Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVertigo
Autor
Norsko 1
Vertigo
Stála tam u dveří, u těch obrovskejch kovovejch dveří jak nadživotní Beethoven.
Super tělo. A krásný hustý vlasy. A jak pohazovala kabelkou. A nebyla tu poprvé.
Chodila pasáží sem a tam a Tam jakoby na někoho čekala. Hvězda jak z tývý,
ale nikdo nikdy nepřišel. Pochopitelně jsem si jí všiml. Deset bilo večer.
Že bych měl fanynku? Jdu ke dveřím a tam stále ona stojí.
Naklonil jsem se k ní. Muselo k tomu dojít
Zatrnulo mi.
Zavíráte?
Jo
Každý den prožíváš jako dobrodružství a nevidíš břehy,
u kterých zakotvíš. Chybí-li loď, každá hospoda
je ti dobrá k plnění dnešního plánu.
Ten však již neexistuje a padají
vlastní góly. Zázrak
Ten dál
trpělivě čeká
14 názorů
hm, rozumím, kdysi jsem s nadměrným pitím musela skončit a svět byl na nějakej čas míň barevnej, přibylo pár civilizačních chorob, možná to ani nebylo z popíjení, fakt dodnes nevím, líbilo *
Dík za optání, až na opotřebované díly dobře. Ten obraz s lodí a hospodou je nejen výtečný, ale hodně obsažný.
Budeš se zřejmě divit, ale pochválím. Líbí se mi členění jako by na dva zdánlivě nesouvisející texty, první je jakoby banální zážitek, alespoň takto je popsán, což textu sluší, ale přitom v závěsu jasně vypovídá o vnitřních náladách.
Druhá část pak přechází do roviny shrnující životní folozofie, ale znovu vyjádřené tak nějak "po našemu", což vytváří jak obsahovou, tak vizuální spojnicí s prvním textem.
Chybí-li loď, každá hospodaje ti dobrá k plnění dnešního plánu.
Radovan Jiří Voříšek
31. 07. 2019tohle mě oslovilo nejvíc
Chybí-li loď, každá hospodaje ti dobrá k plnění dnešního plánu.
Radovan Jiří Voříšek
20. 07. 2019příjde mi, že zázrak je od slova rak
pořád leze pozétku, takže ke mně nikdy medoleze
to jen mimochodem
tvé dílo je svěží, nápadité, nadité
Ve vodáckém kurzu jsem vyhrála soutěž v udržování rovnováhy. Všichni se snažili mou loďku potopit, ale já jsem to (doslova) ustála. Ale tvou básničku pochopit dokážu. Tip.
No vida! Konečně má ta autorova umručená nasranost v sobě nějaké zvýšené promile poetického čara i pro takovou blondýnu zkurvenou, jako jsem já. Výtečný název.
...jako my trpělivě čekáme... na zázrak Amen:-)
Podle mne dobrý text, který překvapuje... Deset bilo večer.
Druhá sloka platí - nadčasově...akorát někdo /třeba já/ neplní ten denní plán:-)