Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCudzinec
Autor
gabi tá istá
Víkendový pobyt na chalupe u priateľov. Neznáme prostredie, pozvali ma sem po prvýkrát. Nádherné letné počasie, krásna príroda, vyberiem sa do vzdialenej dediny niečo nakúpiť. Cestou späť ma osloví nejaký Arab. Vraj odkiaľ som, že ma tam ešte nevidel, hrozne sa mu páčim, nech idem s ním, zaplatí mi. Hovorí celkom slušne po slovensky. Pozerám na neho vydesená, čo si to o mne myslí?! Neprichádza do úvahy! Ja taká nie som! Ukecáva ma a ponúka stále viac peňazí.
V diaľke vidno auto, prichádza stará biela škodovka, blikne mi nádej na záchranu. Vtom on celý rozžiarený spoznáva vo vodičovi kamaráta, má v pláne vypýtať si od neho ešte viac peňazí. Nečakám, kým auto zastaví, rozbehnem sa. On beží za mnou, keď už nevládze, dochádzajú mu sily, začne po mne hádzať kamene. Nie moc veľké, uhýbam sa pred nimi, uskakujem, zohýbam sa, ale jeden ma trafí priamo do chrbta. Trochu to zabolí.
Dobehnem do chaty celá zadychčaná a začnem vysvetľovať, čo som zažila. Všetci sa tvária ľahostajne – mať tak tvoje starosti! Ani ma nepočúvajú, nevenujú mi pozornosť, stíchnem. Cítim sa sklamaná, dotknutá, nikomu na mne nezáleží? Neuvedomujú si, ako to mohlo skončiť? Dlho mi zostal v pamäti obraz - poľná cestička, neobývaná vyľudnená krajina, iba ja a Arab a strach. Čo mal znamenať tento sen?
14 názorů
gabi tá istá
24. 02. 2019juj, toto mi vynahradilo ten sen, ešteže vy máte o mňa obavy, Irča :)
gabi tá istá
23. 02. 2019áno, Hanka, toto znie veľmi pravdepodobne a presvedčivo, súhlas
podobné sny údajne vyjadrujú naše pocity z podvedomia, ukrytý strach z toho, čo by sa mohlo stať, keby...
niekedy znamenajú neistotu napriek rodine, priateľom, či by nám bola poskytnutá dostatočná pomoc, ochrana, porozumenie, keby...či by pomohol niekto z nich práve vtedy, keby sme akútne pomoc potrebovali...
obava z toho, či nás niekto bude počúvať, keď budeme potrebovať...
*****
gabi tá istá
23. 02. 2019som rada, Ľuboško, že si sa aspoň chvíľu o mňa trošku bál :)
gabi tá istá
23. 02. 2019viem, veď ma poznáš, to by som ti neodpustila
Tvoje brrr mě upokojilo.
Ale vážně - ani na vteřinku jsem tě s ním nespájal, to jistě víš.
gabi tá istá
23. 02. 2019tip mi postačí, na viac nemáš, Péťo, ale mne to nevadí :)
Whittleman
23. 02. 2019A víš co? Já ti dám tip. A výběr. A arénu a kdo ví co ještě tady najdu. A to všechno - řekněme - za... starou bílou škodovku! Reprezentuje starý dobrý časy. A s pětikvaltem (i takový byly), zakrosil bych dodnes i já móóc rád;).
gabi tá istá
23. 02. 2019no toto, zaujímavý postreh Péťo
Whittleman
23. 02. 2019Některý tvý věci jakoby psala Gábinka, něco Gabi, další je od Gabeny a tohle – dle mého – napsala sama Gaba. V každym případě Ti stylová i tématická rozmanitost sluší.
gabi tá istá
23. 02. 2019teda Jarko, to si sa ma naozaj dotkol, spájať hoci len môj sen s Kotlebom, brrr
Tys mě vyděsila. Až do poslední věty (i když jsem už cestou začínal věřit, oč asi půjde). Nechci se tě dotknout, ale jako bych v tom zaznamenal jakýsi ohlas kotlebovců nebo našich okamurovců. Jinak fajně napsané.