
Mít pro koho žít
ještě neznamená
mít komu umřít
a neadresnost slov
může být krásně nevtíravá
i nezávazná
když tajné básně
a neposlané dopisy
uchrání obálka s pečetí
a s nápisem červenou tužkou :
OTEVŘÍT AŽ PO MÉ SMRTI !
Jen žádná jména
jen žádné konkrétní souvislosti
pro slídivou lupu !
...Koho však ještě budou zajímat
ta slova jako taková ?
38 názorů
Marku,
ano v těch prvních třech verších už je všechno . Dál je to jen rozvinutí základní myšlenky .
saggi , Ysslandio ,
já si myslím , že eva (zvedavec) vyjádřila přesně to , co jsem chtěl v básni říct , když jsem psal ,že pro někoho žít neznamená někomu umírat.
Radovane , oldjerry ,
to že se dnes lidé zajímají více o autora samotného , než o jeho dílo je prostě fakt . Zažívám to na vlastní kůži i tady na Písmáku . Někteří mi stále dokola píšou : ale proč nepíšeš o sobě , proč tam není víc tvých emocí ? atd. ...Mně tohle leze strašně na nervy tahle bulvarizace literatury , kdy nejlepší reklamou pro autora jsou jeho milostné aféry , jeho zdravotní stav nebo to , že ukradl něco v samobsluze .
Ale jde to i dozadu. V medailonech mrtvých spisovatelů z dob komunismu se řeší hlavně , zda byli agenti STB a čte se tam z jejich zpráv pro tuhle pečlivou organizaci , která zničila všechno možné , jen ne materiály o literátech .
Diano , saggitarine ,
já ale každému ze srdce přeju at´ se předvádí , jak je mu libo , at´ už ve Třinácté komnatě v televizi nebo v básničkách . Jen jsem chtěl připomenout , že lidské povahy jsou různé a někteří z nás jsou docela konzervativní .
Rendle ,
ty ovšem nesmíš brát všechno , co napíšu smrtelně vážně . Kdysi tu byl jeden , jmenoval se blešatá zpěvačka a ten mě odhalil , když nanpsal , že úplně všechno , co píšu , myslím tak trochu ironicky .
Leraku ,
v médiích se svlékají do naha hlavně umělci .Politici jsou do naha svlékáni , ačkoli ti o to určitě nestojí .
Kolobko ,
po mé smrti mé básně zůstanou pouze na internetu . Ty papírové shoří pod kotlem a aspoň bude chvíli teploučko , protože jsem grafoman .
Díky gabi ,
konverzace pod básničkou někdy může být zajímavější , než básnička sama . Taky bych si ji četl , kdybych na to měl čas. Třeba dnes mě ale čekalo 45 kritik a ani nevím , jestli stihnu na všechny odpovědět a přečíst si něco na panelu . Budu to muset dohnat ve čtvrtek .
Evo ,
před pár lety jsem se dost zabýval básnířkou Kateřinou Rudčenkovou. Když jsem si o ní četl ledacos na internetu , zaujalo mě , že se s ní dost lidí přestalo přátelit ,protože prozrazovala v básních všelijaké intimní prožitky a detaily z inrtimního života . - Nechtěl bych takovýmto způsobem přijít o přátele .
Nějak věřím, že si ty verše svého adresáta vždy najdou. Zarezonují. I když někdy možná minou objekt, kterému byly určeny, neminou cíl. A je jedno, kolik těch adresátů bude, protože lidé nosí v duši podobné obrazy a touhy.
saggitarine
02. 12. 2018Zvedavec: som to myslela hneď na milovaného, nie milujúceho. V istom zmysle nevidím dôvod, aby niečo tak krásne robilo svojmu cieľu zle.V praktickej rovine ale veru môže toho zničiť dosť. Lebo sme také krehké, ubolené tvory. A slovné spojenie "nadpriemerná láska" je toho slušným dôkazom :) Ale možno je to celé ešte inak.
saggitarine - necítiť sa kompromitovaný láskou je iné, ako nekompromitovať niekoho láskou, myslím si
aby som vysvetlila, ako to ja myslím:
prežívať čistú lásku nemôže viesť k tomu, aby sa niekto, kto ju prežíva, cítil kompromitovaný svojou láskou
čistá láska je taká, ktorá nikdy neubližuje objektu lásky, ktorá myslí na absolútne dobro milovaného/milovanej (i keď dobrom tejto osoby môže byť napr. aj to, aby som jej kvôli svojej láske nerozbila vzťah, nepoškodila jej blízkych, ale aj iných ľudí a pod., nesmie v tom byť sebectvo) - a taká láska nemôže nikoho kompromitovať...
a je možné, že môže byť lepšie, ak objekt mojej lásky a jej okolie o mojej intenzívnej a nadpriemernej láske netušia - to záleží od okolností
...Koho však ještě budou zajímat
ta slova jako taková ?
to je, brácho, velice individuální - je to o osobním založení a intenzitě vzájemnosti...*
ale je to možno chápat tak, že slova nelze pohladit a uvařit jim čaj
Radovan Jiří Voříšek
02. 12. 2018Co si má počít autor
milostné básně
aby nebyl odhalen
aby nekompromitoval ...
nepodepsat
zvolit pseudonim
dát do šuplíku
saggitarine
01. 12. 2018Zvedavec a čo ak je necítiť sa kompromitovaný láskou dôkazom zrelosti a slobody?Lebo minule som si, neviem prečo, nad týmto uvažovala a tak nejak mi to vychádza :)
Hlubší kritika ála Kolobka: Já žádnou takovou obálku s nápisem: "Otevřít až po mé smrti" nemám. Ale ona už se blíží, pomalu se ke mně plíží... /**
Virtuální syndrom nahoty. Díky chrlícím mediím máme přežrané mozky. Není čas se zastavit, natož se (dostatečně) zajímat Pěkné dílko, Musaši!
gabi tá istá
01. 12. 2018za básničku, aj za konverzáciu s kví :)*
Snaha nekompromitovať milovanú osobu je dôkazom lásky. Také básne sú o to cennejšie, teraz či neskôr, tak to vnímam.
Já už se nenačekám . Ve dvanáct mají být knihy na výdejně . Je to poezie a dokonce i haiku . Přeju moc pěknou něděli a v pondělí možná nashle .
No jo , ale když ony ty verše jsou v zapečetěné obálce s nápisem Otevřít až po mé smrti !
Já mám dojem , že dnes je poezie praktikována spíš jako taková jakási společenská hra .Autoří píší vlastně jen pro své kamarády a taky pro svou dobu a pro ty , kdo se téhle době s gustem přizpůsobují . Ale co si má počít autor , který chce zůstat za každou cenu anonymní a třeba nekompromitovat někoho , koho tajně miluje ? Copak někoho ještě zajímají verše o lásce , pokud není známa jejich adresátka ? Já myslím , že něco takového už dneska neletí .