Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sekolem
Autor
agáta5
Celou sobotu jsem svlíkala kůru z větví vrby. Museli jsme ji pořádně ořezat, jinak by rostla snad do nebe. Větve naaranžuju umělecky do pergoly a budu na ně věšet různé blbinky jako ptáčky, zvonkohry… Mám děsnou radost, začíná to tady vypadat jako pravý čarodějnický doupě…
A jak jsem byla rozjetá, ostříhala jsem ještě rakytník. Jedinej vydržel nápor ptáků, nevím proč, ale nechutná jim. To mě taky ne, je kyselej jako šťovík, ale marmelády z něho budou skvělý. Navíc je to hóóódně zdravý. Ještě vyklepat škvory, ti ho mají rádi asi… Ještě mě tak napadá, že to víno, co po něm zbyly jen ožraný skelety, bylo taky kyselý… ale asi jen trochu, když se po něm zaprášilo a letky ptáků nebraly konce…
Naplnila jsem větvičkami mrazák (protože jinak se špatně zpracovává) a jela nakoupit. V Lídlu jsem v zelenině zahlídla malý balíček. Rakytník! Dvě větvičky za čtyřicet babek! Ježkovy voči, doma mám majetek na jednom stromě bratru za padesát tisíc. To je pošahanej svět!
Je čas, kdy houfy ptáků dozobou víno
a proletí kolem
aby mi připomněli
že do vrby nikdo nezašeptá
když se kůra skoro sama svléká
a ruce bolí od nožů
ještě se táhnou nitě pavučin
od stromu do vlasů a splétají závoj nevěstám
co projdou kolem
aby mi připomněly
že je čas sklenic za oknem
sčítání víček pod víčky
a potutelný úsměv
že už jsem nachystaná
až půjdeš kolem
otevřu je
16 názorů
Díky za chvíli procházení se po tvé zahradě... bylo to moc fajn, vše vidím živě před sebou.... máš smůlu, že nejsi dodavatel Lidlu... ale to bys rakytník raději z každé ustřižené větvičky "domnožila".... t*
No hele, právě. Jak musíš přese všechno vzdělání znova absolvovat základku, to tě vycvičí. A tak já už mlčim a příště vzorně vepíšu ňáký to, jééé, to je krásný. Domluveno!
njn, už jsem to rozdejchala |:)
já nechybím sobě... nějak se nemám chuť najít
teď se učím s vnukem, tak snad tu gramatiku doženu :)))
A jakpak mám vědět, co z toho skončí ve wreckové knize? Musím tě jakž takž hlídat průběžně! Dovedeš si představit, jak bych pak měla svůj výtisk počmáraný?
Žádám si trochu pochopení a tři sklínky zavařeniny, mlsný smajlík.
PS. Chybím všude.
law... :)
sil., jsem chyběla ve škole tenkrát, když se probíralo mě-mně... bohužel, už to nedoženu :(( hnidopichu!!!!
Někdo má radost, rakytník a jiný rýmu! Se mi jako nezdá spravedlivý.
(Ale nevěděla jsem, že zmrazit - aha!)
Ag, spravuj, chceš-li:
To mě taky ne, = mně
miluju Juroleka :)
ano, KK, většinu mám odžitou a zrovna tohle mě úplně pohltilo... ta radost ze všeho, na co šáhnu... je tam, doufám, cítit :) děkuju
Dočítal som s radosťou, čo si tu zverejnila pro radost. Prišiel mi na um úryvok od R. Juroleka: "nenapíšem báseň, v ktorej by som nebol". Myslím, že sa to hodí aj pre teba, cítiť, že čo napíšeš = odžité.
Evženie Brambůrková
16. 09. 2019Jsme bohatí už jen proto, že máme rádi obyčejné věci. :-)
Stále se nám něco "připomíná" - pořád častěji a rychleji:-((
Vidíš, jsi boháč a ani to nevíš:-)