Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKyjovská směska
Autor
atkij
dožínky -
paňmámě v předklonu
počítá spodničky
na pódiu
s dechovkou má sólo -
trumpetkou z plastu
na kole kličkuje
mezi středovými čárami
vinné stezky
v lánu kukuřice -
sem tam
slunečnice
po středové čáře cyklostezky
su ne se
hlemýžď
načíná láhev -
pod etiketou
vinařčin vlas
29 názorů
Všechny jsou pěkné, první je přímo rozkošná a co oceňuji, že mnohé z nich mají humor a tím i lehkost.
Celé to má pěknou letní atmošku a haiku se pěkně vzájemně doplňují. Tip.
Jsem tedy u vlasu byla z těch prozaických a dumala o tom, jak protivně tlačí síťky na čelech. U mne v průběžném subjektivním žebříčku ale vede; kyjovský ruch a shon jsem vstřebávala celý týden tempem ze středové čáry, nejlépe mi bylo v lánu kukuřice, dokud jsem se ovšem tradičně neztratila a nezeškrábala ve tváři!
Jo, a je hezké moci počítat spodničky v rámci uznané pódiové prezentace a nepotřebovat pokoutná zrcátka.
Evženie Brambůrková
11. 09. 2020Krásné postřehy.
Pavle, děkuji za podmanivý náboj Tvé čtenářské interpretace. Škoda vstupovat svým vysvětlováním, abych tu elektrizující náladu zbytečně nepřizemnila:)) Škoda brát komukoli jeho obraz. Pro mě je to však parádní zpětná vazba. Díky.
Ještě jsem se zamyslel: Z toho posledního textu na mě dýchá implicitní erotika. Nejen že je vinařčin vlas symbolem autenticity zážitku otevírání nového vína, ale zároveň vlas (dlouhý, jinak by o něm bebyla zmíňka) jako symbol ženské erotiky v kontextu s lahví, která sama o sobě má antropomorfní rysy...
Jitu, mně dělá obrovskou radost sledovat, jak tady haiku sílí, také já děkuju!
Děkuji pěkně všem milým čtenářům/vstřícným komentujicim. Děláte mi radost stejně jako mě předcházející dovolenková inspirace Kyjovem, jeho krásným okolím, vinicemi, búdami,...a tak:))
A na prvním místě děkuji Můře73 a spol. za vlídné a trpělivé haiku vedení.
Hezké a nejvíce se mně líbí "v lánu kukuřice - sem tam slunečnice" - přímo malebné :-))) TIP
Karpatský knihomoľ
07. 09. 2020Na prvé čítanie 1, 2, 4 a 5 ozaj potešili.
Tak si tak počítám... spodničky pro mě nejlepší, "Vinařčino tajemství" je pro mě úplně nové a plné. Všechny jsou fajn.
Thea v tramvaji
07. 09. 2020Krásné! Vystihla jsi atmosféru :)
Jitko, opravdu vydařené, Kyjov jak na dlani...
- o pódiu přemýšlím, zda je to slovo nutné
... jinak parádní nápady!!
blacksabbath
07. 09. 2020to je parádní....u mě vede paňmáma, slunečnice a su ne se :-)))))))))...*/**************************************************