Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePsí život
Autor
bixley
Mluvíme-li o psím životě nebo o psím počasí, víme, že je to něco špatného.
Inu, psi to v dřívějších dobách určitě neměli lehké. Museli hlídat dům, a proto spali venku maximálně v boudě mráz nemráz. Žrádla jistě moc nedostávali, nějaké zbytky a sem tam kost. Proto ten, kdo žil bídně, měl logicky psí život.
Dnes se život psů ovšem v mnohém změnil. Jsou sice mezi nimi stále týraní jedinci, kteří končí v útulku, ale většina psů si u nás žije přímo královsky. V zimě nosí oblečky (někteří dokonce boty), spí s páníčkem v teplé posteli a k žrádlu dostává vybrané lahůdky od různých výrobců, kteří se předhánějí v kvalitě masa a dalších vitamínů. Na hraní mají někdy víc hraček než páníčkovi potomci.
Řekneme-li tedy dnes o někom, že má psí život ve smyslu bídný, je to poněkud v rozporu se skutečným životem dnešních psů. Navrhovala bych proto novou interpretaci tohoto úsloví:
mít psí život = žít v luxusu
16 názorů
Díky, Srozumení. Máš pravdu, na venkově je to něco jiného, ale i tam podle mě záleží na majiteli...
Evženie Brambůrková
07. 12. 2018Taky bych chtěla být u nás doma pes. :-)
Tak to Ti Bixí, rád odkývám. Chtěl bych si jak sousedův pes - žít si bezstarostně, bez peněz.
aleš-novák
06. 12. 2018Ψ život...
Díky. Úsloví, že by psa nevyhnal, platí stále. I když - mohlo by se začít užívat i o letních vedrech. To se psi taky ven nehrnou... Anebo do stínu.
bixley, dnes ráno u nás bylo počasí, že bys ani psa nevyhnal...naši dva se ven zrovna nehrnuli:-) Ano, přísloví by se možná měla upravovat podle doby, kdy se užívají...