Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJMÉNO TÉTO BÁSNI DÁ(VÁ)TE SAMI
18. 02. 2000
3
0
1122
Autor
Butterfly
Sčítání lidu proběhlo v klidu
aniž kdo tušil, kdo z nich tře bídu
kdo žije vesele ve vile s bazénem
má vinu na čele a titul před jménem
kdo bydlí pod mostem a žere odpadky
zarostlé porostem moderní pohádky
Sčítání duší, to se teď sluší
zamáčknout hnidu, svědci jsou hluší
budeme společně budovat společnost
jež bude žít věčně neznaje slůvko ctnost
a všude po cestě válí se kamení
schované ve vestě u brýlí mámení
A po ulici jdou srdce spící
jež lidskou lásku prodaly litci
který z ní ulije penízky cinkavé
srdce vám uhnije na cestě k popravě
vše na co sáhnete v zlato se promění
a zrada vykvete v krvavém prameni
A na obrázku za žlutou krásku
zříš vedle svící němou otázku
v době kdy slunce vám zmizelo za stěnou
někdo šel k výšinám, kde lásku zhrzenou
proměnil v pěnu dní, kdy vším jste pohli
Otázka ona zní: jak jste jen mohli?
bebitka blond
23. 02. 2000
Mně se to moc líbí, je to vyzývavé a burcující. Takovéhle věci se píšou docela těžko, ale tato forma, v tomto podání...to sedí :o) jen tak dál.
Politika???
to snad né...zato v tom vidím vykřičník a přiznám se, že básničky které se snaží něco říct, něco zdůraznit a na něco upozornit mám hodně ráda. Příjemě mě také překvapilo pár narážek na díla která jsou mé maličkosti blízká...Boris Vian zajímavě dokresluje básničku.
*posílám šílené povzbuzení od šílené*
to snad né...zato v tom vidím vykřičník a přiznám se, že básničky které se snaží něco říct, něco zdůraznit a na něco upozornit mám hodně ráda. Příjemě mě také překvapilo pár narážek na díla která jsou mé maličkosti blízká...Boris Vian zajímavě dokresluje básničku.
*posílám šílené povzbuzení od šílené*
Líbí se mi jazyk, nápadité neotřelé rýmy, souhlasím s obsahem, nevěřím v dobro soudů a vyčítání, přesto je dobře, že odvahu soudit někdo má, v blahosklonném životě musí existovat i hrozba :-)))
No, politiku nemám rád, ale ne natolik, aby mě zajímala... Každopádně první sloka se mi velice líbila (nemluvím o obsahu, ale o významech slov a melodii) Ostatní už mi nepřipadly tak skvělý, ale pořád dost dobrý.
Příjde Vám to politické ? Slůvko Ctnost patří doprava, nebo doleva ? Nemáte snad některá temata automaticky (příliš automaticky) propojena ? Nemám rád, když se zaujímají stanoviska, která dopředu absolutně nepřipouští omylnost. Nechce se mi ji kritizovat (báseň). Ta diskuze mě rozladila... - Jak jste jen mohli ???
promiň Břízo, kaju se... odpusť prosím... Ať za moje hrříchy netrpí ubohá pisatelka... no tak se sakra smiluj!
Ptal bych se - Jak JSME jen mohli??? Ale jsem rád, že tvoříš dál. Obsah básně si každý přebere sám, k tomu nebudu nic dodávat. A forma je mi ukradená. Tak zase někdy.