Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSnídaně
Autor
Dagmaram
Snídaně
Vločky levitují,
z konvic aut stoupá pára.
Plátky chleba na talíři
natřené džemem špičkou jazyka.
Vrabčí hnízda a mlsné oči
čekají až dotiká
a tiše cinkne
mikrovlnka.
Mráz bruslí věty,
v ústech mizí amolety,
okno vrací obličeje
do ranního obyčeje,
hlásků kastaněty
doznívají.
18 názorů
Bezva...taky se dají udělat tečky tři, jako teď já/naznačíš jisté pokračování , doznívání/. Dát čárku, a pak nic, mi připadá zvláštní:-)))
A už je mrška tečka tam. Nevím proč tak nerada končím věty tečkou. Tečky za větou prostě nemám ráda. Jsou tak definitivní a zastaví slova, i když by jejich význam měl doznívat.
Ahoj ysslandia,
Děkuji za vstup. Obě jsme jiné. Já jsem popisná a ty jsi minimalistická. Musím říct, že jsem si z tvé minulé kritiky odnesla poznatky a při psaní básně snídaně se držela v popisnosti hodně zpátky. No ale ani to není ke tvé spokojenosti. Nevadí. Důležité je, jestli se básník cítí ve světě svých vlastních básní dobře. Já si snídani čtu a líbí se mi u mě.
Tak třeba ti moje další dílko bude více sedět.
Malinkatá vsuvečka:
snídaně - vločky, spojení, kdy automaticky naskakuje představa těch ovesných. V tom měl spočívat ten vtip ;-)
Ja sa predom ospravedlňujem, ale:pre mňa ten úvod bol príliš popisný a nezosynchronizovaný. Vadil mi už hneď úvodnýverš-vločky levitují, ktorý sa už stáva pomaly pranostikou. Nejako vnútorne som nesúhlasila asi s tretím a štvrtým. už až priveľmi veľa slov na jeden obraz / nesedelo mi to spracovaním /
záver - tam už stačili iba avízované kastanety /bez hlásku a doznívají /
Kočkouši, ty hýříš vtipem,
já šetřím mikrovlnným dynamitem.
Díky za zastavení
smajlík válející sudy v trávě
Evženie já do tmy vstávám, ale snídaně s dětmi je takové ranní světlo.
děkuji za zastavení :-)
Evženie Brambůrková
14. 12. 2018Raději počkám, tak do 9. Když to není nutné, nevstanu do tmy. Už nemusím. :-)))
Dášo, stejně by bylo fajn po kastanětách - když doznívají - udělat tečku:-)
Ahoj Leráčku, díky za příjemný řádek. Jsem ráda, že se ti se mnou dobře vstávalo ;-)
Musaši, pokud jsem u tebe navodila příjemné pocity, tak to mi udělalo radost ;-)
Na tu druhou báseň o konvici se musím kouknout. Jsem zvědavá
Ahoj Goro,
Tentokrát jsme asi na stejné vlně. Slovosled u amolet jsem řešila a nevěděla, pro co se rozhodnout. Dám si poradit. Prohodila jsem.
U kastanět jsem si říkala, že už je to zbytečně mnoho malebných slov na jednu minibásničku. A tys to vypíchla. Nakonec jsem je tam už nechala. Ale přehodila jsem dva poslední řádky, aby na nich nebyl akcent a básnička šla do ztracena.
Děkuju za návštěvu ;-)
Srozumeni, díky za zastavení. Třeba časem ke svačině taky něco upeču ;-)
Dobře jitrová. Náladová a líbí se mi to! Okno vrací obličeje... hezky rozedníváš.
Jakýmsi zvlášt´příjemným způsobem se čte konec druhé sloky o mikrovlnce . Tip za hravost !
Jsem tak trochu okultista a zabývám se synchronicitami a tak mi neušlo , že ty a Won Um jste ve stejném čase zveřejnili básničku o konvici , ze které stoupá pára .
Dášo, celkem dobrá atmosféra všedního rána...tady bych jen přehodila slova
mizí v ústech amolety, - v ústech mizí amolety
a skončila u - obyčeje, ty kastaněty mi připadají už navíc...jen můj dojem:-)