Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZe střípků snů
Autor
Delfín
Ze střípků snů teď skládám si svá rána,
v naději, že zas bude pro co žít,
nového dne již hra je rozehrána
a ve mně ještě neuhasl cit.
Sluneční kotouč po obloze stoupá,
v poledne pozná svoje maximum,
Fortuna zatím na přízeň je skoupá,
však ještě nechci vale dát svým snům.
Dál spřádám plány, jež své kouzlo mají,
nevnímám, kterak čas můj dal se v let,
oči se s ústy lehce usmívají,
s úspěchem tajím tíhu prošlých let.
Nehodlám ještě ohýbat svá záda,
o hůlce šourem brázdit tenhle svět,
ač pochybností stín se v mysl vkrádá,
slabostí ještě nechci zmírat teď...
17 názorů
Já vím, čudlo! Mám rád různá moudra, kdysi jsem je i sbíral a učil se je nazpaměť. Jedno ryze české přísloví řílá: "Netrať naděje, když se zle děje!" A Číňané zase radí: "Měňme velké těžkosti v malé a malé v žádné!"
Hůlka se nekoná, koloušku, byť už jsem taky starý pes, ráno mi mobil připomíná: Polkni prášek (beru jich víc!) a potřeboval bych se zbavit tak patnácti či dvaceti kil psího sádla. Pár let zpátky jsem to nabral, když jsem marodil, dokonce tu mám francouzské hole i berle a ještě si pamatuji, že na ně došlo.
A v červnu mi operovalo obě oči, takže na stará kolena se obejdu bez brýlí...
\(^o^)/
Rád tě tu zas vidím, Afrodíté! Jsem rád, že se ti to líbí, jen tu poznámku o vězních nějak nechápu...(◔‿◔)
Děkuji všem, co četli i komentovali a mnozí zanechali tip, i těm, co tipovali a tiše se vytratili... :-)
blacksabbath
08. 09. 2020a já se též připojuji s pochvalným.....hmmmmmmm....nač počítat léta ....když ještě můžem.....každý den střípky snů prožívat.......:-))))............*/***********.
Děkuji všem za zastavení a milá slova. Dlouho jsem teď nikam nic nedával vyjma drabblátek na piste-povidky.cz, kde to máme každý první víkend.
Sympatický text, rád som sa tu zastavil.
Moc pěkná báseň, líbí se mně obsahem i zpracováním :-))) TIP