Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seviem, že som idealista
Autor
Slavomir Mily
viem, že som idealista
často kĺžem
po povrchu morí
narážajúc na
mŕtve fľaše a ryby
norím sa
aby som videl
a aspoň na okamžik
bol súčasťou
sveta farieb,
bujnejúceho života
opojený krásou
mimovoľne objímam
aj medúzy
dúfajúc,
že ešte budem mať
šancu
sa nadýchnuť
10 názorů
Slavomir Mily
27. 05. 2019entropia....čas od času to robíme všetci 8-))))
Gora...vďaka, ako pozerám je nás viac 8-)))
ysslandia....banálne a povrchné....môže byť, ale čo už idealisti sú občas aj takí 8-)))
lerak 12 ....ďakujem 8-)))
R.L. ...vďaka
zvedavec...výstižná špecifikácia .... 8-))))
umbratica....verím, že máš pravdu...ináč som na tú mršku myslel, keď som to písal...vďaka
Medúzy není vhodné objímat. Mohl bys třeba obejmout čtyřhranku smrtelnou a to by mohlo mít katastrofální důsledky.
Básička se mi líbí. Určitě se ještě nadechneš, když zůstaneš idealistou. Tip.
na stránke http://kdojeto.superia.cz/vlastnosti/idealista.php
o idealistovi píšu:
Idealista je zastánce filozofického směru idealizmu. Z filozofického hlediska je idealista člověk, který vyznává přesvědčení, že odpovědí na filozofickou otázku, co bylo prvotní, zda duch nebo hmota, je duch. Přemýšlí často o věcech, které nelze nahmatat nebo vidět očima.
Idealista má také specifické vlastnosti, zabývá se tím, co ho zajímá a baví, nesleduje užitek, jaký touto činností získá, a proto je někdy považován za snílka. Je intuitivní a má vysokou emoční inteligenci. Za většinou dějů hledá ušlechtilé příčiny, nebývá příliš praktický a mívá tendenci lidem kolem sebe přisuzovat lepší vlastnosti, než skutečně mají.
---
K tejto skupine ľudí mám blízko. Všimla som si už skôr, že sem patríš. A tie vyššie spomenuté špecifické vlastnosti si v básni (z môjho pohľadu) priblížil uchvacujúco :).
Páčila sa mi sloka s medúzami, ale to je pramálo na tip. Ako celok mi to piršlo spracovaním kúsok banálne a povrchné.
To já taky:-)) stačilo mi jedno objetí v Atlantiku:-(
Idealisté jsou nedostatkový jev - díky za ně.