Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seUrsa minor
Autor
Helen Zaurak
Mží tenký déšť jak slitovný pláč
vpíjí slzy černozem
kořeny pastvin bučiny háj
Až zvlhlé nebe slunce prozáří
z oblouku vystaví barevnou duhu
vystoupám po ní vzhůru za oběžnou dráhu
ochutnám kopec Polárky
mléčnou mlhovinu
proměním trny v pulzující hvězdu
a budu-li mít štěstí zahlédnu
malého Medvěda s mámou medvědicí
toužím s sebou být chvíli...
než vrátím se
domů
15 názorů
Zeanddrich E.
25. 06. 2021Je to hezké
Milé, i když nejde o vázaný verš, mohlo by to být v kategorii Písmáci dětem
...někdy mívám podobný pocit, nechce se mi domů, chodím až po tmě... :)
Milá Helen, děkuji za odezvu. Máš můj obdiv, já jsem se v astronomických mapách ztrácela a ještě víc v číslech. Ale když jsem četla Tvoje básně, tak jsem u některých měla dojem, že matematika nebo fyzika je Tvůj obor. Pro mě matematika skončila maturitou, setkala jsem se s ní vlastně ještě při dálkovém studiu na VŠCHT, ale právě kvůli ní jsem vypadla hned v prvním ročníku. K mapám světa a k zeměpisu jsem měla vztah ještě dříve, než jsem začala chodit do školy. Později jsem si ilustrovala zeměpisné sešity mapami kreslila mapy různých zemí a krajinami.
Helen Zaurak
24. 05. 2020Milá Vesuvanko, mnohokrát děkuji za nahlédnutí a zanechaná slova. Hvězdy mě jako dítě fascinovaly natolik, že jsem si překreslovala mapky souhvězdí :-) Nu, prozradím, je mi už hodně let, přesto poslední dva roky ve volném čase a po večerech studuji matematiku, fyziku, snad abych se snažila pochopit náš úděl mezi hvězdami... Ještě jednou, moc děkuji za přízeň, děkuji.
Ursa minor - Malá medvědice :-))). Pěkná báseň, která mi připomněla dětství, kdy bylo večer vidět hodně hvězd, a mě tehdy nejvíc zaujaly Polárka, Malý a Velký vůz, souhvězdí Orion a ještě jasná Venuše. Jinak jsem se ve hvězdách moc neorientovala, mě více přitahuje to, co je na Zemi , v jejích hlubinách a také v atmosféře. TIP
Helen Zaurak
24. 05. 2020Milá Ivi, děkuji za sdílení, mám velkou radost! :-) S pokorou děkuji.
Helen Zaurak
24. 05. 2020Dobrý den, Chrte, děkuji za zastavení... Mám ráda diskuzi, kde se neargumentuje a nevysvětluje. Kde se spíše zpívá. Kdy každý si něco trylkuje a občas jsou slyšet harmonické tóny a občas disharmonické...
Helen Zaurak
24. 05. 2020S pokorou děkuji, Michale Benedikte... moc mě těší, pokud Tě můj text oslovil.
Děkuji :-)
blacksabbath
24. 05. 2020Mně.....se líbí moc, moc, moc.......:-))))
Vesmír v sobě skrývá neskutečnou nálož poesie. Díky za odkrytí části z ní!