Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZimostřepy
Autor
Muamarek
Jsou okna v duši
jichž sklo se neroztříští
i když se do nich buší sebevíc
Jsou lidé hluší
i slepí k věcem příštím
a jejich okna nemají co říct
Parapet tuším
při vlastních dlouhých toulkách
někde tam v sobě, kde to mám moc rád
Mrznou mi uši
vítr si něco brouká
ve sněhu louka potlačuje hlad
Potoku sluší
jak led mu břehy třepí
mrazivou písní nechám se jím zvát
Jsou okna v duši
a v nich jsou zimostřepy
a v nich mé dětství:
Jeho derivát
15 názorů
K3, Nami, Silene, Goro - díky Vám tu všem moc :-)))
Jsem rád, že dílko zaujalo - a ještě víc, že zaujalo anonymně, byť někteří (Musaši) správně tipovali, že autorem budu asi já...
Potěšilo mě to.
Zimostřepy mi jako slovo přijdou pěkně zvukomalebné - a k přejmenování došlo až poté, kdy jsem soutěžní dílo dopsal...
Krásný den všem tu :-)))
Nutno ale zmínit, tak nějak ortofotomapicky postihnout, že u Marka se jim dostalo těch pravých atmosférických kulis. Se střípky se zas možná líp vytyčovalo.
Kdož ví.
Taktéž jsem se zimostřepů plaše zastala, taškářský smajlík, myšleno slova.
Chich. Iren ví!
Zimostřepy se mi jako metafora a obraz hrozně líbí, Goro.
Fialko, Diano, Kočkodane - díky moc za navštívení,
pěkný den :-)))
Dobrovolně vyloučena z hodnocení při soutěži, nyní dávám tip. Snad smím prozradit, že Marek je muž činu a poslal tuto pěknou báseň ten den, kdy byla soutěž vyhlášena. Poslední strofa s derivátem dětství - klobouk dolů, skutečný derivát, zhuštění pointy.
A pak že zimostřepy jsou divné slovo!
Krásné, krásné, tohle, přesně tohle mám ráda. Díky za ty obrazy a skryté dojmy. ****
Díky moc, Štírko, jsem rád, že ses stavila - a třeba se do dalšího kola zapojíš...
Pěkný den :-)))
Jako soutezni jsem necetla... takze diky za druhou sanci ...
Cilene zasahuje, ac miris mozna se zavazanyma ocima...