Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO kouzelných adidaskách
Autor
bixley
Martin měl v botníku krásné nové modré adidasky a ty ho vždycky vítaly, když chtěl jít ven a začal si je obouvat. Nejprve vystrčila jazyk pravá, aby tam mohl zasunout nohu a botu si zavázat, potom totéž udělala levá.
Jednou ale uslyšely Martinova tatínka:
„Chlapče, ta angličtina ti nějak moc nejde. Měl bys v ní přidat. Víš přece, že kdo umí jazyky a domluví se ve světě, ten to v životě dál dotáhne.“
Martin vzdychl a začal se učit anglická slovíčka.
Pravá adidaska poté řekla levé:
„Jak vidět, jsou i jiné jazyky, než jsem si myslela. Taky bych to v životě chtěla někam dotáhnout.“ A významně přitom vystrčila svůj jazyk.
„Víš co?“ zamyslela se levá. „Budeme Martina poslouchat, třeba něco pochytíme.“
A tak to také udělaly.
„Walk – uók – jít, kráčet,“ četl Martin a sportovní boty si to hned opakovaly.
„Run – ran – běžet,“ pokračoval Martin a nakonec přidal: „Jump – džamp – skákat.“
Potom si to ještě několikrát zopakoval. A boty po něm.
Další den byla sobota a Martin se rozhodl, že si půjde na hřiště zaběhat. K tomu samozřejmě potřeboval svoje adidasky. Aniž tušil, že ho poslouchaly a anglická slovíčka taky umějí, řekl si pro sebe:“Walk.“
A boty se najednou samy daly na pochod. Martin užasl. Když přišel na hřiště, opět cvičně pronesl „run“ a boty s ním hned samy běžely, dokonce s nimi předběhl i kluky, na které dřív nestačil. A tak to zkusil do třetice: "Jump.“ A boty s ním začaly skákat půl metru vysoko.
To už zpozorněly i ostatní děti.
„Ty máš nějaký kouzelný boty. Dělají všecko za tebe,“ přišel za ním Ondra.
„Jasně, ty boty jsou začarovaný,“ přidal se Tomáš.
„Ano, mám kouzelné boty,“ kývl Martin a všichni na něj obdivně zírali.
Ale v duchu si řekl: „Vůbec nejsou kouzelné, jsou jen chytré. Ty to v životě dotáhnou daleko.“
17 názorů
blacksabbath
13. 02. 2021malá oprava tvého komentáře......"Třeba honza se učil italsky sudkulatý rystupije, tujekára, tentoryje"......to byla latina :-)) pohádka se jmenuje....Jak se Honzík učil latinsky......ale k tvému dílku......také si myslím, že věci umí mluvit.....*/****
Pointa je v tom, že to, co nám i v normálním životě připadá jako kouzlo, bývá často docíleno lidskými schopnostmi, vtipem, šikovností apod. Ale díky za názor, ještě o tom popřemýšlím.
Omlouvám se,ale mně to příjde jako nedodělané/násilně-náhle useknuté... Prostě... Čekal bych... Pointu?
Ireno, reagovala jsem jen na Tvou pochvalu stran výuky angličtiny. Myslím, že je chyba, že české pohádky jsou jen v češtině. :-)))
Nepíšu nic v tom smyslu o češtině, naopak chválím!
Luboši, pokud tě někdo hrubě uráží, od toho jsou zde admini, aby to řešili, nenech si to líbit...
Díky všem za hezké reakce. a tipy.
Ireno, proč by se v pohádkách mělo mluvit jen česky? Třeba honza se učil italsky sudkulatý rystupije, tujekára, tentoryje. :-))
Kočkodane, to víš, že repertoár sloves pohybu se dá rozšířit. Tvůj komentář se mi zamlouvá.
Já bych uvítal i kouzelné boty, které by na povel „kick“ nakopaly jedno místní hovádko do zadku. A to používám s ohledem na ostatní ještě slušná slova, ne vulgarismy, kterými se jeho nedávná SZ jen hemžila. Jsem zablokovaný, takže jsem využil tuto možnost jakéhosi oslího můstku. Je možné, že si to tady přečte.
Pokud by se ti, Renato, můj komentář nezamlouval, tak promiň.
Kouzelné adidasky by se víc než dobře hodily našim běžcům a maratóncům a podobným sportovcům :-)
Prima pohádka i s výukou angličtiny, Renato :-)
Evženie Brambůrková
28. 12. 2019To je milé. Takové povídky jsou moc fajn.